{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

Job ansøgning - hjælp? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og skal til at skrive en jobansøgning til tøjbutikken name it. Menmenmen... Hvad skal jeg skrive i sådan en?

Jeg har ikke tidligere joberfaring, udover at jeg trak rundt med handicappede børn til hest, men det var sort. Nok ikke det smarteste at skrive?..

Jeg har indtilvidere skrevet følgende:

Jeg er 17 år, smilende, moden, stålfast, stræber når interessen er der, selvstændig og god til at arbejde i teams. Jeg er i gang med en HHX på første år. Jeg kan skaffe en ren straffeattest.

Jeg er en meget smilende, imødekommende, betænksom og aktiv person, der elsker at holde mig i gang, altid er klar med en hjælpende hånd, god til at holde hovedet koldt i stressede situationer, møder stabilt og god til at ligge mærke til mine medmenneskers velbefindende.

Jeg ser mig selv som et individ med ubegrænset muligheder, der er imødekommende, veltalende, har ro i sindet og begge ben på jorden. Jeg tillader mig derfor at sende jer denne ansøgning, med håb om snarest at høre fra jer, med mulighed for møde om et fremtidigt samarbejde.

Også har jeg sat et billede ind af mig selv.

Er der noget jeg mangler at få med ind? Og hvad synes i, i det hele taget om det jeg har skrevet indtil videre?

Har spurgt min mor hun sagde 'fint'. Ikke særlig god respons :D.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Job ansøgning - hjælp?
  • #1   15. dec 2012 Jeg synes det du har skrevet indtil videre er super godt ! smiley Bedre end min ansøgning til politiet ....

  • #2   15. dec 2012 Tudsin tak smiley

  • #3   15. dec 2012 Nu er jeg ikke den bedste til at skrive ansøgninger. Men jeg synes måske den er lidt forvirrende. Mange kommaer og nogle sætninger måtte jeg lige læse to gange for at forstå (men jeg burde også ligge og sove nu smiley )
    Du har slet ikke lavet noget som helst der kunne have relevans? Hjulpet til et eller andet arrangement, været i noget praktik eller noget?
    Måske du skulle skrive om hvorfor det lige er hos dem du søger?

    Men som sagt er jeg ikke den bedste at spørge, alle mine jobs har jeg fået på anden vis end en ansøgning. Så tag det du kan bruge af det jeg har skrevet smiley


  • #4   15. dec 2012 Det der "stræber når interessen er der". Det ville jeg skrive om. Det kan forståes eller bruges imod dig som om at de dage hvor man måske lige har en mindre nedtur, jamen så udføre man ikke sit arbejde ordenligt.

    Jeg ville istedet hellere skrive: Jeg er utrolig engageret i mit arbejdet og udfører den altid til punkt prikke og gerne lidt ekstra. Det skriver jeg altid, for ved godt hvad du mener med din sætning, har det nemlig på samme måde.

    Jeg putter også altid ind, i det afsnit vor man skriver at man er møde stabil, "fremfor alt så overholder jeg altid en aftale".

    Du bør også skrive hvor mange timer du kan forventes at arbejde, nu går du jo også på skole så det er jo ikke en fuldtidsstilling. Og at man er flexsibel tæller også ret godt.

    Men ellers det du har skrevet lyder super fint, lyder ikke overdrevet, det er ikke for langt, og du redder ikke hele verden. Hvis det lige bliver sat op på en pænt måde hist og pist og dit billede så skal det nok give pote.

    Held og lykke med jobsøgningen


  • #5   15. dec 2012 Har hurtigt lige lavet lidt om, sådan som jeg ville skrive det.
    Og husk for guds skyld at undskrive med navn! smiley


    Jeg tilader mig at sende jer en (uopfordret) ansøgning
    Jeg er en smilende pige på 17 år, som søger arbejde. Jeg er i gang med en HHX på første år. *Skriv noget om din fritid og interesser*

    Jeg er en meget smilende, imødekommende, betænksom og aktiv person, der elsker at holde mig i gang. Jeg er altid klar med en hjælpende hånd og god til at holde hovedet koldt i stressede situationer.Jeg ser mig selv som en person der er veltalende, har ro i sindet og har begge ben på jorden Desuden er jeg stabil, møder altid til tiden og ligger altid mærke til mine medmenneskers velbefindende.

    Ren straffeattest kan fremvises.

    Håber snarest at høre fra jer.



  • #6   15. dec 2012 Jeg har kun været i praktik hos en frisør, hvor jeg fejede og støvede hylder af. Vil det være relevant? smiley

  • #7   15. dec 2012 De skriver blot at de søger en der kan arbejde 3-5 timer om ugen. :).
    Men tak for jeres fantastiske råd, det vil jeg rette på smiley


  • #8   15. dec 2012 Jeg synes det er irrelevant med praktikken hos frisøren smiley

  • #10   16. dec 2012 Du mangler lidt om, hvorfor du søger lige det job, du nu søger. Noget om, hvad der gør at netop du kan passe godt ind til den nye arbejdsplads smiley

    Held og lykke smiley


Kommentér på:
Job ansøgning - hjælp?

Annonce