{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
742 visninger | Oprettet:

Opgive håbet om hest. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om emnet er placeret rigtigt..

Men! Ja, jeg har et mindre "problem"..
Jeg fik i september en lånehest. Hende havde jeg så til februar, da hun havde kodeledsbetændelse og måtte hjem. Ja, jeg glædet mig faktisk til tanken om bare, at kunne tage hjem efter skole. Efter en uge, var jeg ved,at blive skør. Så jeg tager nu ud på rideskolen hver dag, bare for at være sammen med vennerne derude. Men, nøj hvor jeg savner at have hest. Der er ingen der søger part, og jeg tager ikke bare 'det første, det bedste'. Min ridelærer mener, at jeg er klar til at få egen hest. Jeg snakkede så med min mor, og hun siger det måske kunne komme på tale hvis jeg fik et arbejde. Og hun lød til, at det godt kunne blive til noget.. Men.. Vi skal måske til USA i 3 uger til sommer, og hvad skulle vi så med den der. Jamen, der foreslår min ridelærer så til mig, at den kan komme på sommergræs hjemme ved hende. Min mor mener først at det kan komme på tale PÅ DEN ANDEN SIDE AF SOMMERFERIEN! Det er om et halvt år! Og nu lød hun virkelig ja.. som om det ikke vil ske.
Jeg er bare så ked af det. Jeg går og er rastløs, mine karaktere går faktisk i den forkerte retning efter jeg kom af med lånehesten.. Ja.. Og jeg føler ikke, at der er noget, at vågne op til hver dag. Jeg har det af H til..Jeg har grædt her til aften over det.. Jeg kan ikke rigtig beskrive følelsen..
Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med det her indlæg, måske bare ud med det, som jeg er så ked af..
Undskyld for det lange indlæg.
Har I oplevet noget igende? Hvordan er jeres hesteliv? smiley

Godnat mennesker!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgive håbet om hest.
  • #1   15. mar 2012 Håber virkelig at det hele bliver godt for dig, og at du så måske ender med din helt egen stjerne!

Mit hesteliv er muligvis lige på nippet til at ende.. Jeg skal have min drømmepony i handelsundersøgelse imorgen, og går han ikke igennem, så magter jeg ikke flere ponyprøvninger og alt det besvær man har med at finde den man tror og håber på er den rette.. Så derfor slutter det hvis alt går den gale vej, men forhåbentlig kun for en tid, da jeg elsker hestene's selvskab!

Godnat - det er jo lidt sent.. smiley

• #3   15. mar 2012 Åha, du må have sommerfugle i maven! Håber drømmeponyen går igennem uden anmærkninger! smiley

• #4   15. mar 2012 Jeg tror slet ikke jeg sover i nat, jeg er simpelthen SÅ spændt! Han er bare den eneste der bare lige skal kigge på mig med hans skønne øjne, og så er min dag reddet. :')

Håber jeg også! smiley

• #5   15. mar 2012 du er kun 14 år ( i følge din profil)
    du er ikke gammel nok til at have et rigtigt arbejde hvor du kan få nogle penge ind... jo avispige eller flaskepige/dreng.... men det vil jo være din mor som ville skulle betale størstedelen og det kan jo godt være hun ikke har råd... det jo ikke billigt at have hest.

Og jeg kan godt forstå der det er øv ikke at have nogle hest og ingen søger... men hvis man er så desperat så må man tage det første og det bedste... det samme med arbejde... hvis du mangler penge så kan man ikke være kræsen.

• #6   16. mar 2012 Jeg betalte selv en stor del for lånehesten. Da hun kom hjem, sagde jeg mit arbejde op, da jeg ikke blev 'behandlet' ordenligt (de snakkede ned til mig osv.) Den eneste grund til jeg blev der var hesten. Der går jeg IKKE tilbage (lønnen var heller ikke den bedste, så arbejde en del timer et tidspunkt.) Derfor søger jeg arbejde nu .. (:

Kan godt høre, at jeg ikke formulerede mig ordenligt i indlægget.. Min mor har sagt, at det ikke er pengene, vi klarede det fint før. Så jeg ved ikke hvad det er, og tro mig. Det er hende der bringer emnet op om aftenen, hvor hun siger "Jeg ved du gerne vil have hest.." Ja, det er jo lidt træls, da jeg jo ikke vil plage. Ja, det er træls at skrive lange indlæg der er ordenligt formurlede, når min mellemrumstast er faldet af og det samme er L tasten.. smiley

• #7   16. mar 2012 Som evig partpige føler jeg med dig - det er hårdt, meget hårdt, ikke altid at eje sin egen hest og jeg føler tit slem jalousi.
    For mig bliver egen hest nok ikke en realiseret drøm før jeg bliver voksen og får styr på min økonomi - for min mor har bestemt ikke råd til det.
    Man har ingen kontrol over hvad der sker med ens øjesten og det kan ske igen og igen og igen.. men man må bare holde ud :o)

• #8   16. mar 2012 the vegan: åha! Ja, før jeg fik lånehest havde jeg en part nogle måneder tidligere. Med 2 dages varsel, fik jeg, at vide at ejeren flyttede med hesten .. smiley Så jeg føler skam også med dig!

