{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.812 visninger | Oprettet:

Ridehjelm efter styrt {{forumTopicSubject}}

Hej skønne HG'ere! smiley .

Jeg blevet kylet af en hest tilbage i Marts hvor det på mine skader lader til at den har nikket mig en skalle under ridning og jeg derefter har mistet bevidstheden og er faldet af og ned på jorden.
Jeg har ikke selv nogen erindringer fra episoden, så alt er egentlig baseret på hvad folk har set ud af øjenkrogen og hvordan mine skader efter det har været.

Jeg har ikke set min ridehjelm efter ovenstående episode, men den skulle vidst være intakt. Selv er jeg ikke så forfærdelig meget til at skulle genoptage brugen af den igen, og vil egentlig helst købe en ny - men min kæreste mener at det er pjat og at hvis hans scooterhjelm der har været udsat for kontakt med asfalteret vej har overlevet og været fuldt ud funktionel bagefter, så kan min ridehjelm også stadig bruges.

Det har fået mig til at tvivle lidt, for det første har jeg ikke pt. behov for en ny ridehjelm (døjer stadig med hjernerystelse), for det andet har jeg ikke lige pengene til en ny hjelm pt. (eller, jeg har pengene, men de kan da bruges til andet) og for det tredje synes jeg det er dumt at smide penge efter noget nyt hvis den første stadig er funktionel.

Så søde mennesker, har min kæreste fat i noget, eller skal jeg gå efter mavefornemmelsem og smide penge efter en ny hjelm? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridehjelm efter styrt
  • #1   3. maj 2012 Ny hjelm, uden tvivl.
    For ikke så længe siden var der en herinde der havde noget nær samme diskussion med sin kæreste. Men da hun fik kigget ordentligt efter under polstringen inden i hjemlem, tjah så var den faktisk flækket fra øre til øre. Den blev kun holdt sammen af yderbelægningen.

• #3   3. maj 2012 hvis en hjelm rammer jorden, cykel, scooter eller ridehjelm SKAL den smides ud.
    du kan ikke se eller mærke om der er en revne inden i den, og hvis der er det, beskytter den måske ikke næste gang du styrter.

Så ud med den og kærestens.

• #4   3. maj 2012 Jeg ville også købe en ny hjelm, det er jo dit liv det måske går ud over, hvis du sparer på sikkerheden

• #5   3. maj 2012 Så bliver det ny hjelm ... Han er desuden også den eneste jeg har snakket med der mener den gamle kan bruges igen (udover min far), men blev bare sådan helt i tvivl da han stod og kaldte mig smålatterlig smiley .

• #6   3. maj 2012 man anbefaler altid at købe en ny hjelm hvis den har fået et hårdt slag..
    Har selv kørt scooter og jeg er desværre blevet kørt ned tre gange og alle gange købte jeg ny/fik ny af forsikringen.
    Har aldrig været så uheldig på hesten hvor hjelmen har fået store slag.

• #7   3. maj 2012 Camilla; Det anbefales faktisk at en hjelm bliver skiftet ud ved hvert slag, om det så bare er fordi du taber den på gulvet smiley . Det er i hvert fald det jeg har fået at vide smiley

• #8   3. maj 2012 Du kan prøve og presse den indad fra siden og hvis den giver sig og/eller knager så er den vist flækket smiley

• #9   3. maj 2012 Skift den ud. Det er det samme. Som da vi kørte galt, barnets autostol havde ingen synlige skader, med skiftes skulle den.

• #10   3. maj 2012 cykel hjelme, ridehjelme og motorcykel hjelme , hvis de falder fra ca. 1 meter ned på jorden så kan man godt anskaffe sig en ny da risikoen for den er flækket inden i, hvilket du ikke kan se er stor.

så det er sådan en god tommelfinger regl.

• #11   3. maj 2012 Skifter min ridehjelm ud ! smiley . Det var nu også det jeg hældte mest til selv - men rart at blive "bekræftet" smiley

• #12   3. maj 2012 Kan kun bekræfte det er det rette valg smiley

Skal lige sige at da jeg blev kørt ned på scooter, blev hjemlen nu også skiftet ud der, selvom den så ret så intakt ud smiley

• #13   3. maj 2012 Tag din ridehjelm mellem dine hænder og pres så hårdt du kan på den. Og hvis den siger knæk lyde så er der ikke andet for at kyle den ud smiley

• #14   3. maj 2012 En ny hjelm

• #15   3. maj 2012 Tag aldrig changer (staves).

