{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Opgive håbet - få lov at købe en hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har forelsket mig i et hoppeplag, og vil meget gerne købe den (vil selvfølgelig først se den i virkeligheden). MEN, min mor vil ikke have at jeg køber den, hendes argumenter er, at jeg ikke har nok tid, ikke vil passe den ordentlig, ikke have råd. Jeg tror bare godt, at jeg vil have tid til det, hvis bare jeg priotere min tid, og ikke arbejder så meget som nu. Pt har jeg mange penge og jeg har råd til den, det er jeg ret så sikker på, at jeg vil blive ved med at have. Jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle passe den ordentlig, elsker at træne med føl/plage, det kunne også være rigtig spændende og lærerigt.
Bliver jeg virkelig nødt til at opgive håbet om at købe den? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgive håbet - få lov at købe en hest
  • #1   9. maj 2007 du har vel mange penge nu, fordi du arbejder meget?

• #2   9. maj 2007 så længe du ikke er myndig har du nok ikke så meget at sige. desværre, har også selv kig på en vallak, som jeg har råd til om -2-3måneder, men min kære far siger nej, og så længe jeg bor hjemme er det forældrene der bestemmer, selvom jeg er over 18..

• #3   9. maj 2007 hvis du allerede døjer med tid nu, hvad så med når du skal ud af skolen og videre på en uddannelse, der kræver måske dobbelt så meget tid ?

• #4   9. maj 2007 De to dejlige drenge. nej, det er penge jeg har haft længe.

Charlotte, døjer ikke med min tid nu, har masser af tid.

• #5   9. maj 2007 Jeg synes ikke du skal opgive.

Jeg havde også forelskede mig i et føl, og jeg blev ved med at fortælle mine forælder at jeg havde tid, lyst og overskud til det, selv om jeg har 3 heste i forvejen og til sidst sagde de ja, så vi henter hende på fredag :).

Hvis du ved du har tiden og sådan til det, så synes jeg du skal tage i snak med din mor om det igen, og fortælle hende at du virkelig gerne vil, og at du stadig har tid til skolen og alt det andet.

• #6   9. maj 2007 Kristina, tak for det smiley

• #7   9. maj 2007 Du bliver jo ikke ved med at have så mange penge, hvis du køber den og ikke arbejder så meget som du gr nu!

Jeg syntes bestemt ikke om børn/unge køber hest, når deres forældre ikke bestemme

Men held og lykke

• #8   9. maj 2007 Anne, det har jeg nu ellers gjort længe smiley

• #9   9. maj 2007 Tak for råd alle smiley

• #12   9. maj 2007 Plaget i 10 år? Dvs du har plaget om en hest siden du var 3-4 år? Damn, kan godt forstå dine forældre ikke gav dig hest dengang :oP

• #13   9. maj 2007 Hej smiley

iih, jeg vil ogs rigtig gerne have en smuk Pinto mere.. men ved du hvad, jeg venter til jeg er færdig med min uddanelse. Nogle gange ka jeg godt fortryde jeg købte hest i 9. klasse, for nu hvor jeg går på HHX på Handelsskolen, er der ikke tid til meget andet end hest, skole og arbejde. Men dengang var der jo masser af tid !:) nu kræver det bare at man disponere sin tid nøje, og 2 heste fast hver dag, det vil jeg ikke før jeg er færdig.. smiley

• #14   9. maj 2007 Jeg har altid skrevet en hest på min ønskeseddel til jul og fødselsdag... Men fik den sgu aldrig. I dag kan jeg da også godt se hvorfor de ikke ville give mig en hest, men det var da skide svært at forstå dengan.

Så måtte hunden jo træde til i stedet for. Den lavede jeg springbaner og byggede boks til den i haven.

• #15   9. maj 2007 Tjaa, Jeg har lige nu 3 heste, god tid og okay med penge. Men ved også at det bare er fordi jeg har taget et sabat år. Når jeg begynder på gym til august så kommer både tid og penge til at knibe, og har måtte se i øjnene at jeg bliver nødt til at sælge ponyen hva enten jeg vil eller ej.

Men hvis du virkelig mener at du har tid, hver dag, i regn og sne og blæst. Når dagene bliver korte og det bliver pisse koldt. Og stadig også har tid til at arbejde den mængde der kan holde dig kørende med penge, jamen så go for it. Men tag lige en stille og rolig snak med dine forældre. Argumenter for at du kan have en hest/en hest mere XD Hør på hvad de har at sige og modbevis hvis du kan. Sådan ville jeg gøre.

Kommentér på:
Opgive håbet - få lov at købe en hest

Annonce