{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.494 visninger | Oprettet:

Min første hest :-) {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Jeg skal til at købe min første hest, og jeg har jo ikke så meget erfaring, da det jo er min første hest!:-)

Derfor vil jeg høre om i har nogle gode råd til et første gangs køb?:-)

Jeg vil specielt gerne høre om i har nogle gode måder man kan se om hesten er syg på? ;-/

Knus fra Mikala og tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min første hest :-)
  • #1   8. mar 2012 Få den i handelsundersøgelse inden køb smiley og husk, altid få egen dyrlæge til at gøre det smiley

• #2   8. mar 2012 Tag ud og kig på flere / mange, så du får en fornemmelse for hvad du kan få for pengene. Og tag gerne nogle med som ved noget om heste og måske kan hjælpe med at få stillet de rigtige spørgsmål.

Og ja, så handelsundersøgelse og en ordentlig kontrakt ;0)

God fornøjelse med hestekøbet.

/Henriette

• #3   8. mar 2012 Du skal ikke gå på komproni med noget, den mindste fejl, og du skal sige nej tak, ellers kommer der en masse dyrlægereninger..

• #4   8. mar 2012 du er 14. få dine forældre til at tage kontakt til en god dyrlæge og lad ham tjekke den hest du er faldet for.

• #5   8. mar 2012 tag ud og se på flere heste. Nogen gange skal man prøve 20 heste før man finder den rigtige. Det kan tage lang tid, men hellere få en du er glad for, og ikke bare bliver skiftet ud

• #6   8. mar 2012 Hej alle!

Tak for jeres råd, dem vil jeg klart tage til mig smiley

Mvh. Mikala

• #7   8. mar 2012 få den altid dyrelæge tjekket evt. røngten.

• #8   8. mar 2012 Tag din underviser med ud og kig, hun/han kan se om ponyer og dig fungerer ridemæssigt og om den kan det som du har brug for smiley

• #9   8. mar 2012 Jeg fik selv min første pony her d. 25. september, og kender selv til at have en masse spørgsmål om, hvad man skal gøre og spørge om.

For det første er det en rigtig god ide at have en eller flere med, som kender en masse til heste, og som har meget erfaring med at købe hest, for det vil blive en stor hjælp.

Spørg om alt muligt, om den er trafiksikker, vant til at køre i trailer, bange for noget, om den har været halt eller syg, er den mest til spring, dressur, hyggeridning eller andet osv. Lav en liste over ting du vil spørge om, så du ved det.

Du kan tage video og billeder, så du kan kigge det igennem, når du kommer hjem, og så kan du bedømme ud fra de andre heste, du prøver.

Tag gerne ud at prøve hesten flere gange, hvis du har fundet én, du rigtig godt kan lide, så du er helt sikker på, om den er den rette for dig.

Husk at få den handelsundersøgt, når du har valgt en hest, du vil købe, for der kan altid være nogle fejl, som man ikke har opdaget, eller som ejeren ikke vil fortælle noget om.

Held og lykke med købet, jeg håber du finder den rette pony eller hest;D

• #10   8. mar 2012 og husk at være kritisk smiley man kan godt blive så forelsket i en sød pony, men den kan havde rigtig mange fejl, der gør at det ikke bliver sjovt at være pony ejer smiley

• #11   9. mar 2012 -Hej ville bare lige komme med en kommentare da jeg også er ved at kigge på hest, og jeg kender nogle der har haft hest i ca. 30 år, og de har fortalt mig at du altid skal have lidt kritik, men hvis du ligesom ikke kan lade vær med at tænke på den så få en handelsundersøgelse hvor du siger til ejern hvis der er noget galt med den betaler ejer men vis den er fin og del hele så betaler du smiley -husk at du skal føle dig rigtig!!:-) -Tag helst en med der har forstand på heste smiley

Kommentér på:
Min første hest :-)

Annonce