opsigelse af part - hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
jeg har en part på en islænder/tinker, men pga min frygt for hvor meget til skade jeg kommer næste gang han gør noget, så vælger jeg at ville opsige parten, men hvordan skal jeg gøre det? skal jeg tage ud til ejeren og forklare nøje hvorfor jeg ikke kan med hendes pony? kan jeg tillade mig at tilbyde min hjælp i stalden? tror i hun bliver sur? er det overhovedet klogt af mig at opsige, burde jeg ikke bare kæmpe videre? hvor meget kan jeg tillade mig at sige, når jeg siger parten op? (der er mange ting jeg gerne ville have drøftet med hende inden, men det vil jeg ikke gøre når jeg ved jeg skal derud hver weekend, tror hun bliver fornærmet efter det) what to do? pleease hjælp
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
og hvis du er bange for at der skal ske dig noget og ikke har lyst til at kæmpe videre så skal du nok opsige den
men syntes at du skal snakke med hende,
ja tror da godt at du kan tillade dig at være kræsen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
når du har sundet dig lidt kan det jo også godt være modet vender tilbage- hvem ved...?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
aug 2009
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
Jeg vil nok skrive at du siger parten op, fordi kemien ikke er der.
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
aug 2010
Følger: 168 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 111
Men uanset, så det dig i sidste ende der afgører om det er noget du vil give en chance -måske med hendes hjælp!?
Er det fordi kemien ikke er der, så ville jeg også have opsagt parten.
Hvor længe har du haft part på hesten -og hvad er der sket siden du er så utryg!? Kan du håndtere hesten i stald, og arb fra jorden -men ikke fra ryggen -el hvordan hænger det sammen!? Får du undervisning el hjælp ind i mellem -el er du helt alen om ham!?
"jeg havde nok valgt at gå til ejeren -og fortælle om hvordan du har og føler det med ham -og at du ikke er tryg ved ham"
Hvis du er fast besluttet på han ikke skal være din part længere, så snak med hende "face to face" og forklar -er sikker på hun vil forstå
Men ønsker dig held og lykke med det hele - trods det bliver svært for dig at få det sagt...
Mvh Carina
aug 2009
fra jorden sparker han, stejler eller skubber til en.
Fra ryggen pröver han at stikke af konstant (ud af banen) på tur bliver han "bange" og stejler, og hvis han ikke får sin vilje så bukker han.
Jeg har ikke haft part på ham särlig länge, (kan ikke lige huske hvornår jeg startede på ham) men på den tid har der ikke väret andet end bövl,synes jeg. Og nej jeg får ikke undervisning, jov en gang I mellem af ejeren, men synes ikke jeg får noget ud af det...
Tak for svar allesammen
aug 2010
Følger: 168 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 111
Mvh Carina
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
opsigelse af part - hvad skal jeg gøre?