{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Jeg prøvede... {{forumTopicSubject}}

Læste 24timer og så en opskrift der så ud til at være vældig lækker - hvis man lige pillede nogle ting fra. Så jeg pillede løg fra og nogle stærke ting og nøjes med hvid løg.

Og for første gang i mange år proppede jeg hakkede tomater i en ret ( dåse tomater ), men nix, der er en grund til at jeg holder mig til rå tomater blev jeg mindet om. Kunne klemme en taco skal ned med det fyld jeg havde lavet ( pasta, kylling, skinkestrimler blandet med hakkede tomater og krydderier og hvidløg ) også smagte det bare ikke godt, den jeg klemte ned smagte heller ikke godt - men jeg mente at nu jeg havde lavet det så måtte jeg spise det, men ikke nogen fornøjelse og nogen jeg allerhelst ville spytte ud igen.

Så, jeg holder mig forsat tomat når der er andet end rå :b

Nogen der har prøvet noget " nyt " idag? ;o).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg prøvede...
  • #2   22. nov 2012
    Jeg kan nu godt finde ud af at lave mad - jeg er bare møg kræsen, så det er de færreste opskrifter jeg kan følge, jeg piller altid 117 ting fra også syntes folk bare det er kedeligt :b

Rør æg er ski da noget af det mest simple ;o).

• #4   22. nov 2012
    Ikke dårlig, bare kræsen :b
    Men dem er der garantere nogen af derude smiley

• #6   22. nov 2012 Dejligt der er andre kræsne voksne derude smiley
    Når jeg er til møder på mit arbejde og vi får frokost, sidder mine kollegaer og kigger i spændt forventning om hvad jeg nu vil pille fra....temmelig pinligt!
    Idag var det dog bare sandwich, og så behøver jeg ikke fjerne andet end icebergsalaten (ad-ad!), så dagens show var aflyst (indsæt selv flov smiley her smiley )

• #7   22. nov 2012 Sandie - røræg kan jeg finde ud af (wee!) meen koge kartofler eller pasta. det lader jeg altså kokkene her i hjemmet om.. jeg brænder det altid på -.-

• #8   22. nov 2012
    Camilla T - jeg køber aldrig sandwich'er fordi jeg ikke kan li dressingen der er i smiley Salat ( altså som i salat, ikke alt grønt ) kan jeg godt spise, men det er ikke noget jeg nyder..

• #10   22. nov 2012 Mmm røræg med portobellosvampe friske tomater og peberfrugt

og så er det sååå nemt at lave !! hehe

• #11   22. nov 2012 jeg elsker at lave mad
    og gerne stærk mad smiley

• #12   22. nov 2012
    Jeg bryder mig bare ikke om mange smage, jeg har smagt og det er bare IKKE mig overhovedet :o). Ligesom jeg ikke kan fordrage grøntsagers konsistens fx. gulerødder når de er kogt.

Omvendt, så elsker jeg ting kræsne folk normalt hader; fisk og ost.

Nogen siger det bare er tilvænning og pyskisk, men nu har jeg smagt og mener ikke at det er psykisk jeg kan bare ikke fordrage smagen af tingene, sværere er det ikke og jeg har ikke lyst til at spise ting syntes smager forfærdenligt :o)
    Jeg kan ikke se hvordan jeg skal vænne mig til smagen af tomat der ikke er rå, det er bare.. nej tak :o)

• #13   24. nov 2012 Jeg er alt andet end kræsen; der er cirka 3 vegetabilske ting, som jeg ikke bryder mig om - rosenkål, fenikkel og bladselleri smiley Derudover er jeg faktisk generelt ikke glad for raw food, desværre.. de der raw food-lasagner og sådan noget, nej tak. Salat er ikke noget problem, men al raw food-erstatning for pasta, brød og sådan falder ikke i min smag. Men jeg kan godt spise det.

