{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Reaktion på at stå stille... :-) {{forumTopicSubject}}

Hej igen.

Når jeres ungheste pludselig fik voksepause eller ferie efter en lang stund i træning.. Fik I så en reaktion?
Hvis ja.. I form af hvad for en?
Er lidt spændt på at se hvordan Tindur tager det med at intet skal lave på en stund og ville derfor gerne høre jeres historier smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på at stå stille... :-)
  • #1   30. nov 2015 I de perioder min pony ikke har lavet så meget, har jeg ingen reaktion fået. Hverken på måden hun er på, træningen efter eller noget andet.
    Eneste forskel der har været er, at min pony har meget mild unghesteknæ, som faktisk har bedst af at blive holdt i gang, og det forsvinder næsten helt, når hun er i god "skridtturstræning", hvorimod det tager til, når hun ingenting laver.

• #2   30. nov 2015 Dem jeg har haft igennem, har det ikke betydet det store, der var selvfølgelig lige nogle ting der skulle genopfriskes, men ellers har jeg mere eller mindre kunne tage fat hvor jeg slap smiley

• #3   30. nov 2015 mine heste kan sagtens stå i længere tid uden at det har nogen betydning, for andet end deres form

• #4   30. nov 2015 Næh, han knokler rundt på fold ...
    Slynger ham måske lige et par omgange, men højst et enkelt lille buk

Jeg er aldrig bange for at sætte mig op igen

Han er måske lidt friskere

• #5   30. nov 2015 Ikke andet end at han afreagerer på folden! Og så er han utrolig varm og vågen af type, så derfor skal man nok regne med at den første uge skal forløbe med longering og afreagerings løbeture i ridehuset, for han er typen der aldrig løber tør for benzin smiley - i hvert fald ikke mentalt smiley

Hoppen er fuuuuld stændig lige glad med om den er redet flere dage i træk, eller har stået stille i 2 mdr. Altid så dejlig samarbejdsvillig smiley

• #6   1. dec 2015 Min hoppe på 8 er sent tilredet. Hun har haft flere pauser (senest har hun stået stille i et år), og reagerede slet ikke på, der kom rytter på igen:)

• #7   1. dec 2015 Det der med lange pauser afhænger jo rigtig meget af hesten smiley

Hjalp med at tilride min venindes unghest og da hun har tre små børn står han ofte stille i lange perioder - og selvom han har stået stille i flere måneder kan man bare sadle ham op og ride (en tur eller på banen - det betyder ikke det store for Theo). Men han er altså også en latterligt cool unghest smiley

Shrek - min pony fra 2002 - kan tilgengæld ikke tåle at stå stille. Han skal aller helst bruges hver dag - hvis ikke han er i hænder dagligt så begynder han at tage afstand, bliver nervøs og urolig. Det er ikke fordi han skal lave noget hårdt hver dag, men han skal lige i kontakt med mennesker - strigles, nusses, longeres, what ever. Ellers bliver han sådan at man slet ikke kan komme til ham og så kan man bruge mange timer på bare at hente ham på folden smiley

Moonwalk har ikke haft nogle lange pauser, men når jeg har haft drøm på med eksaminer osv, så har han sagtens kunne stå stille et par uger - og ham kan jeg også bare sadle op efter et par uger og ride løs på.

Så synes det afhænger langt mere af hesten end af hestens alder smiley

• #8   1. dec 2015 Når min står i en uge (hun er 5) er hun meget frisk, men ellers keder hun sig bare. Hun elsker at lave noget.

• #9   1. dec 2015 Min har lige stået stille i 2 måneder, han er blevet meget fjollet og har glemt alt det han har lært fra jorden af, fra ryggen af er han som han plejer.

• #10   1. dec 2015 Min den ene har lige stået stille pga en byld på skulderen, som vi ikke kunne få has på. Hun blev meget kontaktsøgende og tiggede nærmest om opmærksomhed.

Nu er hun sat igang igen, og der er noget mere energi end vanligt, men ellers er det egentlig kun hendes smidighed der mangler lidt ift når hun er i form.

• #11   1. dec 2015 Min stod stille den vinter hun var blevet 4, og hun var ret spændende at komme i gang med. Hun smed mig af et par gange, men det stoppede dog igen.
    Jo ældre hun bliver, des værre bliver hun så når hun har holdt pauser. Hun smider ikke af mere, men hun er virkelig frisk hvis hun af en eller anden grund har fået pause.
    Men det er jo meget forskelligt hvordan de reagerer. Jeg har en stor hoppe som er meget nervøst anlagt, og hun kan sjovt nok godt finde ud af at stå stille. Nu har hun så ikke været redet i 2 år, men jeg vil vædde med at jeg bare kunne sætte mig op på hende hvis jeg turde.

Kommentér på:
Reaktion på at stå stille... :-)

Annonce