{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Takke hesten? {{forumTopicSubject}}

Sidder med influenza, og kom til at surfe lidt HG (så ryger der nemt et par timer smiley ).
Kom til at tænke på; siger I andre noget til Jeres heste når i sætter dem på fold/boks?

Jeg siger altid; "Farvel smukke, tak for idag", når jeg sætter ham ud på folden og tager afsted. Dels gør jeg det af "høflighed", og dels fordi jeg tror det er sundt for hesten at have nogle rutiner, og han ved når jeg siger det, så betyder det; "nu går jeg".
Når han bliver sluppet løs på ridebanen, siger jeg altid "fri", så han ved han ikke behøver stå ved min skulder, men kan løbe rundt og lege eller rulle sig hvis han har lyst.

Er jeg den eneste der småsludrer med hesten (og ja, jeg ved godt han er en hest, jeg forventer heller ikke han svarer - ihvertfald ikke særlig meget smiley )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Takke hesten?
  • #1   14. sep 2012
    Snakker kun når jeg rider eller hvis hesten er urolig på fx. staldgangen eller har noget den er god/dårlig til :o).

• #2   14. sep 2012 Jeg snakker også altid med mine heste, så du er ikke den eneste! smiley

• #3   14. sep 2012 jeg siger altid godnat til min hest, og klapper ham, inden han bliver lukket på mark, men tror at de fleste små snakker med deres heste smiley

• #4   14. sep 2012 jeg plejer altid at nulle ham i panden, myse hans mule også sige "farvel smukke, vi ses snart igen!" inden jeg går smiley
    jeg plejer også at snakke med ham når vi rider, fx "nej nej, du skal bøøøje" "roooolig fætter!" " du er bare fantastisk!" (når han gør noget godt.. jep jeg små sludre faktisk altid med hestene.. og det er ligesom de fatter når jeg siger noget til dem.. eller også er det bare indbildning xD

• #5   14. sep 2012 Jeg snakker altid med min hest smiley Han lytter nemlig til at mit underlige snak! xD Det orker andre ikke xD Hihiihih.. xD

• #6   14. sep 2012 Jeg snakker tit til Jemeela, da jeg har fundet ud af, at hun som regel bliver mere rolig, hvis jeg snakker til hende smiley Kurt snakker jeg også til, men det er nu bare fordi, jaa, jeg ved ikke hvorfor, men det gør jeg x3

• #7   14. sep 2012 jeg snakker ofte til min hest smiley
    og når jeg strigler og sadler op så synger jeg ofte xD
    Det er lidt sødt, hun plejer at falde i søvn hver gang jeg synger en bestemt sang smiley smiley

• #8   14. sep 2012 Snakker med alle mine heste:)
    Siger hej til dem alle når jeg går ned på folden, "hej lisa" " hej luc'sen" o.s.v de har deres egne navne når jeg snakker med dem og siger altid hej og farvel til dem, lidt underligt, og så kysser jeg dem altid på mulen, fordi de er så elsket:p
    Men det er egentlig bare en vane jeg ikke rigtig tænker over, naboerne tænker sikkert at jeg er skør, når jeg pludre med hestene:) men de kommer altid når jeg kalder hvis de da har tid XD

• #9   14. sep 2012 Jeg snakker med min pony, både på folden, på tur og i stalden x'D

• #10   14. sep 2012 Hahahha når jeg slipper mine heste løs på folden siger jeg altid: "Løøøb som viiinden!" med en virkelig barnlig stemme..

Tror det er det eneste jeg altid siger :b.
    Udover at rose og irette sætte dem med stemmen, min stemme er 50% af min træning, de andre 50% er krop sprog.

• #11   14. sep 2012 Godt at høre at jeg ikke er den eneste smiley
    Blev lidt til grin en dag hvor jeg havde en veninde i telefonen imens jeg striglede (headset). Da han stod lidt uroligt, sagde jeg "stå, dreng", og så begyndte hun at grine og spurgte hvem jeg var sammen med. Kunne godt selv se det sjove i det da hun påpegede det, men tænkte ikke selv over det før da smiley

• #13   14. sep 2012 Jeg siger altid farvel - og sov godt smiley

• #14   14. sep 2012 Jeg snakker også meget til min part smiley
    Jeg gør det så han kan kende mig, og så synes jeg det er super hyggeligt.. Så føler man sig ikke alene smiley
    Siger også ting som "godmorgen", "godnat", roser ham og fortæller ham hvor sød han er ( smiley )