Dit liv kan ikke afstattets ;(

• #16   3. maj 2012 du kunne prøve undersøge om din forsikring evt dækker en ny?

jeg mener det er indbo forsikringen du skal have fat i, der er nogle der har det med derunder, også at det dækker evt tøjet hvis det blev beskadiget eller de har klippet det af dig på sygehuset f.eks.

jeg var med i et trafikuheld hvor jeg fik klippet tæjet af, det dækkede forsikringen.

jeg kender også en der styrtede på sin hest, hun fiik dækket både tøj, hjelm osv af hendes private forsikring.

i såfald er der ikke noget og komme efter, så kan du få dig en ny ordenlig hjelm.

• #17   3. maj 2012 Men dækker den ikke kun hvad hjelmen har kostet? Der er nemlig tale om en Eurolite til 6-700 kr., og jeg vil gerne have en GPA da jeg er enormt træt af at ventilationen i hjelmen er minimal ...
    Og GPA'erne er jo et lidt andet prisleje, selv brugt smiley

Men vil da høre min far smiley

• #18   3. maj 2012 Man skal altid skifte hjelm efter voldsom slag - også scooterhjelme. Den kam godt være flækket uden man kan se det

• #19   3. maj 2012 jo jeg vil tro du får den pris du siger du skal bruge på og anskaffe dig en hjelm magen til den du havde, men det ville da også være en hjælp og få 6-700kr i tilskud til en ny hjelm og du så selv suplere op til resten hvis du vil have en anden model.

jeg skulle bare oplyse hvad mit tøj var værd dengang, det skulle ikke sendes ind, så jeg fik det beløb jeg satte det til.

lige netop en hjelm ved jeg ikke om jeg ville turde købe brugt, så kan man jo være lige vidt efterfølgende, for det er ikke altid man kan se om de har fået en skade ved et styrt.

• #20   3. maj 2012 6-700 kr. i tilskud til en GPA ville bestemt gøre underværker - om den så bliver købt fra ny eller ej!

Men må lige snakke med min far om vi har noget forsikring der kan dække det.

Er heller ikke så fandens meget for at købe den brugt, men hvis den ikke har været udsat for fald/slag gør det mig ikke så meget - eller gør det i hvert fald ikke mit hår specielt meget ... Skal under alle omstændigheder have en ny hjelm - og en ny EuroLite er ikke en mulighed, magen til skod ventilation skal man da ledde længe efter ...

• #21   3. maj 2012 nej jeg tænkte bare at det jo ikke er alle der er lige ærlige og vil fortælle om de har været med i fald eller andet som kan have skadet dem uden det kan ses, og det er jo din sikkerhed det handler om.

folk er desværre ikke altid ærlige og tænker på deres egen indtjening i første række.

• #22   3. maj 2012 Nej - det er selvfølgelig rigtig nok smiley . Men så er det vel en mulighed at prøve at presse på hjelmen inden som nogen skriver jeg skal prøve med min - så har man vel en mere eller mindre idé om den er flækket?

Jeg er i hvert fald ikke stærk nok til at få en ikke flækket hjelm til at give sig smiley

• #23   3. maj 2012 det ved jeg ikke hvor meget man kan regne med, så det kan jeg desværre ikke hjællpe dig med.

men min veninde har en GPA hjelm og efter hun styrtede på hesten blev skyggen skadet, der blev den sendt ind til et tjek og blev repareret, så man kan åbenbart sende dem ind.

hvis jeg var dig ville jeg prøve og forhøre mig i en ridebutik som forhandler dem, de kan sikkert også svare dig på det med og tjekke en brugt hjelm for skader. du skal nok bare ikke lige sige at du vil købe den brugt, men du kunne jo sige du havde en som du ville høre om du kunne tjekke for skader.

• #24   3. maj 2012 Hvilket jeg jo i princippet også har :b .

Men tak for dit råd smiley .

Kommentér på:
Ridehjelm efter styrt

Annonce