{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

lone p
lone p
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Ændre sit liv ? {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Lå i går aftes og tænkte over hvordan mit liv enlig havde udviklet sig de sidste par år. og kan virkelig ikke finde noget godt.
Føler virkelig alt går dårligere og dårligere.

Det startede da jeg flyttede hjem til min mor som 13 årige. mine karaktere faldt. Det endte med jeg dumpede alle karakter i skolen. efter jeg i 7 klasse kunne bestå en 9 klasses eksamens opgave i matematik fik top karakter i dansk og fulgte særdeles godt med i alle fag. Men jeg dumpede ALLLE fag. selv dansk.

Så begyndte det ved hesten jeg måtte aflive min hest og siden hen en mere. det har gjort jeg har holdt en lang pause med ridning. og nu hvor jeg skal igang igen føler jeg virkelig at jeg ikke kan finde ud af det. sidder som en der aldrig har været på en hest før.

Så er der arbejde. første elevplads jeg havde lavede jeg ingen fejl og kunne klare alt selv.
den nye har jeg lavet alt hvad jeg kan af fejl.

Har taget 15 kg på på et halvt år. begyndt at ryge igen. kan ikke løbe 500 meter uden jeg ikke kan trække vejret og er ved at kaste op. Hvor jeg kunne løbe 4 km løb og vinde over folk der var 3-5 år ældre end mig da jeg var 10.

Ja efter jeg er blevet "voksen" er alt bare gået galt!

Ved virkelig ikke hvordan jeg får vendt det hele tilbage.
Vil gerne blive bedre til at ride.
Vil gerne have mere koncentrationen på arbejdet
Vil gerne tabe mig.
Vil gerne kunne løbe igen

Jeg kan få undervisning for at blive bedre til at ride. men alt undervisning ligger midt i min arbejds tid.

Jeg kan få koncentrationen ved at spise sunder og passe mine sovetider. men det er svært at spise sundt når man altid er alene og kæresten er meget glad for slik, chokolade og sodavand.

Jeg kan tabe mig ved at løbe og spise sundt. men jeg GIDER ikke. jeg er for dovn. jeg kan ikke tage mig sammen.

Jeg føler virkelig alt er en stor fiasko. folk siger jamen du kan bare tage dig sammen. ja men hvor helved skal jeg starte.

Hvordan for jeg vendt det hele, for lysten og energien? Er virkelig nede i et dbt sort huld og kan ikke finde nogen vej ud. alt er mørkt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændre sit liv ?
  • #1   26. mar 2012 fortæl en der er dig nær om dine problemer og ønsker! Det hjælper 10 gange mere at have en ved din side der kan støtte dig!
    det næste du gør er at du køber en masse lækkert frugt og grønt! HVER gang du har lyst til sødt spiser du et stykke frugt eller nogle grønsager!
    når du har fundet en rutine i dette så vil du også kunne mærke at du har mere energi! gå en tur hver dag om eftermiddagen eller aftenen, øg gerne tempoet når du kan overskue det (powerwalk)
    nu ved jeg ikke hvor meget du vejer, men dette burde i hvert fald give et vægttab (jo mere du vejer desto mere taber du dig)
    når du føler du kan løbe så gør du det! om det er 5 meter eller 100meter så gør du det! smiley og når du ikke kan mere går du igen indtil du kan mærke at du kan løbe lidt mere smiley

når du har tabt dig vil du også få lettere ved at komme op på hesten igen og finde balancen osv. smiley alt er sværere hvis man har en del overvægt

OG HUSK - bare fordi du ikke taber dig (særlig meget) betyder det ikke at dit fedt ikke forsvinder - men at du sætter muskler! smiley så mål dig evt. på de kriminelle steder og gør det en gang hver 14. dag smiley det burde også kunne motivere dig smiley

koncentrationen kommer af sig selv når du begynder at leve sundere

heldigvis går det hele hånd i hånd så hvis du starter lige så stille et sted og udvider, så får du det hele med uden at det bliver for uoverskueligt