• #9   16. mar 2012 Synes da i det mindste der er håb forude, der er rigtigt mange hvor forældrene slet ikke vil overveje det smiley

Men ved hvordan du har det. Da min tidligere hoppe blev aflivet købte jeg ikke ny hest, pga. Jeg skulle læse osv. Havde ikke hest i 1,5 år og mit liv var virkelig forringet i den periode. Brugte så flere timer hver dag i fitness centeret og prøvede at lave andre ting i stedet. Kom dog først over tabet af min hest, da jeg fik ny smiley

• #10   16. mar 2012 Jeg synes du skal være taknemmlig for at din mor i det hel taget har sagt ja til at du må få egen hest.
    Det er altså ikke alle som får lov til det, så at du skal vente et halvt år det går jo nok smiley
    Du kan jo begynde at kigge efter heste, at finde den rette hest kan godt tage et helt år.
    Så hvis jeg var dig ville jeg føle mig MEGET heldig bare at få lov til at få egen hest smiley

• #11   16. mar 2012 da jeg var på din alder ville jeg også have hest men måtte ikke måtte nøjes med part og rideskole pony. men i en alder af 22år købte jeg selv en . så du skal være taknemlig for du må om et halv år. jeg måtte ikke.

• #12   16. mar 2012 hvorfor søger du ikke en låne hest igen. Jeg ved da at der er steder hvor de kun ønsker at låne deres heste ud for længere perioder på kontrakt.

• #13   16. mar 2012 Du er heldig!
    Jeg har først lige fået overtalt mine forældre til at jeg må få en part smiley

• #14   16. mar 2012 som andre også skriver kan det tage meget lang tid at finde den rigtige, så begynd at lede nu, for der er mange gode heste til salg, men det er jo ikke sikkert at du passer sammen med dem:) så brug det her halve år på at lede.

noget andet du kan er at se om du kan låne en hest med forkøbsret, på den måde kan du i låneperioden finde ud a om du og hesten passer så godt sammen at det skal være din:)

• #15   16. mar 2012 jeg startede min karriere som heste pige da jeg var 7 år.. øverst på ønskesedelen stod hvert år en hest smiley

jeg var 19 inden jeg købte min første hest smiley .. der var simpelthen ikke råd til det før.. og det er først nu som voksen jeg har fundet en af de heste som skal være hos mig til jeg dør smiley ..

giv tid.. se om du evt kan låne en med forkøbs ret, så kan du spare op ved siden af..
    drømme går kun i opfyldelse hvis vi selv arbejder for dem smiley

• #16   16. mar 2012 Der er rigtig, rigtig, rigtig mange som ikke har mulighed for at have egen hest - det er meget dyrt og meget tidskrævende, så jeg kan da uden tvivl godt forstå at din mor ikke bare lige springer ud i det med begge ben. Og jeg kan også sagtens forstå at hun vil vente til efter sommerferien, hvis der er en chance for, at det kunne blive muligt der. Faktisk ville jeg mene, at det måske endda var smart at vente til du er fyldt 15, så der er en realistisk mulighed for at du rent faktisk kan få et arbejde og selv betale nogle af de mange tusinde kroner det koster at have hest.
    Hvis ikke det kan lade sig gøre, så må du jo ud på jagt efter en lånehest eller en part igen - ligesom så mange andre. Nogle har ikke en gang mulighed for part eller lånehest, så hver glad for, at du har det.
    Man kan sagtens overleve ikke at have en hest. Jeg startede med at ride da jeg var 5, men vi havde skam ikke råd til at jeg selv kunne få hest - overhovedet. Så jeg købte selv min første egen hest da jeg var 20 år. Og tænk en gang, jeg overlevede hele min barndom.. smiley

• #17   16. mar 2012 Okay, prøv og hør. Jeg hjalp også selv med, at betalte til lånehesten!

Vi vil helst ikke låne hest igen. Det er bare blot svært at find folk der låner deres store heste ud til en 14-årig, kan jeg huske. Og også at finde en ejer som man kan med..:)

Okay, det er dejligt, når jeg lyder som en lille forkælet unge der ikke er taknemmelig.

1. Jeg har altså IKKE fået lov til, at få hest endnu, vi har blot snakket om det. Folk der siger, at jeg bare skal være glad for det. Jo, selvfølgelig, men det indlægget handler om, er at jeg er bange for at det bliver fejet HELT af bordet......... Intet med ventetiden egentlig.

Ja, tak for jeres svar.. smiley

Kommentér på:
Opgive håbet om hest.

Annonce