{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

At stå på halm.. Pris? {{forumTopicSubject}}

Da min hest desværre viser sig at være et kæmpe bokssvin, går jeg lidt med tanken om at skifte til halm.

Står på tørv nu, og det ligner seriøst at hun spiser det - så meget svin er hun.

Jeg kan få en bigballe halm til 150,-
Hvor længe holder sådan en?
Hvor tit skal man strø?

Andet jeg skal vide? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At stå på halm.. Pris?
  • #1   3. dec 2012 Og mht. til min overskrift: Om en bigballe holder en måned, to....? Altså, hvad det koster om måneden at strø med halm

• #2   3. dec 2012 Det er svært at sige, kommer jo an på hvor meget du bruger pr gang.. Nogle er nærige med at give halm og giver kun lidt, andre fylder op så mennesker står til knæene i halm..
    Jeg vil sige at jeg er nok en af de sidste (nr jeg står på halm, gør jeg ikk nu. )
    Hvor stor er boksen?

• #3   3. dec 2012 I gennemsnit bruger man nok en bigballe om mdr for 1 hest som strøelse.
    smiley

• #4   3. dec 2012 Hmm, nu har jeg aldrig alene brugt halm, så ved ukke hvor hurtigt, jeg selv ville bruge en. Men jeg brugte 1-2 skiver dagligt da jeg stod på halm.

• #5   3. dec 2012 Boksen er omkring 3,5x3,3

Jeg vil gerne have hun står rigtig dejligt og varmt, og ca op til mine knæ..

Så jeg skal regne med én bigballe pr. måned? smiley

• #8   3. dec 2012 Det afhænger jo også af om du muger nøjsomt ud eller ikke.
    Tager du kun pøllerklatter hver dag og sørger for at pille mest muligt halm ud af din trillebør, og så tager du kun tis 1-2 x om ugen + at når du muger boksen helt ud sorterer du det rene halm fra i en hjørne så du kan bruge det til bunden igen, så kan den stå på et fint lag halm med 1 balle om md. smiley
    Man kan faktisk spare på både halm og mødding og stadig have sin hest i en pæn boks. smiley

• #9   3. dec 2012 Ja okay, tak for hjælpen smiley

• #10   3. dec 2012 Jeg plejer altid at spare på mit strøelse (fattig studerende) så ville sortere i det som du skriver smiley

• #11   3. dec 2012 Hvis du dagligt fjerner klatter osv, kan du mæske holde dig på 1 pr måned.. smiley

• #12   3. dec 2012 Hos mig holder en bigballe halm til halvandet til 2 måneder. Jeg har 2 islændere i løsdrift. Det er dælme billigt i for mig i hvert fald. Jeg strøer en gang i ugen og muger ud hver anden uge.

• #13   3. dec 2012 Nu står min i boks og ikke løsdrift

Må prøve mig frem smiley

• #14   3. dec 2012 Har selv en bokssvin og så en "mister clean" som slet ikke kan lide hvis ikke hans boks er ordentlig. Hahaha.
    Så med tiden lærer man at spare men stadig have en ren boks. smiley
    Fx har mine et hønet og under deres hønet ligger så alt det smulder der falder ned. Det bruger jeg til at lave bunden men lige der hvor de tisser for det suger godt og så er alt det man jo alligevel ellers ikke kan bruge genbrugt som ekstra strøelse. smiley

• #15   3. dec 2012 Hvis du tager klatter hver dag og sørger for kun at fjerne det våde behøvede du ikke at strø ret meget. Du kunne jo også vælge at lave en madras.

• #17   3. dec 2012 Hvordan laver man madras med halm? Bliver det ikke klamt?

• #18   3. dec 2012 Jeg bruger halm til min fjordhesthoppe, hun laver alt sit nærmest i midten og det gir jo også lidt svinerri i boksen. Jeg muger alt det beskidte ud i hele boksen hver dag, og jeg bruger ikke en hel om mdr. Jeg har to af mine der står på halm og bruger ca 1 1/2 om mdr til dem begge og de står med meget og højt i boksene. Tror max du vil bruge en om mdr. Mine halmballer er også de store minibig.

Nogen tar kun klatter hver dag og fylder ovenpå, sådan har jeg gjort før - men ikke i år for min hoppe tisser meget og den blir meget våd. Jeg tar alle klatter og alle våde pletter hver dag og spreder det sidste rene rundt og ligger et nyt frisk lag ovenpå.

Kommentér på:
At stå på halm.. Pris?

Annonce