12. maj 2006 Følger: 83 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 385 Svar: 1.516
Tilridning af hesten/ponyen! {{forumTopicSubject}}
Heii...
Først mange tusind gange tak fordi i ville kigge på hva jeg har skrevet.
Jeg håber dette er postet rigtigt da jeg ser at tilridning ligger under træning, men nok om det jeg ville lave et emne om tilridning!
Altså jeg har hørt meget med at hvis en hest/pony først bliver tilredet som 4 årig er der mange der siger: "Er ddet ikke lidt sent, at tilride en hest som 4-årig?"
Men NEJ! Det er jo ikke sent, da hvis man allerede tilrider en hest som 3 årig kan den nemmere få skader for livet da de ikke er helt udvokset, så da hellere vente til hesten er 4, hermed IKKE sagt at man ikke kan begynde at lægge vægt på hestens ryg, som fx. at ligge et tæppe på hesten, kan man self. godt, og så med tiden ligge mere og mere vægt på hesten og begynde at vænne den til bidet og hovedtøjet, men HUSK bvegyndt først at sætte dig op på hesten når den er 4 år hvis du vil undgå skader med hesten!!!!
Hvis i nu er nået så langt at i har læst alt hva jeg har skrevet vil jeg færst lige igen takke for jeres opmærksomhed, men nu ville jeg høre jeres mening med tilridning af hesten?!
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 39 Heste: 8 Emner: 82 Svar: 272
maj 2006
Følger: 83 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 385 Svar: 1.516
Jeg forstår dig helt ret!
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.206
Synes det er helt op til den enkelte at vurdere sin hest. Om den er klar til tilridning kommer jo helt an på den enkelte. Du kan jo også sagtens tilride den, men lade være med andet end bare at sidde/skridte en smule på den, og så begynde med "rigtig ridning" når den bliver gammel nok.
Har godt set hvad du har skrevet til din venindes hest ... den der welsh. Nu kender jeg jo hverken den eller dens rytter/ryttere, men det er da ok hvis de ikke rider den særlig meget??
Bare en mening herfra..
mar 2006
Følger: 90 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 70 Svar: 494
Vil siger at så er det bedre at begynde når de er 3 og så lade det gå det langsommer. en 3 års hest skal jo heller ikke ride hver dag under tilridningen.
personligt syndes jeg godt man kan begynde når de fylder 3, selvfølgelig kan det ske at de skal have vokse pauser. men det gør jo heller ikke noget. og 1 måned fri eller lignene en gang imellem er heller ikke af vejen men syndes ikke der er noget galt i at begynde med rytter som 3 års hvis hesten er udviklet til det :o)
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Tilridning af hesten/ponyen!