{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Jeg VIL tabe mig! HJÆLP :( {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har brug for nogle råd omkring vægt tab!
Har ikke brug for råd til at jeg ikke er for tyk, for det er jeg blevet og alt det der.

Jeg bliver 16 i næste månede, jeg trøste spiser ved fx. Kedsomhed, ked af det, eller fordi det bare smager godt? jeg spiser hele tiden, og hvis jeg ikke spiser sover jeg! Har brug for nogle gode råd, eksempeltvis.. Noget i selv har prøvet eller har forstand på det? Jeg ved at hvis jeg ikke gør noget ved det nu, bliver det værre og en dag ender det med at jeg sikkert ikke kan gøre noget ved det smiley ?

Jeg er selv frisk på at tabe mig, for NU SKAL det være! Jeg er træt af mig selv.... Håber virkelig i kan komme med nogle råd..

Tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg VIL tabe mig! HJÆLP :(
  • #1   17. maj 2012 Hmmm.. Hørte et råd på Hg for et par uger siden;

,,Luk munden & Let røven!"

Kunne vidst ikke selv have sagt det bedre :))

• #2   17. maj 2012 Find en der har forstand på at hjælpe folk med sådanne problemer.. Er selv igang og har fået hjælp fra en coach som også er sygeplejerske

• #3   17. maj 2012 Tja -at tabe sig handler i sidste ende om at spise færre kalorier end man bruger. Så enkelt er det faktisk.

Der er såmænd ikke noget i vejen for at du sidder og gnasker i et eller andet mens du ser fjernsyn e.l. Det må are ikke være noget med mange kalorier (og det kræver self at du ikke har brugt hele din "dagsration" af kalorier, for så er selv en gulerod jo i princippet for meget).
    -frugt er udemærket som snack, og en lille håndfuld nødder er osse ganske sundt

Sørg for at få en god og mættende morgenmad -så er tendensen til at gå og småspise hele dagen mindre.

Det handler om at indføre nogen sunde vaner som du har en realistisk chance for at holde.

Det nytter ikke at sige at fra i morgen vil jeg kun spise salat -udover at man self kommer til at mangle vigtige næringsstoffer så er der heller ikke ret mange der har viljestyrke til at leve udelukkende af salat.
    -tilgengæld kan de fleste overskue f.eks. at skifte franskbrødet ud med noget groft brød, at skifte de usunde snacks ud med noget frugt man godt kan lide osv.

• #4   18. maj 2012 Prøv at drikke et glas vand, eller tag en kop te med hen til fjernsynet som du kan sidde og 'sippe' af smiley

Men et godt råd der virkelig hjælper, er at spise langsomt og nyde maden ved måltider, altså morgenmad, frokost, og aftensmad. evt tygge det igennem nogle ekstra gange. På den måde bliver der tid til at maden kan falde ned i maven, og så kan du bedre mærke, hvornår din mave er fyldt/hvornår du er mæt.

Så når du kan mærke, at du er mæt, så hold op med at spise. Sæt tallerknen væk og smid maden ud, så du ikke længere kan se maden og blive 'fristet' til at tage en bid til.
    Og så hjælper det altid lige at skylle det ned med et glas vand smiley

Når jeg føler mig småsulten, drikker jeg et glas vand og venter 5-10 min. Hvis jeg stadig er sulten der, så kan jeg så tage et æble eller en gulerod eller lign. smiley

Vand kan faktisk godt mætte smiley

• #5   18. maj 2012 det bedste er at lægge sin kost om smiley

og til din trøstespisning, så spis gulerødder, de feder ikke.

• #6   18. maj 2012 Day Dreamer;
    Vis du mener sådan noget protein pulver halløj, så SKAL man altså spise ved siden af! Ellers bliver det farligt!

Min mor havde den idé om at man bare kunne leve på det pulver dér. Så besvimede hun en dag på arbejdet pga for lavt blodsukker og det, og lægen advarede STÆRKT om at erstatte ens måltider med pulveret, da der ikke er nok sukker & kulhydrat i, til at man bare sådan lige kan leve på det. Man skal tage en 'Shaker' som de bliver kaldt, inden måltiddet og inden motion, for at give kroppen noget godt brændstof. Men det anbefales stadigvæk at spise 5-6 gange om dagen (Som man jo helst skal, bare i mindre mængder) da kroppen ellers ikke får nogle rigtige proteiner, vitaminer ol.

Dette er ikke noget jeg finder på, men var der da min mor fik snakket med lægerne på sygehuset. Så det er ikke pjat.

