Når kæresten muligvis har en anden {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Er i den triste situation at jeg faktisk er ret sikker på min kæreste igennem halvandet år nok har noget kørende med en anden?
Det hele begyndte for en lille måneds tid siden. Vi har i godt og vel et halvt år snakket om at flytte sammem, buget lagt og alt det der vi manglede enlig bare lejligheden. Nå men sidst i november begyndte jeg at føle at min kæreste var meget hemmenligheds fuld over for mig, og han talte enlig ikke rigtigt til mig, hverken når vi var sammen eller over SMS når han var hjemme. Jeg tænkte at han nok bare var lidt stresset da de havde en masse at lave på arbejdet.
Omkring jul rejser han så til Kolding for at holde jul hos hans familie der (vi bor i Vestsjælland), han ringer ikke og skriver enlig heller ikke særlig meget? Jeg bliver da lidt ked af det og fortæller ham hvordan jeg havde det, og mere bliver der ikke gjort ved det.
Jeg kigger så på lejligheder lidt i sjov, og her finder jeg så bare Lejligheden! Den opfylder alle de krav vi havde og ligger bare perfekt. Skynder mig selvfølgelig at sende linket til min kæreste og forventer enlig han er ligeså glad som mig. Men tværdigimod, han afviser blankt og siger at det er alt for tidligt at vi flytter sammen og er generelt bare kold over for mig. Jeg bliver selvfølgelig skuffet og ked af det, men tænker at han nok lige havde fået lidt kolde fødder.
Da han kommer hjem fra Kolding er intet ændret, han er stadig kold over for mig og gider ikke rigtigt snakke med mig. Faktisk sidder han bare med sin mobil eller tablet hele dagen
Så i dag skulle jeg lige låne tableten, og da jeg låser den op har han åbenbart glemt at gå ud af facebook's chat ting, og der ligger en samtale med en pige. Jeg kan ikke dy mig selv og læser lige deres samtale igennem, og kan se at de lidt planlægger en aften alene. Min kæreste ved jeg ikke bryder mig om at han er sammen med piger uden der i det mindste er andre drenge tilstede. Men ikke nok med det så skriver pigen "Din kæreste behøver jo ikke vide noget som helst, bare sig du skal noget andet".
Hun slutter af med at skrive sit nummer til min kæreste med beskeden "Hvis nu du skulle trænge til noget, så bare skriv"
Ved godt det var forkert af mig at læse samtalen, og ved ikke om jeg skal konfrontere min kæreste med det? For jeg ved at han bliver sur/skuffet over at jeg har læst samtalen.
Puha, håber ikke det blev alt for rodet. Måtte bare ud med det.
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 179
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 111 Heste: 10 Svar: 88
DROP HAM!
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
apr 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 72
Du skal ihverfald prøve og snakke med din kæreste om det, det er helt sikkert!
Hvor lang tid har i været sammen, og har du oplevet andet omkring ham?
Jeg ved godt det måske ikke er fair og luske sådan rundt og læse alle beskeder, som pigen og din kæreste havde skrevet sammen - men han havde glemt og logge ud, og du synes vel heller ikke det er fair at han er så *hemmelighedsfuld* overfor dig.
Jeg ville helt klart konfrontere det med ham.
Eller bare spørge ham, hvorfor han har ændret adfærd overfor dig på den måde...
jul 2008
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 61 Svar: 285
Held og lykke søde! Lige meget hvad, så kommer du igennem det!
sep 2009
Han må bare ud..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Selvom du er ked af det, så når du skal konfrontere ham med det så lad være med at gør det i en sur tone, ikke være vred og anklagende.
Det har jeg lært ikke opmuntre til noget godt svar :o)
okt 2010
Følger: 53 Følgere: 65 Heste: 1 Emner: 48 Svar: 194
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.027
Det kan godt være at han bliver sur men det er sikkert fordi at han bliver sur på sig selv over at han er opdagde.
Og du fortjerne bedre end en fyr der planlægger noget med en anden..
Men har selv haft en masse kæreste der har vært mig utro. Så skriv bare privat besked vis du vil have en erfaring person at snakke med om det
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
Den ligegyldige reaktion fra hans side omkring dine følelser hvad betyder det for dig? Får du noget ud af at konfrontere ham omkring den hemmelige pige? Altså vil du være sammen med ham efter det alligevel bo sammen etc.? Din handling er selvfølgelig ikke okay, med tror du det styrker jeres forhold efter det her også selvom du ikke fortalte ham det? Vil du gøre det igen? Er hans handling acceptabel overfor dig? Kan du leve med det og at det måske kan ske igen? Er han det hele værd/fortjener du bedre? Har du gjort noget lignende? Kunne hans handling være noget du har misforstået så det slet ikke er som det ser ud? Er han den rette at stifte økonomi og hjem med? Vil du kunne regne med ham igen?