• #15   14. sep 2012 Haha, det gør jeg os altid..! smiley

• #17   14. sep 2012 Det meega hyggeligt. Men nu står min part på et stort ridecenter, så det er ikke så tit man er 100% alene, men lige så snart ingen kan høre så snakker jeg med dem igen. Det er selvfølgelig mest med Anton (min part), men også de andre heste hvis de står i boksen eller folden, f.eks. "Når er du lidt træt? Ja det kan jeg også godt forstå. Du er vist blevet redet idag" osv...
    Lidt mærkelig ved det godt. Men jeg føre hele samtaler med hypperne, men det er mest bare nogle utydelige mumle samtaler. Det er jo i virkeligheden kun mig der skal forstå hvad jeg siger jo xD

• #18   14. sep 2012 uh jeg er sådan inde i vanen at med at tale til dyrene, at jeg også talte til et træ jeg plantede tidligere i dag... jeg er ved at plante div. nye træer langs ridebanen, det sidste lille træ kommer i jorden ret nær de store graner i læhegnet, og så får jeg lige sagt " ja ja beklager meget, der bliver vist hård konkurence om resurcerne her i hjørnet, men det skal du nok klare" hahaha, jeg tror hestene ville tro der var noget helt galt, hvis jeg slet ikke sagde noget til dem. -flere af mine dyr kan altså også forstå rimelig mange ord, så jeg synes ikke det er så tosset.

jeg siger altid "godmorgen små heste" - eller "godnat små heste"

og når jeg lukker dem på fold, så siger jeg tit "ka´ du ha´ en god dag på kontoret" eller "jeg kommer igen senere, så skal vi lave noget sjovt"

• #19   14. sep 2012 Kia V: Åh ja, snakke med ting der ikke er levende, kender det!
    Når jeg cykler over spidse sten eller lignende, klapper jeg min cykel på styret og siger "undskyld", og når vi er kommet ad en skovsti der er fuld af sten, siger jeg "Hvor er du dygtig, godt klaret", fordi den ikke punkterede.
    Nok meget godt jeg tit cykler alene smiley

• #20   14. sep 2012 cath - horse of nature: HAHAHAHA du har altså lige givet mig aftenens bedste grin! xD Det er ret sjovt at læse folks kommentarer hvor det går op for dem at det lyder underligt de snakker til hestene xD hæhæhæ

Jeg selv snakker også meget til min hest, og de andre heste i stalden smiley Jeg står i en stald hvor vi faktisk er nogle stykker, men vi kommer alle på et vidt forskelligt tidspunkt så når man kommer er der ret stille, så det er rart at man kan tænke og snakke med sine heste uden at der går 7000 mennesker forbi én og tænker 'WTF???!!!!' xD Jeg synes så også det er ret vigtigt, så hestene kan kende en på stemmen også smiley Siger også altid goddag, godnat og sov godt, hold op med det o.s.v o.s.v til min hest smiley hæhæhæ

• #21   14. sep 2012 Jeg snakker altid med mine heste :3
    Om jeg så siger farvel, eller spørger hvorfor hun ikke lige gad springe et spring smiley Det er blevet en vane, og har faktisk før da jeg var helt alene haft en samtale med den ene smiley Hun svarede godt nok ikke^^ (desværre smiley )

• #22   15. sep 2012 Når jeg kommer ud får at fodre om morgenen, siger jeg altid "godmorgen hypse basser har i sovet godt?" og når jeg fodre og lukker af om aftene siger jeg altid " godnat ponyer, sov godt!" jeg snakker stortset altid med dem. smiley

• #23   15. sep 2012 cath - enig smiley

• #25   15. sep 2012 Snakker ALTID med hestene :O) det er så hyggeligt! (ps: jeg har også failet med "stå, dreng") haha

• #26   15. sep 2012 Jeg fortæller mine heste det hele, snakker som en gal, de ved havd der rør sig og hvorfor hvis jeg er glad og trist om de forstår det det er jeg ikke sikker på, men de kan vel føle min stemning og de reagere på det og s vinder vi jo alle, for jeg ved også altid hvad humør de er i, det er dejligt at ave dyr som sine bedste venner og jeg e stoldt af den forståelse vi har imellem os, for uden den ville dt være knap så dejligt at bruge tid på.
    De kære små bliver meget følsomme for stemmen og derved kan man snakke dem fra meget og til meget.
    Mine heste er enormt gode til at læse folk, hvi bare jeg altid stoledepå dem, det skal jeg blive bedere til, og det går alllerede meget bedere med hvem jeg lukker ind i mit liv, den jeg stoler mestpå er min ko. Hn er super til at gennemskue folk.

profilbillede
  • #27   15. sep 2012 om jeg snakker? hehe jeg laver ikke andet end at snakke når jeg er ude hos hestene smiley
    jeg synger også.. smiley
    altså ligebortset fra når jeg er dybt koncentreret smiley
    men der småsnakker jeg bare lidt smiley

Kommentér på:
Takke hesten?

Annonce