{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

En helt forfærdelig nat {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger - sikke en nat smiley
Jeg havde været hjemme hos min kæreste og tog hjem sent om aftenen, men var ikke så træt og sad og hyggede mig med film til kl. 01 om natten.
Min hund havde haft det dårligt hele dagen, hun havde ikke villet spise og havde virket varm. Men hun har en mavetarmsygdom, som gør hun af og til har det sådan, hvor hendes medicindosis så skal sættes lidt op, så får hun det bedre. Hun er 10 år.
Pludselig kom hun ind i stuen og gik hen til døren, jeg lukkede hende ud og hun havde dårlig mave. Da hun kom ind drak hun vand - hun stoppede hele tiden og kiggede på mig på en meget speciel måde. En måde der sagde mig, at noget var helt galt - endte med at stå med tårer i øjnene, selvom jeg tit har set hende have det sådan, og ved, at det bare er sygdommen og det snart går over.
Hun begyndte at gå, og jeg fik igen fornemmelsen af, at det var noget andet. Hun gik langsomt, hun faldt over sine egne ben, og lagde sig pludselig ned. Jeg bar hende ind i seng, hun var total dødvægt. Her lå hun og rystede, det flød fra hendes næse, hun var brandvarm og hun klynkede af smerte. Jeg vækkede min mor, vi tog hendes temperatur. 41,1 grader. Så dyrlægen blev kontaktet, vi blev henvist til en nattevagt 40 km fra hvor vi boede. Så den tur måtte vi ud på.
Det var så skrækkeligt. Hele vejen sad jeg og forventede, at hun ville stoppe med at trække vejret hvert øjeblik. Min mor prøvede at berolige mig, men jeg vidste, at noget var helt galt og var sikker på at miste hende. Hos dyrlægen sagde de, at hun skulle indlægges. Hun fik drop, antibiotika og fik taget blodprøver. Det var meget svært at køre fra hende, og da vi kom ud i bilen, begyndte jeg bare at stortude. Jeg sagde til min mor igen og igen at jeg havde en forfærdelig fornemmelse af, det var alvorligt og at jeg var bange for at miste hende.
Her tidlig morgen vækkede min mor mig med nyheden - at min hund havde klaret sig, hendes temperatur var faldet og hun havde spist. Blodprøverne viste, at det var en flåtbåren sygdom! Så at få hende af sted til indlæggelse havde været det helt rigtige valg.

Puha - nogle gange er det altså utroligt hvad ens inituition kan gøre! Jeg vidste, det var noget andet end det sædvanlige bare ved at kigge hende i øjnene og læse, hvad hun prøvede at fortælle mig. Man skal ikke undervurdere sin inituition. Jeg er overlykkelig for at jeg stadig har hende, det var godt nok noget af en nat.

Andre med en turbulent nat?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En helt forfærdelig nat
  • #1   20. jun 2012 Ja. Min hund skal aflives idag, så havde kun i hovedet, at det var min sidste nat med ham..

• #2   20. jun 2012 Åh, de flåter altså... smiley Godt, hun blev rask igen! smiley

• #3   20. jun 2012 Årh - godt hun har det godt igen! smiley

Nej, har da heldigvis sovet godt i nat..Den sidste måned har jeg haft adskillige nætter uden søvn -.-

• #4   20. jun 2012 Tusind tak for jeres søde svar - hun skal rigtig forkæles når hun kommer hjem smiley

Tenna, er rigtig ked af at høre det smiley Det er altid rigtig svært når man er nødt til at sige farvel, de bliver jo ens bedste venner.

• #5   20. jun 2012 Puha, lyder bestemt ikke rart smiley

Har haft en super nat, min hest gav os et bette hingsteføl smiley

• #6   20. jun 2012 Puha, lyder bare ikke godt, man bliver så bange. Min hund betyder også alt for mig! God bedring til din guldklump smiley

• #7   20. jun 2012 Ja. Vågnede 1.26 med enormt store mavesmerter. 1 time efter ringede jeg til fødegangen som gerne lige ville have mig ind og tjekkes. Jeg fik kørt kurve og taget urinprøve og tjekke blodtryk. Jeg har MEGET slem blærebetændelse smiley har aldrig prøvet SÅ store smerter som det her. smiley

• #8   20. jun 2012 Kastaniely: Tillykke smiley
    Amanda: Tak smiley
    Lindhovedgården: Uha, ja, mavesmerter kan være noget af det værste - god bedring til dig!

• #9   20. jun 2012 Åhh godt hun er nogenlunde frisk igen! smiley
    Jeg har haft en forfærdelig nat.. -.- Er vågnet flere gange, og har bare stor tudet.. smiley

• #10   20. jun 2012 Puha, godt hun klarede den!

Jeg har selv en hund med epilepsi, i staren fik han anfald ca 1 gang om måneden, efter 1 anfald kontaktede vi dyelægen, an fik taget blodprøer og a det var epilepsi.
    Dyrelægen sagde at hvis anfaldene ikke var slemme og vi "kunne leve med det" skulle Bertram (hunden) ikke på medicin.
    efter ca 14 dage fik han et anfald igen, vi troede "når det her ene anfald må være nok " troede så der ville jo enmåned mere, men allerede efter en time faldte bertram og fik et til, og et til klokken 3 om natten. De sidste kom han sig aldrig over, og vi kørte til dyrelæge klokken 07 om morgenen. og han kom på medicin. Fordi jeg havde været vågen i 24 timer og ikke havde spist noget, og faktisk som du skriver, troede at jeg skulle miste min hund.. Besvimede jeg oppe hos dyrelægen.
    Han er nu på medicin, men får stadig anfald, og torsdagen op til roskilde dyreskue havde han et til, og lørdag aften fik han endnu et smiley der har ike været noget siden..
    Ved at han bror også har noget ligende, s det er nok arveligt smiley

• #12   20. jun 2012 Skal lige nævnes at jeg er gravid smiley men er stadig meget sløj og det her har udviklet sig til en af de der 24 timers virus med racerrøv og opkast

Kommentér på:
En helt forfærdelig nat

Annonce