{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Dilemma :( opsige part, hvordan {{forumTopicSubject}}

Puha jeg står i den her rigtig triste situation smiley
For lidt over 2 måneder blev jeg kontaktet af to forskellige, da jeg søgte part.
Den ene er min nuværende, men hende den anden fortalte dengang at hun ville få sin ponyhingst til en rideskole nær mig her d 1 april og vi aftalte at hun skulle kontakte mig når hun fik ham der ud.
Men i mellemtiden sagde jeg ja til min nuværende og har egentlig ikke rigtig tænkt videre over det.

Hun har så kontaktet mig igen og jeg har sagt ja til at komme ud og se ham.

Men jeg har nu engang kun haft part på min nuværende siden d 15 marts, altså under en måned.
Det fungerer fint, godt nok er der 16 km der ud og jeg kører på scooter, men det går.
Han er opstaldet i en privat stald med ca 27 heste, og jeg nyder forholdene og at jeg har mulighed for at være der ude alene engang imellem.

Men han er en hest på 171 og er 11 år. han har gået la4 med sidste ejer, men nu har han altså tabt alle muskler og vejer ikke nok, men det er vi ved at rette op på.
Her betaler jeg 750 i måneden for egentlig at genoptræne en hest, tja sådan er det vel?
Men ejeren har fortalt at han er skæv i skulderen men hun har ikke fået nogen til at vurdere hvordan han skal trænes, det kunne jo være han kun skulle genoptrænes på lige spor eller noget, hvad ved jeg?
Det fungerer godt med de aftaler vi laver, men det er altså hårdt hele tiden at være bekymret om jeg gør det der er bedst for ham, og om han måske har ondt, og det betaler jeg altså en god slat penge for, og det kan godt gå mig lidt på, især fordi jeg ikke lige får så meget ud af det.
Vi har ikke skrevet kontrakt eller noget på det.
Men nu er jeg som sagt blevet tilbudt part på en ung ponyhingst som skal rides til, og det syntes jeg lyder super spændende. Jeg skal ikke give noget for det på trods af han er opstaldet på fredericia rideklub. Hun er med på mine "krav" omkring at jeg ikke har mulighed for have faste dage pga mit arbejde.
Det accepterer hende der ejer min nuværende part også, og på det punkt fungerer det helt fint.

Men problemet ligger i at jeg jo som sagt ikke skal betale noget, det ligger en km mindre væk end der hvor jeg skal hen nu. Og så tiltaler det mig virkelig at skulle hjælpe med en ung hingst, og har altid fundet mig bedst til rette med at ride ponyer smiley Det med stævner gør mig intet.
Men ´kan jeg godt tillade mig at opsige min part nu, har bestemt mig at hvis det er,er jeg villig til at sige en måneds opsigelse, så jeg betaler for denne måned og har ham her, så hun kan nå at finde en ny.vi har jo ikke skrevet nogen form for kontrakt.
Men hvordan skal jeg gøre det? Og kan jeg godt være det bekendt?
Hvordan vil i have det hvis i stod i min situation og hvordan hvis i stod i min part ejers situation? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma :( opsige part, hvordan
  • #1   5. apr 2011 Ved den først, har du delt dine bekymringer med ejeren?

Jeg tænker mest på det med smerten.. Jeg ved jeg som part altid har været nervøs for om det var godt nok det jeg gjorde, det var jo en andens kæreste egendel smiley

Men ja, du kan jo sige du har fundet en anden part, hvor du ikke skal betale noget.

Det er bedre at være ærlig end du går og brænder inde med noget smiley Sådan har jeg hvertfald haft det med mine parter smiley

• #2   5. apr 2011 Det er jo altid er trist problem.. Men det er jo bare at sige det som det er til din nuværende part. 750 kr er også en slags penge og hvis du kan spare dem, samt kørslen, er det vel fint smiley

• #3   5. apr 2011 Syntes det lyder helt fair du vil betale måneden ud og evt. give en måneds opsigelse hvor hun kan finde en ny part.
    Det faktisk mere end mange andre parter ville gøre, og fedt du har så meget samvittighed. Naturligvis skal du rykke over, da det er det du brænder for, og ja endag kan få gratis. + den anden hest er under genoptræning, og man ikke ved om den nogle sinde blir rigtig godt gående igen.
    Tag en snak med part ejeren og sig du ønsker at opsige din part, men hvis hun selv ønsker det, tager du næste måned med, for at være fair mod hende og hesten. Så kan hun selv vælge, for ja hun har jo brugt tid på at sætte dig ind i en masse. Held og lykke med din nye part når du når dertil.

• #4   5. apr 2011 jeg synes du skal tage ud og kigge på hingsten, og så kan det jo være du forelsker dig helt i ham, og så synes jeg da helt klart du skal vælge den der "tiltrækker" dig mest. jeg synes godt du kan opsige din nuværende part med den 1 måneds varsel. det har jeg selv gjort med min part, og det er en god og fair løsning smiley

• #5   5. apr 2011 som hesteejer synes jeg det er helt ok, at du kommer og forklarer som det er, om penge og kilometre og genoptræning, og det er flot at du vil give en måneds varsel også. Måske bliver ejeren knap så begejstret for din beslutning, men mere hensyn fra rytterens side kan man som ejer vist ikke forlange, slet ikke når I ikke har en kontrakt.

Kommentér på:
Dilemma :( opsige part, hvordan

Annonce