Faldt/hoppede af. {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået mig en hest for en måneds tid siden. Han er syv år, så er stadig en ung-hest. Da jeg købte ham, var han ikke blevet redet så meget.
Så jeg træner ham, og var begyndt at ride udenfor i indkørslen, selv. Så tænkte jeg at, i dag kunne vi hvidst godt ride lidt ude på marken,(For at komme ud på marken,fra stalden, skal man gå ca. 20 m. på en vej) og jeg var sikker på at, jeg selvfølelig godt kunne få ham standset, hvis han ville prøve på noget.
Jeg startede med at trække lidt rundt. Så satte jeg mig op, og han ville meget gerne trave, og han var også svær at få ned i skridt.
Men pludselig satte han i gallop, ud mod vejen. I ren refleks, tog jeg mine fodder udaf stigbøjlerne, for at jeg hurtigt kunne hoppe af, jeg kunne bare ikke få ham stoppet, og han løb ud på vejen. Jeg var desperrat, og hoppede af, men der var jo fart på, så da jeg ramte vejen, faldt jeg, og landte lige ved siden af han ben(heldigvis kom der ingen bil!) Han trådte min sikkerhedsvest op, men det var heldigvis også det eneste.
Nu var jeg bare bange for at han ville stikke at, eller blive kørt ned, men heldigvis, drejede han ind i gården.
Jeg løb hen til ham, og begyndte at græde, fordi jeg var bange.
Han kunne sagtens have trådt mig på brystet eller i hovedet, men jeg slap med en rift i fingeren, og lidt øm i ryggen!
Har i ellers oplevet noget lignene?:-)
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
Jeg faldt af min 4-års for første gang igår. Vi var ude og ride en lille tur - mig, hunden og hesten - og ville så trave lidt på stubmarken, og det gik helt fint (han har været lidt vild på det sidste når vi har redet tur)
så ser han pludselig et muldvarpeskud (som der selvfølgelig ikke er ret mange af på en mark????) - han bliver bange, springer til siden, jeg falder af, og hesten løber så jeg må løbe efter ham - han er laaaangt foran... ind i byen/landsbyen, hvor han lige får jordet nogle haver op,.. grrrr... så smutter han heldigvis hen til nogle islændere og jeg får fat på ham, ser om der er sket noget med ham, hopper op, og rider hjem.
For dælen da
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 916
Men ville aldrig, aldrig, aldrig nogensinde selv hoppe af. Tænk hvis din hest var forsat væk fra dig, og var kommet til skade eller endnu værre løbet ud foran en bil, så nogle mennesker var kommet til skade?
Synes du udsætter dig selv, hesten og andre for større fare ved at hoppe af. Man har da langt bedre styr på den fra sadlen.
Håber ikke du slog dig alt for meget. Det er rigtig træls at falde af, og endnu mere træls at miste modet. Håber ikke du tbliver bange, men husker at hesten bare blev bange og næste gang er den sikkert sød igen
okt 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 127 Svar: 327
Men jeg slog mig ikke det store, eller jeg har en lille smule ondt i ryggen, men mon ikke det går over.
Faldt/hoppede af.