{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Køb af hest {{forumTopicSubject}}

Er snart ved og være græde færdig kigger efter hest
Og hver gang jeg finder som lige er mig så går den ikke gennem handelundersøgelse har nu haft 7 igennem og ingen er gået igennem
Kunne snart sætte mig ned og tude,jeg skal åbenbart ikke ha hest
Er der andre der har prøvet dette
Skal lige siges jeg har ledt efter drømmehesten siden maj
Øv siger jeg bare og hvor er der godt nok mange uærlige sælger øv øv tror jeg holder juleferie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hest
  • #1   30. nov 2012 Slå koldt vand i blodet, Du finder ikke din drømme hest ved at søge 100 % efter hvad du tror du vil have. Pludselig en dag, så er den der, og oftes oplever jeg at det er den folk mindst forventer. smiley Kig videre.

• #2   30. nov 2012 Søger heller ikke 100 procent efter hva helst vil ha breder mig men det ikke gået til held endnu

• #3   30. nov 2012 der er der os mange der har prøvet før dig. du skal nok finde den rette når tiden kommer.

hvad søger du?

• #4   30. nov 2012 Søger en der stabil og kan noget og gå i trailer

• #5   30. nov 2012 Skulle stå gå noget dressur

• #6   30. nov 2012 Den skal nok komme smiley Måske er den hest du bare ikke vil se på der bliver din drømmehest smiley

Sådan var det med mig

• #7   30. nov 2012 Har virkelig kigget bredt, og har også fundet hesten flere gange men de kan bare ikke gå gennem bøjeprøve,så efterhånden er jeg et nervevrag når de skal igennem en handelundersøgelse så det virkelig ikke sjovt mere

• #8   30. nov 2012 Hejsa.

Kan godt forstå at du er ved at midste modet. Men det er rigtig som der skrives til dig. Den skal nok komme, men jeg syntes at det er godt at du kigger dig for. Der er desværre mange dårlige sælger, men husk også på der er gode.
    Den kommer når du mindst venter det.

Held og lykke.
    Mvh Vivian

• #9   30. nov 2012 Da jeg skulle have hest gik der også lidt tid før vi fandt ham der passede lige til mig. Den første jeg prøvede var ikke god nok. Jeg ledte og ledte og ledte. Så prøvede jeg en mere den kunne jeg bestemt heller ikk lide. Jeg ledte og ledte og ledte IGEN. Så fandt jeg en som var rigtig sød og den var okay til det jeg ville bruge ham til, så jeg havde bestemt mig for at jeg ville have ham, men min far havde fundet en fjerde hest som han ville have at jeg skulle prøve. Jeg gad egenlig ikk prøve ham for jeg synes at den tredie var helt fin. Nå jeg prøvede så den fjerde og det er ham jeg har i dag, jeg har ALDRIG fortrudt at jeg købte ham. Til sidst var jeg virkelig også træt af og lede, for jeg følte bare at der aldrig kom en hest jeg kunne bruge, men så en dag var han der.

Undskyld hvis det er lidt forvirrende, men du skal nok finde din drømmehest, også selvom du synes det ser helt håbløst ud smiley

• #11   30. nov 2012 Søger en der redet da jeg har en plag i forvejen

Det der nager mig rigtig meget er nok,hvorfor de ikke kan gå igennem en handelundersøgelse

• #12   30. nov 2012 Bliver lige nød til at spørge, men er det den samme dyrlæge du har brugt hver gang?
    For det er desværre ikke umuligt for en dyrlæge at bøje så meget i benet at hesten bliver halt uden at der er noget galt med den, Dog vil jeg lige understrege at jeg ikke beskylder den/de dyrlæger du har brugt for at gøre det.

Fandt også min nye hest fornyligt som heller ikke gik igennem ryngten men endte dog med at købe den alligevel så nu må jeg se hvor længe det holder smiley

• #13   30. nov 2012 Det er forskellige dyrlæger,da det har været rundt i landet jeg har fundet hestene
    Så har ikke brugt den samme dyrlæge to gange

• #14   1. dec 2012 Okay ja så er det da bare rigtig surt, men håber for dig at heldet vender snart smiley

• #15   1. dec 2012 Det håber jeg også : )

• #16   1. dec 2012 Jeg synes generelt folk er blevet for kritiske. Heste er akkurat som mennesker ikke perfekte. Folk vil gerne have en super hest til ingen penge og forlanger samtidig at hesten kan gå igennem diverse prøver og undersøgelser.

Det er ikke billigt at avle en bare nogenlunde (raceren) hest til små 45.000 i salgspris. (Dette er et eksempel)

Det er ikke umuligt at finde en hest der kan gå igennem alle prøver men så koster den også derefter!

