{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Tilridning af hesten/ponyen! {{forumTopicSubject}}

Heii...

Først mange tusind gange tak fordi i ville kigge på hva jeg har skrevet.
Jeg håber dette er postet rigtigt da jeg ser at tilridning ligger under træning, men nok om det jeg ville lave et emne om tilridning!

Altså jeg har hørt meget med at hvis en hest/pony først bliver tilredet som 4 årig er der mange der siger: "Er ddet ikke lidt sent, at tilride en hest som 4-årig?"
Men NEJ! Det er jo ikke sent, da hvis man allerede tilrider en hest som 3 årig kan den nemmere få skader for livet da de ikke er helt udvokset, så da hellere vente til hesten er 4, hermed IKKE sagt at man ikke kan begynde at lægge vægt på hestens ryg, som fx. at ligge et tæppe på hesten, kan man self. godt, og så med tiden ligge mere og mere vægt på hesten og begynde at vænne den til bidet og hovedtøjet, men HUSK bvegyndt først at sætte dig op på hesten når den er 4 år hvis du vil undgå skader med hesten!!!!

Hvis i nu er nået så langt at i har læst alt hva jeg har skrevet vil jeg færst lige igen takke for jeres opmærksomhed, men nu ville jeg høre jeres mening med tilridning af hesten?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning af hesten/ponyen!
  • #1   4. dec 2006 Nogle heste er jo færdigudviklet når de er omkring 3½ år.. Det er jo vidt forskelligt ! Jeg begynder at tilride mine to efter sommerferien 2007, der er de 3½ år.. Så får de lov til at gå på sommergræs og vokse/udvilke sig fra sidst i maj til starten af august-september hvor de så kommer ind igen og bliver tilredet stille og roligt..

• #3   4. dec 2006 Anne Sofie ~¤ Klumpe//Bette ¤~ .

Jeg forstår dig helt ret!

• #4   4. dec 2006 Har hørt at araber og islænder er sent udviklede, derfor bør man først ride dem som 5-årige.

Synes det er helt op til den enkelte at vurdere sin hest. Om den er klar til tilridning kommer jo helt an på den enkelte. Du kan jo også sagtens tilride den, men lade være med andet end bare at sidde/skridte en smule på den, og så begynde med "rigtig ridning" når den bliver gammel nok.

Har godt set hvad du har skrevet til din venindes hest ... den der welsh. Nu kender jeg jo hverken den eller dens rytter/ryttere, men det er da ok hvis de ikke rider den særlig meget??

Bare en mening herfra..

• #6   4. dec 2006 Hvis man har en hingst som man skal have kåret, skal den jo gå matrialeprøve som 4 års og så er det lidt sent at først at begynde at tilride dem som 4 års da de også skal have sat musklerne rigtigt.
    Vil siger at så er det bedre at begynde når de er 3 og så lade det gå det langsommer. en 3 års hest skal jo heller ikke ride hver dag under tilridningen.
    personligt syndes jeg godt man kan begynde når de fylder 3, selvfølgelig kan det ske at de skal have vokse pauser. men det gør jo heller ikke noget. og 1 måned fri eller lignene en gang imellem er heller ikke af vejen men syndes ikke der er noget galt i at begynde med rytter som 3 års hvis hesten er udviklet til det :o)

• #8   4. dec 2006 Fini bliver tilredet som 4 årig, men Fleur bliver tilredet som 3 års smiley

• #9   4. dec 2006 Men ja, når man tænker over levealderen, og dens faktiske alder, er 3 meget lidt...

• #10   4. dec 2006 min er ved at blive tilredet stadig væk. Hun er 8 . og vi gik i gang i slutningen af sommerferien smiley det sent jeg . men ikke som 4 års nej. smil

Kommentér på:
Tilridning af hesten/ponyen!

Annonce