{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

hvordan står jeg hjælp ? {{forumTopicSubject}}

Jeg var ved at købe drømme hesten til en pris af 30000 fik jeg hende ned i. Jeg betaler så de første 10 til ejer og vi bliver enige om at jeg skal bestille tid til handelsundersøgelse. Hun gik så desværre ikke igennem pågrund af halthed. Hun skulle have ro i 4 uger. En ny handelsundersøgelse blev bestilt og heller ikke der gik hun igennem. Stadig halt og så svag i ryg. Det var 2 forskellige dyrlæger. Den sidste dyrlæge mener at hun ikke er mere vær en slagter pris da hun ikke ville kunne holde til bane ridning. Men ejer af hest kommer med dårlige undskyldninger om hvornår han vil hente hesten det er så 2 mdr siden nu og hesten står stadig i min stald. Ejer af hest vil ikke give mig mine penge tilbage og jeg nægter at han kan hente hesten før han har betalt. Har forslået han kan beholde de 10 som jeg har givet ham og så var hesten min men han sagde nej. Han er ligeglad med trusler om advokat og lignende. Hvordan står jeg hjælp

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan står jeg hjælp ?
  • #1   24. jul 2012 hvad siger jeres kontrakt?

• #2   24. jul 2012 Gætter på at der ikke er skrevet kontrakt endnu?

Ellers skal han da betale de 10000 kr tilbage og tage hesten hjem. Gætter på du heller ikke har dens pas og ejercertifikat endnu?

• #3   24. jul 2012 Vi har desværre ingen udover at jeg har betalt de første 10000 hvor der står dato og begges underskrift. Jeg har passet på hesten men ikke ejer beviset

• #4   24. jul 2012 Hmm ja så er hestens stadig hans på papiret.

Mener sagtens du kan ringe til en af de advokater der gør i hestehandler og høre hvordan du skal forholde dig i det her, umiddelbart er det dig der står stærkest vil jeg mene da du har udtalelse fra dyrlæge plus underskrift på at sælger har modtager 10000 kr

• #5   24. jul 2012 Hvor finder jeg sådan en advokat og hvad koster det ca?

• #6   1. aug 2012 Den hest fejler intet!
    Ved ikke hvad for nogle dyrlæger du haft fat i, men en ting er sikker, hvis den hest kun er en slagtehest så er den blevet det i den tid du har haft den. Den har ALDRIG i dens liv fejlet noget.

• #7   1. aug 2012 lulu nåde kun lige at ride hende nogle få gange inden at første handelsundersøgelse blev lavet og det kan bestemt ikke være det som der har gjodt at hun ikke gik igennem vel. men du er velkommen til at købe hende til den pris ejeren han vil have. jeg ved kun hvad det er mine 2 forskellige dyrlæger de har sagt og det er at hun ikke er mere vær som hun er nu desværre. hesten er ikke blevet redet de sidste 3 mdr overhovdet på det grundlag hvad jeg fik at vide af dem. men hesten er endelig blevet hentet og jeg har fået mine penge tilbage.

• #8   2. aug 2012 Jamen det hele lyder noget underligt, eftersom at hesten har været under fuld træning, uden nogen former for problemer eller lign. Hun har både været brugt til dressur og spring, med mig som rytter og har aldrig vist tegn på ubehag. Hun er tværdigmod en hest der elsker at lave noget. Derved kan jeg jo heller ikke se hvordan det skulle hjælpe at give en hest boksro i 4 uger for noget som skulle være en gammel skade?
    Hesten havde gennemgået fuld handelsundersøgelse uden anmærkninger inden du fik den. Så derfor lyder det jo bare rimelig usansynligt at hesten ligepludselig ikke er andet som en slagtehest. Men du må jo have papirene på de to handelsundersøgelser der er lavet. Hvad skulle problemet være?

• #9   2. aug 2012 Der var foretaget handelsundersøgelse i december og jeg fik hende altså først hjem ca mit i april så det passer jo ikke helt at hun lige har været igennem. Hun viste tegn til svag ryg som kunne gå hend til at blive til lænde problemer. Hendes højre bagben viste halthed i bøjprøve. Og ejer har fået parpir på det fra dyrlægen.

Kommentér på:
hvordan står jeg hjælp ?

Annonce