Det er svært at sige hvad du skal gøre. Hvis det som det lyder i mine ører havde jeg nok droppet ham uden yderligere kommentar. Hvis han spørger til det skal han selvfølgelig vide hvorfor. Det er svært at droppe nogen man virkelig holder af, men du skal tænke på hvad der er bedst for dig selv og kun dig. Lad være med at komme ud i noget selvpineri i form af usikkerheden omkring jeres forhold. Stop det mens legen endnu er go, inden i sårer hinanden hårdere end i allerede har gjort.
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 46 Heste: 2 Svar: 213
Og konfronter kun hvis du er villig/klar til at afslutte det, hvis du får et svar som du ikke kan leve med.
Håber virkelig det bedste for dig
mar 2011
Følger: 77 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 484
apr 2007
Følger: 110 Følgere: 111 Heste: 10 Svar: 88
aug 2009
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 459
Om han har været dig utro eller planlagt at være det, er i mine øjne et svigt der er nærmest lige stort.
Et brud er ikke nødvendigvis altid løsningen på et sådanne svigt, det er for mig at se en lidt "umoden" tilgang til at tackle et forhold.
Jeg vil råde til til at tænke 100% på dig selv, og hvad DU vil. Kan du ikke længere stole på ham, og ikke tilgive hans svigt, så gør det stille og roligt forbi med ham. Forklar hvad du har fundet ud af (og undskyld for at du har læst det..) men det kan du ikke fungere med.
Hvis du derimod godt kan tilgive ham og stole på ham igen såfremt han er villig til at arbejde på jeres forhold, så synes jeg du skal sætte dig og få en god lang snak med ham om fornyede "spilleregler" og forventninger til jeres forhold.
Håber du finder en løsning der er god for dig
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.672
jeg synes du skal konfrontere ham med det når du ser ham.. og måske lige gøre op med dig selv om du vil droppe ham eller beholde ham?
jeg havde personligt droppet ham..
held og lykke med det
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Der er masser af fyre derude, du må ikke spilde din tid på en der ikke vil dig - det er livet for kort til
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
Hold da fast mand en idiot. Håber du er okay! Din stakkel
aug 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 423 Svar: 1.554
Men der er ikke andet at gøre end at konfrontere ham, forklar ham at du synes han er blevet mere fjern osv, og derfor tog du dig selv i at læse hans beskeder. Han vil forstå dig, medmindre han har gang i noget lort.
Jo længere tid du går med det, jo mere ked af det bliver du. Så det er bare med at bide i det sure æble. Det er jo heller ikke fedt at være i et forhold, hvor man ikke føler sig sikker.
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.135
Min søster fandt ud af hendes havde 5 andre!
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 76 Heste: 7 Emner: 170 Svar: 1.110
jan 2012
Følger: 34 Følgere: 42 Heste: 3 Emner: 140 Svar: 536
..noget helt andet er måden han har været på overfor dig på det seneste. Sæt jer ned og tag en snak om det, kan jo være han ikke "tør" fortælle han måske ikke helt føler det samme længere! Desuden tænker fyre ikke over følelser på samme måde som vi gør - vi lægger typisk meget mere i det. Så start med at tage en samtale om hans opførsel, og alt efter hans reaktion, kan du jo bidrage med beskeden som lå åben på computeren..
sep 2009
Men man aftaler jo ikk alene møder med piger man lige har mødt uden kæresten skal vide noget for så er der ugler i mosen!!
jan 2012
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.132
En KÆMPE tryste krammer fra mig!
Den der opførelse kærver om ikke andet en KÆMPE undskyldning!
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Min kæreste har godt nok alle koderne til næsten alle mine ting, men jeg kan ikke klare at folk kigger i mine private ting..
ANYWHO!!!
Så ville jeg sige det.. Det var jo trods alt et uheld.. Du skulle jo måske have logget ud, men ja.. Det er jo svært når samtalen var der, det gør ham selvfølgelig ikke skyldig.. Husk det..
Men tja.. Jeg ville ihvertfald sætte store spørgsmål tegn, ved om han var klar til at flytte sammen, når han så blankt afviser det og han ikke deltager aktivt i "jeres" søgen.. Måske er det virkelig kun dig der ønsker det skal ske/er parat til det, nogen gange kan man stirre sig helt blind på det man gerne vil
Sådan er det nogen gange herhjemme, jeg vil det mere end min kæreste og kan nærmest prøve at lægge min vilje over i ham, indtil man indser, det hjælper jo ikke en skid.. Han skal jo ville det selv..
jan 2012
Alt dette er jo den anden kvindes ord, ikke hans
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
jan 2012
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
Jeg synes helt sikkert du skal konfrontere ham med det! Det havde jeg gjort.. For hvis de laver aftaler bag din ryg, så synes jeg også du skal have en grund til mistanke! Min kæreste må dog gerne være sammen med veninder, men er det aldrig, han er kun sammen med et par af hans kammerater fordi de gamer com heeeele tiden, og jeg ved også at han vil have lov til det. Men jeg ville aldrig kunne leve med at han løj overfor mig, flirtede med andre, lavede aftaler bag min ryg, han skal intet skjule! Så jeg synes du skal konfrontere ham!
nov 2010
.. kunne ikk lide ham fra start, og kom ved et uhel til at sige han var klam, hun troede ikke på mig.. og undskyldte straks da hun fandt ud af han var et svin!