• #2   26. mar 2012 Er SÅ enig med Nadia og Mustangen :o)

• #3   26. mar 2012 vil give Eva-maria J ret i mange af de ting hun skriver men tror osse det ville være godt med en personlig træner eller finde et par veninder der kan sparke dig lidt i måsen de dage hvor du ikke orker at motionere om ikke andet kan i jo bare gå en alm tur...

og hvad ridningen angår så få evt undervisning 3-4 gange om ugen evt en ene undervisning hvor det er en halv time af gange så der kun er fokus på hvordan du rider....

nu ved jeg ikke hvor stor du er men hvis man er meget stor kan det i nogle tilfælde hindre ens bevægelser når man er til hest

men fokus på 1 ting af gangen ville nok starte med madvanerne da det er der du skal have energien til at ændre andre ting i dit liv med

• #5   26. mar 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at spise lidt sundere mad - derefter start til ridning = du vil begynde at tabe dig + få mere livslyst. Derefter kan du starte med at løbe, og på den måde arbejde dig opad smiley

• lone p
    lone p Tilmeldt:
    mar 2012

#6   26. mar 2012 Har overvejet at rinde til min læge. fortælle ommine problemer.men har lige flyttet læge og sidst jeg var det nye sted villle de ikke hjælpe mig selvom jeg havde haft en spontan abort(uønsket abort) en fredag aften. så hvorfor skulle de hjælpe mig nu med at få det bedre. smiley Vil have min gamle læge tilbage! hun hjalp mig med alt, tabe mig, tage mig sammen, få motioneret. og nu er alt bare vendt igen smiley

• #7   26. mar 2012 synes du skal tage den i rækkefølge...

tænk på hvad og hvor meget du putter i munden... fokusere på det... hele tiden og lad vær med at sætte dig ved computeren eller tvet og spis aftensmad, for du skal koncentrere dig om maden, smage på hver bid og fokusere hele tiden ^^ det kan være svært - men u føler dig hurtiger mæt, men husk at du ikke skal være overmæt, og så tag små portioner mange gange om dagen istedet for en kæmpestor om aftenen...

motion - når du ved du skal ud og løbe så selvom du ikke gider så prøv at tage dine løbesko på og bare gå rundt med dem på, ligepludselig ender du ude på gaden og er igang med at løbe (det fungere altid for mig) og husk at gør træningen sjov... tag evt en veninde med ud og løbe, træn varrierede så du ikke køre surt i det...

når du er begyndt at løbe så bliver du også hurtigere træt og derfor kan du gå tidligere i seng...

gå tidligere i seng, når du har det helt på plads, så koncentrere du dig ogs bedre på arbejdet fordi du har sovet nok smiley

håber lidt du kan se sammenhængen ^^

• lone p
    lone p Tilmeldt:
    mar 2012

#8   26. mar 2012 Jeg har ingen veninder her hvor jeg bor.
    Eller jo,
    jeg har to.
    Den ene vil ikke være sammen med mig fordi hun heller vil være sammen med en anden
    og den anden arbejder hele dagen og passer hendes hest som står 50 km væk.

Er kun sammen med min kæreste, chef og chef´s kæreste og børn og så de to steder jeg har hestene opstaldet.

kender ingen der bor mindre end 15 km tæt på mig. så det er virkelig svært. (bor på landet)

• #11   27. mar 2012 For mig at høre, lyder det som om, du har fået en mindre depression.
    Kan du bruge de råd, folk har givet, er det fint smiley
    Men jeg ved, at har man en depression, er det uhyre svært bare at "tage sig sammen", eller bare at skulle overskue at gøre tingene én ad gangen.
    Mit råd til dig er at snekke med din læge om det. Fortæl hvordan du har det, og hvor svært, du synes det er at skulle gøre det, du gerne vil.
    Medicin i en periode kan være en rigtig stor hjælp, når man har det, som du beskriver smiley Held og lykke smiley

Kommentér på:
Ændre sit liv ?

Annonce