759 visninger
|
Oprettet:
Reaktion på at stå stille... :-) {{forumTopicSubject}}
Hej igen.
Når jeres ungheste pludselig fik voksepause eller ferie efter en lang stund i træning.. Fik I så en reaktion?
Hvis ja.. I form af hvad for en?
Er lidt spændt på at se hvordan Tindur tager det med at intet skal lave på en stund og ville derfor gerne høre jeres historier
Mvh TT
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Eneste forskel der har været er, at min pony har meget mild unghesteknæ, som faktisk har bedst af at blive holdt i gang, og det forsvinder næsten helt, når hun er i god "skridtturstræning", hvorimod det tager til, når hun ingenting laver.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Slynger ham måske lige et par omgange, men højst et enkelt lille buk
Jeg er aldrig bange for at sætte mig op igen
Han er måske lidt friskere
jul 2011
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 636
Hoppen er fuuuuld stændig lige glad med om den er redet flere dage i træk, eller har stået stille i 2 mdr. Altid så dejlig samarbejdsvillig
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Hjalp med at tilride min venindes unghest og da hun har tre små børn står han ofte stille i lange perioder - og selvom han har stået stille i flere måneder kan man bare sadle ham op og ride (en tur eller på banen - det betyder ikke det store for Theo). Men han er altså også en latterligt cool unghest
Shrek - min pony fra 2002 - kan tilgengæld ikke tåle at stå stille. Han skal aller helst bruges hver dag - hvis ikke han er i hænder dagligt så begynder han at tage afstand, bliver nervøs og urolig. Det er ikke fordi han skal lave noget hårdt hver dag, men han skal lige i kontakt med mennesker - strigles, nusses, longeres, what ever. Ellers bliver han sådan at man slet ikke kan komme til ham og så kan man bruge mange timer på bare at hente ham på folden
Moonwalk har ikke haft nogle lange pauser, men når jeg har haft drøm på med eksaminer osv, så har han sagtens kunne stå stille et par uger - og ham kan jeg også bare sadle op efter et par uger og ride løs på.
Så synes det afhænger langt mere af hesten end af hestens alder
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Nu er hun sat igang igen, og der er noget mere energi end vanligt, men ellers er det egentlig kun hendes smidighed der mangler lidt ift når hun er i form.
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Jo ældre hun bliver, des værre bliver hun så når hun har holdt pauser. Hun smider ikke af mere, men hun er virkelig frisk hvis hun af en eller anden grund har fået pause.
Men det er jo meget forskelligt hvordan de reagerer. Jeg har en stor hoppe som er meget nervøst anlagt, og hun kan sjovt nok godt finde ud af at stå stille. Nu har hun så ikke været redet i 2 år, men jeg vil vædde med at jeg bare kunne sætte mig op på hende hvis jeg turde.
Reaktion på at stå stille... :-)