.,. HUSK TØSER, IKKE KUN MÆND/DRNGE ER UTRO. KVINDER/PIGER KAN SATME OGSÅ VÆRE DET
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Han behøver ikke have en anden af den grund. Du har jo kun set hende skrive sådanne ting, ikke ham Måske er han skræmt lidt væk af alt den lejlighedssnak og flytte sammen halløj? Måske er han slet ikke klar til alt det, og derfor vælger han at bakke ud Han har muligvis haft brug for at snakke med andre, her hende pigen, for at holde det på afstand.
Hav det lige i tankerne, inden du beskylder ham for at have en anden Drenge tager den oftest mere med ro, og bliver hurtigere skræmt af ting som bliver seriøst for hurtigt, hvor vi piger jo nærmest har planlagt hele vores liv til punkt og prikke
Tag en snak med ham, og sig du føler han har ændret sig, og hvorfor han har det. Nævn ikke hans samtale med hende pigen, medmindre du føler det er meget nødvendigt.
Krydser fingre for at alt er okay! Held og lykke med det hele
jan 2012
Præcis min tanke! Godt jeg ikke er den eneste
Piger overfortolker SÅ let,taler af erfaring, jeg er selv en pige haha
jun 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 182
Jeg synes bestemt, at du skal konfrontere ham med det! Det er IKKE ok!
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Det svarede jeg selvfølgelig ja til. Lige nu tror jeg han får en chance, men min tillid er godt nok svækket en hel del.
sep 2009
okt 2004
nov 2010
okt 2004
nov 2010
men "skriv hvis du trænger til noget" kan jo ikke betyde andet?
okt 2004
jul 2012
Følger: 93 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 99 Svar: 1.111
feb 2009
Følger: 551 Følgere: 595 Heste: 9 Emner: 81 Svar: 1.589
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
En mor kan nogen gange blande sig lidt for meget, men de gør det jo kun fordi de elsker deres børn..
Håber i får det løst.. Mange varme tanker herfra..
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
tænker også grunden til han ikke siger noget er fordi du er jaloux, jeg er selv jaloux, fordi min eks duskede alt og alle, men jeg nægter ikke min nuværende kæreste at have pigervenner eller at se dem uden mig. Og han er også jaloux men jeg må også gerne se min drengenvenner uden han er med. jeg bliver heller ikke sur over det, og det gør vores forhold noget lettere at vi taler om tingene.
håber i finder ud af det
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
okt 2004
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Det er da dejligt at i har fået snakket om det, men jeg kan ikke se hvordan han har brudt din tillid i den her sag? (og måske er jeg bare dørdum)
Udover ikke at fortælle dig hvad der har gjort ham i tvivl og sådan. Men han har da nok haft brug for at tænke det igennem og finde ud af hvad HAN vil, og ikke hvad hans mor eller du vil have ham til
Held og lykke med det hele
apr 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 305
1) lige synk det, og vend det med dine veninder.
2) sig til ham at du har læst det, og at han har 5min til at tage sine ting, og være ude af døren, det han ikke når at få med bliver brændt på bålet med resten af jeres minder og billeder.
3) FIND EN FYR DER FORTJENER DIG I STEDET FOR DEN NAR!
Seriøst, enhver idiot kan da regne ud hvad der er foregået imellem dem. Ville ikke engang overveje forholdet med ham, hvis det var mig
okt 2004
Altså det var faktisk ham der først begyndte at snakke om vi ikke skulle flytte sammen samt kigge på lejligheder. Jeg har hele tiden været den skeptiske.
Men ved at hans mor har talt ham fra det, da jeg snakkede med ham om det, her fortalte han at hans mor mente at ved at flytte sammen med mig så ville han miste alt det religiøse.
Angående min tillid, jeg har flere gange haft kærester som har udnyttet mig samt været utro, derfor skal der intet til at jeg bliver såret. Desuden var denne her veninde pisse sur over at han blev kærester med mig, og beskyldte ham dengang for at lyve omkring vores forhold?
sep 2007
Lige det som Nullerdut siger, tænker jeg også - for sådan en ting kan betyde mange ting og en ven har nok skrevet det til mig en gang eller tre fordi jeg har været ked af det.
