{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Første gangs køb af hest {{forumTopicSubject}}

Godaften kære Hg'ere
jeg har næsten besluttet mig for at købe hest og har også fundet den det skal være ..
Vil bare høre om i har nogle gode råd da det jeg er første gangs køber og hvad man ca generelt skal lægge til siden af penge til det hver måned med opstald osv smiley

kærlig hilsen Nanna

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første gangs køb af hest
  • #1   23. jul 2012 det kommer jo meget an på hvilke opstaldningsmuligheder du vælger, prisen på din smed osv smiley

men vi giver cirka 4050 kr om måneden i faste udgifter for ham vi har nu, det incl staldleje med alt inc, smed hver 6 uge, ormeprøver, vaccine og tænder 1 gang årligt, forsikring, falck abbonement og ridehuskort til nærliggende rideskole smiley

så skal du regne lidt ekstra hvis du vil opspare til kommende dyrlæge regninger osv smiley

• #2   23. jul 2012 Forvent at bruge 2000 eller mere hver måned på hesten, hvis du ikke bruger det hele, så læg resten til side til dyrlæge/smed/udstyr smiley

• #3   23. jul 2012 Husk at tjekke at hesten har pas (ikke bare stamtavle, men pas) og er enten brændemærket med tal eller chippet, da det er et lovkrav

• #4   23. jul 2012 okay tak smiley så det er bare noget med at lægge et fast beløb til side hver måned ?

• #5   24. jul 2012 Jeg bruger 2000 på opstaldning
    500 for både dressur og spring undervisning
    1000 smed hver 6 uge
    1000 kr til side til forsikring (8000 pr år, resten til dyrlæge)
    Så 4.500 kr om måneden plus diverse udstyr og ødelagte dækner, stævnet og trailerleje osv smiley

Husk at få en kyndig , både ridelærer og dyrlæge med ud og kigge på hest .så undgår du at købe noget der ikke passer til dig ridemæssigt , din underviser kan helt sikkert hjælpe dig bedst i din søgen smiley

• #6   24. jul 2012 Ja det er det smiley Der findes også forsikringer, men jeg kan personligt bedere lide at ligge pengene i banken og selv bestemme om jeg må bruge dem eller ej smiley

• #7   24. jul 2012 Wow jeg synes mange af jer har dem billigt smiley Er ikke helt sikker på hvad vi bruger, men det er over 3000, plus udstyr

• #8   24. jul 2012 Jeg har mine to heste opstaldet i nordsjælland hvor jeg bruger 8500 på opstaldning for dem begge.
    ca. 1500 for både dressur og spring undervisning
    2000 for smed hver 6 uge
    I stævnesæson bruger vi 3000-4000 kr på stævner.
    Jeg bruger ca. 300-500 kr på dækkenvask, skridtmaskine og andet.
    Jeg har ikke mine heste forsikret mere, gider ikke det pjat med forsikringsselskaber.
    Vi har 7-9-13 ikke haft nogle kæmpestore dyrelægeregninger, så det er ikke regnet med. smiley
    Så uden stævner bruger vi ca. 12.500 kr på heste smiley

• #9   24. jul 2012 Det kommer selvfølgelig også an på hvor ambitiøs man er smiley

Jeg har altid kun været hyggerytter, og ville faktisk helst undgå at have det dyreste udstyr, og helst så lidt som muligt *g*

Jeg har ikke betalt til stævner osv, for jeg har ikke haft behov for det smiley

Jeg har kunne købe foder billigt hos en landmand (20 kr for 20-25 kg ;)) og har valgt selvpasser stald frem for andre stalde smiley

Og et par gange har jeg haft dem opstaldet på et ikke-hestested, hvor de har stået i tidligere ko-bokse = prisen er på et minimum smiley

Kommentér på:
Første gangs køb af hest

Annonce