• #7   18. maj 2012 Er det ikke det pulver fra Bodyshop el lign? Med forskellige smage? For det lyder som det samme.

Ja, kroppen har brug for pulveret, men det anbefales ikke at lade være med at indtage næringsstoffer..

• #8   18. maj 2012 Lægerne har faktisk ikke godkendt det, vil jeg tro, men det er jo valgfrit om man vil leve udelukkende på det. Men det kan ikke anbefales smiley

• #9   18. maj 2012 http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-100-176p.html

^^ Dette produkt brugte min mor.. Og det virkede rigtig, rigtig godt, men man skal helst indtage mad vedsidenaf også, som der også står :))

• #10   18. maj 2012 Problemet med diverse pulver, piller osv, er jo at så snart man har tabt det ønskede og går tilbage til den almindelige kost igen, ryger det hele på. Hvis man er overvægtig er man det jo fordi man spiser for meget og/eller forkert. Så en kostændring ER nødvendigt hvis man vil opnå et varigt vægttab.
    -pulver kan være fint til lige at "kickstarte" kuren -men som kur i sig selv er det altså ikke pengene værd.

Yderligere er en kost 100% bestående af pulver svær at overholde hvis det skal stå på i mere end en uge -det kræver altså jernvilje ikke at småspise ved siden af

• #13   18. maj 2012 Der findes utallige kostvejledninger mm. men generelt kan man vel sige

At du skal undgå sukker, dvs. søde sager
    Du skal undgå hvid brød, smør, hvis du drikker mælk så drik mini eller skummetmælk OSV. Ingen sodavand, alkohol feder også, RIGTIG meget.
    Start din dag ud med noget frugt, der er "sund sukker" i, det vil få dig igang med dagen, og dertil gerne nogle rugbrødsmadder smiley hvis du kan finde en müsli uden højt sukkerindhold som du kan lide så er det også rigtig fint. Salat er også altid godt.

Når du får trang til at spise, så spis FRUGT! smiley vindruer er feks perfekte til at nippe af. ellers er der jo et hav af forskellige frugter og grønsager som faktisk smager godt smiley

Jeg læste engang at hvis man tyggede maden, bevidst, x antal gange mere end man plejer så skulle det sætte gang i fordøjelsen smiley hvis man "sluger" maden vil man typisk ikke få produceret nok spyt eller mavesyre = maden bliver ikke fordøjet ordentligt(hurtigt nok). Så ved at tygge stimulerer man spytproduktionen som spalter maden i ens mund, og dernæst mavesyren som naturligvis spalter maden nede i maven.

Og nu er der jo ved at være sommer!! På med løbeskoene smiley tag i træningscenter, eller træn derhjemme. Lav en morgen rutine hvor du laver x antal mavebøjninger, løft osv.

• #14   18. maj 2012 Du lyder som om en tur til lægen vil være en god ide. Som du har det, kan det tyde på en mild eller begyndende depression. Start med det, før alt andet. Held og lykke.

• #15   18. maj 2012 har du hund?

• #16   18. maj 2012 Hej, jeg flytter for mig selv i næste uge så det med at handle ind står jeg selv for!'''

Nej, jeg har ikke hund.. Men skal have snakket med dem om jeg må få hund, da det ville være en god ide! .-)

• #17   18. maj 2012 http://woman.dk/forum/1063/topic/55073?page=1

prøv og hop med sammen med nogle andre, det gør det hele lidt sjovere(:

• #20   19. maj 2012 Jeg har tabt mig 6 kg ved at spise mindre posioner, spise 5 gange dagligt, noget der mætter, drikke light, og højst 10 stykker slik hvis man er lækker sunlten.. Jeg mangler stadig 6-7 kg, men er pt gået i stå pga noget medicin.. God fornøjelse! smiley

ps. Sør for at det bliver et liv-stils skift, og ikke en kur, for man overholder ikke en kur.. Jeg har sagt dette til mig selv: Jeg er ligeglad med hvor længe der går før jeg har tabt mig, bare jeg ændre livsstil.. En livstil er holdbar, det er en kur ikke smiley

• #23   20. maj 2012 Okay. Har jeg bare aldrig hørt om..
    En kur der taber man sig, og efter kuren så fortsætter man hvor man slap . Og derefter så tager man på igen.. Så det lyder mest som en livstils ændring du har fået smiley

Kommentér på:
Jeg VIL tabe mig! HJÆLP :(

Annonce