Men hva dælen gjorde folk før bøjeprøver og handelsundersøgelser blev opfundet?

Det er på ingen måde nogen hentydning til TS bare min mening.

• #17   1. dec 2012 Sådan ser jeg ikke på en bøjeprøve,en dyrlæge kan jo ikke godkende hvis den regere der jo tit en grund til den regere
    Feksibilitet havde jeg en i handelundersøgelse for ikke så længe den regerede på det ene bagben
    Det viste sig den havde mus i 3 af sine ben,og er blevet aflivet
    Hvis jeg bare havde tænkt som dig Tina så havde jeg stået nu 1 mdr efter købet og skulle aflive den
    Det jo ikke for sjov man får en handelundersøgele

• #18   1. dec 2012 Hvad leder du efter ? Der er ofte også forskæld på kvallitet og pris.
    Kommer man lidt op i pris er mange røntgen tjekket inden de komner til salg.
    De skal selvfølgelig alligevel igennem en handels underdøgelse men det giver et godt billede af om de vil gå igennem der.
    Ex alle vores er tjekket i røntgen inden de er kommet til salg smiley

• #19   1. dec 2012 Er det bøjeprøven de fleste ikke består?

Samme problem havde en veninde...de viste sig så at den dyrlæge hun brugte bøjede hestene halt. smiley

• #20   1. dec 2012 hej smiley jeg kender også dette problem har selv lige købt hest, men før det troede jeg også jeg havede fundet drømmehesten men den gik detsværre ikke igennem og jeg blev meget skuffet og fandt ud af og hvor meget hun løj hende der havede hesten... og det er super ærgeligt, men jeg kiggede bare videre og nu har jeg "DRØMMMEHESTEN"
    men det er jo vigtigt at man finder den rigtige smiley

• #21   1. dec 2012 Lige præcis derfor jeg ikke valgte at få min drømmehest handelsundersøgt ;o)
    Mange siger det er dumt, men jeg måtte bare eje ham og valgte derfor ikke at få ham handelsundersøgt.
    Har efterfølgende fået ham tjekket og han er også blevet tjekket til kåringer.
    Muligvis jeg har været heldig, og har også taget chancen, men har en sund og rask hest som aldrig har været halt eller syg i de 2 år jeg har haft ham indtil videre :o)

• #22   1. dec 2012 syntes det er fornuftigt af dig at lade hestene blive handelsundersøgt og kasere dem hvis de ikke gå i gemmen.
    jeg ville heller ALDRIG købe en hest der ikke kunne gå igemmen i verse prøver og rønken.

det er sååå vigtigt, fik tjekket min gamle hest med rønken og dyrelægen var enten for dårlig (tvivler da han lavede alle handelsundersøgelser på en meget anerkendt hestehospital) eller var på sælgers side, da sælger lægger mange penge på den klinik

heste gik igemmen med KS hvor rønken OGSÅ var taget af ryggen.
    det bliv mit livs værste år, men mange tåre og bekymringer, for hesten her var drømmehesten jeg havde drømt om et halvt år, og solgte min pony for at få.

jeg var næsten sikker på at jeg IKKE skulle ride mere, for en omgang som denne igen kunne jeg ikke holde til.
    heldigvis lokkede mine foreldre mig ud og så fandt jeg Dharma smiley
    det tog mig et ½ år at knytte mig til hende, fordi jeg var så bange for at hvis hun fejlede noget der ikke var opdaget kunne jeg ikke bære det.
    (selvom denne gang var det en dyrelæge jeg stoler 100% på det undersøgte hende)
    hun er så belvet til drømme hesten da jeg ture knytte mig helt til hende smiley

så vendt ENDELIG, en fejlkøb er for dyrt i sorger. og den rigtig skal helt sikkert nok komme smiley
    smiley

• #23   1. dec 2012 Jeg synes ikke at det skyldes dyrlægen når du har brugt flere forskellige dyrlæger til handelsundersøgelsen.
    For sikkerhedens skyld vil jeg blive ved med at lade en heste går igennem handelsundersøgelsen før købet, især når man vil købe en hest til at ride på.
    Tag dig tid. Den rigtige heste vil komme.

• #25   1. dec 2012 Tja, min hest var ikke 100 % ren i røngen han havde en lille fejl på det ene forben, men valgte at købe ham alligevel, da han virkelig var min drømmehest og har ikke fortrudt. Har nu haft ham i 1½ år og der har aldrig været problemer med ham, så tror også man skal passe på med at ligge alt for meget i det, For med alle de undersøgelser vi vil have vores heste igennem i dag, tror jeg det er svært at finde mange heste der går 100 % gennem alt...
    Men håber da du snart finder drømme hesten smiley

Kommentér på:
Køb af hest

Annonce