Øv køb af hest desværre hjælp {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen jeg har brug for lidt gode råd..
Vi har lige købt en dv på 16 år vi så hende og jeg var på ryggen af hende, vi så endda en 12 årige kunne ride hende og fik afvide at hun kunne styre hende.. havde dog fået afvide at der kunne være lidt problmer lige når hun skal væk fra de andre heste..
Den første uge gik super godt med os mennesker hun var så sød og nem igen problemer med at være i boksen med hende eller noget hun var glad og tilfreds, på folden var hun lidt anderledes hun går sammen med min 2 års og skulle jo vise hun bestemmer så min baby fik et spark og hun prøvede at bide hende og så blev de gode venner..
Dag nummer 7 hun var meget varm under hendes dækken så hun fik det lidt af da de kom i boksene for stalden er ikke kold, 1 time efter mærkede vi på hende og vi ville lægge flecetæppe på til natten, her sparker hun ud efter mig bider og slår med frbenene, hun var så sur at jeg hurtigt kom ud af den boks igen, dagen efter skulle hun ud og skulle derfor have dækken på, men hun var så strid hun stejler, sparker, bider og slår med forben så jeg får en veninde ud der ikke er bange for noget..
vi tager hende ud og da hun ikke kan se baby går hun helt amok hun stresser rundt og prøver på at stejle flere gange og sparker ud, min veninde prøver at gå med hende, men hun er helt vild og du skal have så fat i hende hele tiden, men går med.
siden dag 8 har hun været den den strideste kælling over for både mennesker og over for baby.. på folden er hun efter baby hele tiden sparker og bide og jager hende rundt konstant, os mennesker er hun gal på hele tiden hun bider efter os ud af boksen... går vi i boksen sparker hun og slår med forbenene og bider efter os..
Hvad pokker kan man gøre?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 591
og tjæk om hun har ondt
hvis det ikke bliver bedere så kontakt sælger
evt lad handlen gå tilbage hvis nødvendigt(bifalder ikke man bruger den sidste løsning med at lade handlen gå tilbage medmindre hesten ikke er som lovet men giv den tid den kan også værre stresset og bange for de nye omgivelser )
jan 2009
Hun har været her 12 dage og de første 7 dage var det perfekt lige som hun var ved tidligere ejer og derefter slog det klik og er lidt bange for om baby kan tåle alle de spark hun ikke når at komme uden om
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.541
jan 2009
vi håber selvfølgelig også at det bliver bedre, men sælger ville ikke have tilbagekøbs ret ellers fortrydelses ret så står dårligt
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
Det er da rigtig øv for dig med din nye hest, men en tanke var om den har hingste gal for tiden?
jan 2009
Det er slet ikke ret for nogle af os, det piner os alle sammen.. har en veninde der er lidt mere til de der stride heste og hun hjælper os alt det hun kan, men jeg mener bare det kan ikke være rigtigt at man ikke kan tage dækken af og på uden at være ved at blive sparket ned..
jan 2009
ja det er skide træls... er der nogen måde at tjekke om hun er hingste gal? det var da at håbe det var det
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
His du kan komme til at kigge hende i rumpen uden hun sparker, så er der noget udflåd der omme (går ud fra du ved hvor jeg mener)
Ellers tænker jeg nogle hormoner?
Vi kender nogle der har en pony som til tider også er næsten livsfarlig, men prøv at spørge dyrlægen om man kan få noget til at behandle nogle hormoner med
aug 2008
en blokade kan have lagt en dæmper på hvis hun har ondt et sted
fik i foder med fra gamle ejer til brug til foderskift??
og hvis i fik hvornår var i så færdig med at tilvænde til det nye foder?
jan 2009
aug 2008
jan 2009
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
jan 2009
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
Du bliver nødt til at kunne komme til hende, i tilfælde af sygdom , så den adfærd skal i den grad stoppes med det samme !
Det skal også siges at nogle hopper, er HOPPER ! De bliver værre, hvis man ikke lige engang imellem sætter dem på plads . Og det kan godt virke noget voldsomt, men igen, det er dit liv, det er dig som skal have den i hænder . Også selvom den har ondt .
jan 2009
vi har prøvet at være hård ved hende og det endte med et mega hul i min jakke fordi hun heldigvis kun fik fat i den... vi prøver alt det vi kan men det er svært at hun ikke engang vil snakke når hun hygger i boksen.. boksene er lige oppe af hinanden og her bider hun efter den anden
mar 2007
Er der tremmer imellem hestene, eller kan de komme til hinanden ?
jan 2009
mar 2007
Men jeg ville finde en voksen, meget konsekvent person, som kunne komme ud og sætte hende lidt på plads, bare så du i det mindste kan komme til hende . For hvordan skulle en dyrlæge kunne undersøge for smerter, hvis du ikke kan komme til den .
Husk at personen må ikke være, en der går i panik eller bliver ekstremt hidsig . Personen skal være hurtigt til at aflæse og konsekvent . Det nytter ikke noget med vilde fagter og råben efter hesten . Hvis den trænger til en i røven fordi den sparker, så skal den have det . Men det skal være kontrolleret, så hesten kun bliver sat på plads, og ikke bliver bange .
Og en god ide er at binde den op i begge sider, så den ikke kan bide eller sparke med forben, mens man arbejder med det andet .
Lad være med at fremprovokere reaktionerne, men blot tage det som det kommer .
jan 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 112
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 537
jan 2009
Igår torsdag var min veninde her og hun skulle op og ride hende, og det gik gså okay hun trippede sindsygt meget, men det gik.. (der er billeder og video på min profil)
idag fredag er hun sød og venlig igen så idag har vi lige haft hende 10 min i longe da vi måske tror at det er fordi hun ikke laver nok det håber vi det er
jun 2008
Følger: 87 Følgere: 86 Heste: 24 Emner: 1 Svar: 17
jan 2009
Øv køb af hest desværre hjælp