Men det har ikke betydet noget forkert, bare en hjælpende hånd og en god ven.
At jeg så ikke finder mig i, hvis jeg ikke må se hankøn, uden han er til stede, det er noget andet. Ville blive bims med sådanne restriktioner. Men heldigt nok har min kæreste det også sådan :o).
Ps. læste lige dit sidste indlæg. Usher har lavet en super god sang der hedder His Mistakes.
http://www.azlyrics.com/lyrics/usher/hismistakes.html
Den handler om at han er sammen med en pige, som er blevet svigtet. Men hun bliver ved med at fører alle eksens fejl over på ham, hun har taget mistilliden med.
Og det er han træt af. Han er træt af at hun minder ham om de fejl han lavede, hun sammenligner dem, fordi eksen var utro, så er hun sikker på at han nu er osv.
Han vil ikke betale for eksens fejl.
Pointe; mistillid er noget bæ at tage med videre, selvom jeg ved det er svært og ligge på hylden.
okt 2004
sep 2009
Den sætning har jeg også fået millioner af gange. sammen med alle andre former for jeg-vil-gerne-hjælpe/trøste/være der for dig sætninger fra søde mennesker.
Og at hun måske er en ko betyder ikke at din kæreste er dog utro, men jeg kan godt forstå at du så forholder dig mere mistroisk til det hun skriver end til andre
okt 2004
sep 2009
Jeg kan godt forstå du ikke er glad for det, men ligefrem at begynde at råbe vagt i gevær og smide ham ud som nogen foreslår det, fordi hans mor har gjort ham usikker på om i skal flytte sammen og at der er en pige der godt kan lide ham.. Det er måske en smule drastisk.
okt 2004
Havde han ikke opført sig så underligt så havde jeg aldrig lagt noget i den samtale, men altså der er langt mere i sagen end de ting jeg påpegede.
sep 2007
" Hej du, der er faktisk den her pige der er ret vild med mig/lægger an på mig, bare lige så du ved det "
Nej, jeg ville heller ikke liiige sige til min kæreste hvis en var vild med mig, eller lagde at an på mig. Så længe det bare er det og man pænt afviser kan jeg ikke se hvorfor det skal deles?
sep 2009
Ja, men det ved jeg jo ikke når du ikke fortæller det? Jeg ved at han har været kold og mærkelig og tøvet ved at flytte sammen og at du har læst en samtale, der efter alt at dømme er venskabelig, mellem en veninde og ham. Veninden ved du er vild med ham, men ellers har du ikke noget på det.
Kan du godt forstå hvorfor jeg tænker som jeg gør?
okt 2004
Det er da fint at du ikke ville have reageret som jeg gjorde, men jeg reagerer som jeg nu engang gør og syntes enlig ikke det er okay at blive angrebet på den måde fordi jeg i tvivl og fustertion skrev et indlæg her inde?
okt 2006
Følger: 130 Følgere: 158 Heste: 4 Svar: 1.528
sep 2007
Det kunne også have været skrevet mere sobert, Nullerdut er lidt mere pædagoisk end mig :o). Forstår godt din frustration, men nogle gange er det måske også godt at få flere øjne på det i stedet for at blive bekræftet i at han bare er en lort :o).
Fair nok hvis du kun vil have ret i din frustration, men det er bare svært at vide hvor meget en trådstarter har lyst til at man skriver. Om man skal give ret, komme med råd, komme med andre tanker eller hvad man skal.
okt 2004
sep 2009
sep 2009
Ja, men det ændre ikke på at jeg:
a) ikke er tankelæser, og derfor ikke kan vide mere, end det du skriver
b) bare er et menneske, og derfor kan tage fejl, skrive noget forkert og få tingene skrevet anderledens end det er ment
c) Har en anden baggrund end dig, som gør at jeg tænker anderledens end du gør, og derfor har andre idéer om hvor grænserne går
d) Ikke ved om du vil, som krikken skriver, stryges med hårene, klappes på skulderen, have afvide at han skal ud/blive osv. osv. Mulighederne er uendelige.
Og stod det til størstedelen af dem her i tråden skulle han ud lige nu... Tankevækkende!
okt 2004
sep 2009
Jeg synes du skal snakke med ham, men det fik jeg lige skimmet mig til, at du allerede havde gjort, da jeg skrev mit indlæg.
Jeg skriver ikke for at være ond eller gøre din dag dårlig eller noget, men for at forstå hvorfor de ting du har nævnt gør dig mistroisk, for jeg ved ikke mere end det du har skrevet ^^
okt 2004
Men nu er det vel også to uger siden det skete, og mig og min kæreste har fundet en løsning nu.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
TS håber i styr på det, og at han igen en dag gør sig fortjent til din tillid, et forhold uden er ikke det værd
jul 2008
okt 2004
jul 2008
Når kæresten muligvis har en anden