Angående noget nyt i dag - selvom det ikke har noget som helst med mad at gøre - jeg fik redet dressur på drømmehesten i dag! En hoppe der står oppe ved Svampen som jeg har været forelsket i siden jeg først så hende... suuuuk smiley
    Det gik til gengæld knap så godt, jeg er ude af ride-træning rent teknisk og hun er en teknisk svær hest at ride (fandt jeg så ud af!). Samt er hun en høj hest med en stor gang, og det skal jeg også lige vænne mig til med de små-heste jeg har redet de sidste par år.. men hold da op, det var dejligt at prøve at ride hende alligevel - og hårdt.
    Jeg håber inderligt at jeg alligevel får lov til at ride hende fast, det ville være en drøm der gik i opfyldelse smiley

• #14   24. nov 2012 Jeg tror jeg slår de fleste kræsne mennesker smiley jeg kan bl.a. ikke lide pålægschokolade og jeg kan slet ikke spise mælkechokolade XD

• #15   24. nov 2012 Jeg er næsten alt-ædende.. Undtagen skumbananer, skumfiduser og det der "guf" man putter på vaffelis. Ad. Kan slet ikke klare konsistensen. Det er normalt aldrig smagen af ting der gør mig dårlig, det er konsistensen af nogle ting jeg SLET ikke kan klare :b

Tilgengæld spiser jeg ikke min mad, jeg indhalerer den :b

• #16   24. nov 2012
    Jeg kan ikke li' kartofler med mindre det er de tynde af dem som pomfritter eller chips, jeg hader tomat når det ikke er råt ( dvs. ingen lassange, pizza med det på osv. ), løg er jeg overhovedet ikke fan af, grøntsager kan jeg kun li' rå, stærkt mad er ikke mig, lakrids syntes jeg er noget fanden har skabt i vrede og.. flere ting :b

• #17   24. nov 2012 Puha, hører også til den kræsne del.

Jeg hader ris, pasta, rå løg, hvidløg, chili, nødder (kan kun lide peanuts..lol), stærke krydderier, karry sovs, kokusnødder, champignon, kogte gulerødder, majs, ærter - hverken kolde eller varme, blomkål, bønner, asparges, det meste fisk, ost, sennep, mange lakridsformer, for meget chokoalde.. og meget mere :B

• #18   24. nov 2012
    Elsker fisk modsat de fleste kræsne mennesker :b
    Undtagen makrel i tomat og makrelsalat... ad... Og alle de der salater... smiley

• #19   24. nov 2012 Kan sådanset kun lide tun, laks, og fiskefileter.. og rejer! men det er vist ikke en fisk :b. alt andet med fisk kan folk godt pakke væk, jeg rør det ikke :D. Jeg troede jeg var mærkelig, når jeg ikke kan lide kogte gulerødder - men det kan jeg så se, at jeg ikke er :D. hader desuden også mexicansk, kinesisk og generelt udenlandsk mad. smiley

• #21   24. nov 2012
    Det er muligt :b. Jeg er fan af adskilte ting af den grund. Jeg hader retter der er blandet sammen fordi jeg ofte støder på ting jeg ikke kan li fx. tomater/hakkede tomater som jeg ikke kan fordrage eller løg.

Hakkede/flåede tomater og løg er der i ret mange ting og jeg kan bare ikke få det ned.. Grøntsager der ikke er rå heller ikke.

Så jeg er fan af at tingene ikke er blandet sammen.

Men mine forældre ved hvad jeg kan li' og laver fx. altid pasta til fordi så kan jeg spise kødet også pasta, også kan de spise deres ris eller wok grøntsager.
    Svigerfamilien er også ved at finde ud af det - men jeg kræver ikke specialmad, så tager gerne rugbrød hvis jeg ikke kan li det der der ;o).

• #23   24. nov 2012
    Min svigermor ææælsker mig ;o). Og generelt kan min svigerfamilie godt li' mig.
    Vi har vel alle vores "ting" og min er så mad.

Så ser det overhovedet ikke som hårdt. Nogle andre mennesker har andre "ticks" som folk lige skal sluge, men at dømme en på det, det ville være ret dumt, det er jo ikke hele den person man er :o)

• #25   24. nov 2012 Jeg er ikke kræsen, bare kedelig. Kan lide det meste mad, men har ikke lyst til særlig meget. Stod det til mig levede jeg af leverpostejsmadder og den største variation ville være om der kom ristede løg eller agurk oven på smiley

• #26   24. nov 2012
    Maden er jo blevet lavet uanset om jeg er der eller ej ;o). Så jeg har det ikke skidt med det, ligesom jeg ikke har det skidt med at være kræsen. Kræver ikke special mad og rugbrød tager jeg ikke, medmindre jeg bliver budt eller ved det er ok :o)

Kommentér på:
Jeg prøvede...

Annonce