{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Dårlig rideskole/behandling {{forumTopicSubject}}

Jeg var med min veninde ude på en rideskole, da hun skulle starte til undervisning derude, som totalt nybegynder. Jeg har selv redet i snart 10 år, og har været til/set undervisning mange steder efterhånden.

Da vi kommer derud er der to porte vi kan komme ind af, vi ved ikke hvilken vi skal ind af, da den ene ser ud til at gå ind til et privat sted som ligger lige op af ridestedet, samtidig med vi ikke kan åbne portene, så vi må holde vores cykler ude foran, og må kante os forbi den ene port for at komme ind.
Da vi kommer ind, er der intet som indikerer hvor vi skal hen, og går derfor rundt i 10 minutter før vi finder nogen mennesker som vi kan spørge hvor ridehuset og underviseren er.
Da vi finder underviseren fortæller min veninde at hun har taget mig med, for at hjælpe med at sadle op osv. da hun ikke ved hvordan man gør dette. En pige viser os den pony min veninde skal ride på, og hvor sadel og hovedtøj er, og jeg hjælper hende med at strigle osv.
Da min veninde får ponyen ind i ridehuset skal hun selv ride rundt (skridt, trav), og får ikke rigtig nogen hjælp til hvordan hun skal igang, så jeg står oppe på 'tribunen' og fortæller hende hvad hun skal gøre, hver gang hun kommer forbi. Efter 15 minutter har hun endnu ikke fået nogen hjælp fra underviseren. Jeg går så hen til underviseren for at fortælle hende at min veninde altså er nybegynder og har brug for noget mere hjælp. Hvortil underviseren råber ud i hele ridehuset at min veninde jo ikke ligner en nybegynder med alt det mærketøj hun har på (Min venindes papfar ejer en rideudstyrsforretning og har derfor lånt sko, leggins, ridebukser og en ridevest for at være klar til at skulle ride)
Min veninde får så lidt mere hjælp, men slet ikke tilstrækkeligt. Fx er der en staldhjælper som løber ved siden af hende og ponyen i et par omgange, men efter et par minutter er staldhjælperen ingen steder at se og min veninde er derfor alene igen.
Da timen er færdig hjælper jeg min veninde med at sadle af osv. Og vil herefter finde underviseren for at snakke med hende sammen med min veninde - Der er dog intet spor af underviseren.

Er det bare mig som er helt gal på den ved at sige det er utrolig dårlig behandling?
Er det ikke normalt at spørge en ny rytter hvilket niveau man er på, uanset om det ligner man har redet i lang tid eller ej?

Jeg syntes personligt at det ikke er en tilstrækkelig behandling min veninde har fået ... Og hun vil bestemt heller ikke derud igen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig rideskole/behandling
  • #1   27. jan 2012 Der ville jeg nok ikke tage ud igen!! Utrolig dårlig behandling!

  • #2   27. jan 2012 det lyder ikke som om hun var underviser, hvis det var ville jeg sige farvel og finde et andet sted.

  • #3   27. jan 2012 Sejt gået af din veninde, at hun traver selvom hun er nybegynder og har en dårlig underviser.

    Men jo, er enig med dig og de andre - det er godt nok ringe !


  • #4   27. jan 2012 Det lyder virkelig mærkeligt.. Helt ærligt.. Det kan man da ikke byde folk.. Kan virkelig godt forstå hun ikke vil derud igen. Et held hun havde taget dig med! Ellers havde hun da været på herrens mark!


  • #5   27. jan 2012 Jeg må indrømme - jeg havde tager derud og til ejer af stedet og fortalt at det simpelhen var uacceptabelt - og at en nybegynder slet ikke skal have lov til at trave, ihvertfald ikke uden en masse hjælp!

  • #6   27. jan 2012 Respekt for din veninde - var jeg nybegynder havde jeg ikke bare redet rundt på en fremmede hest i trav - det er sq sejt!
    Men hvis underviseren vidste i kom, forstår jeg ikke hun ikke har mere styr på det. Kommer der en til en prøvetime skal rytteren have lige så meget undervisning som de andre på holdet for at vise et rigtigt billede af hvordan det vil være fremover. Jeg ved hvor jeg underviser skal folk selv sørge for at have en trækker med hvis de ikke selv kan ride, og børn skal have en voksen med til at hjælpe i stalden når hesten skal ordnes. Men det er sa surt hun ikke kommer til jer og samler op på timen for at høre hvad i syntes og om i vil forsætte på stedet...


  • #7   27. jan 2012 Der er desværre steder hvor det er sådan - har selv prøvet at jeg selv måtte finde ud af hvor hestens udstyr var, hvilken pony det egentlig var jeg skulle ride, sadle op og alt det selv.. Jo, det lykkedes da, men har siden hørt at komplet nybegyndere åbenbart forventes at de kan sadle op selv o_O

    Synes det er dejligt at din veninde lige havde dig med, som backup og så du lige kan fortælle hende hvordan det bør være smiley


  • #8   27. jan 2012 Sikke en dårlig behandling hun fik smiley Håber hun finder et bedre sted at modtage undervisning.

  • #9   27. jan 2012 Vi har også skrevet en besked til ejer af stedet om at det ikke var en acceptabel måde at gøre tingene på. Og min veninde har ringet til et nyt sted for at høre om hun kan komme derover istedet.

    Og det værste med underviseren var at det er altså ejerens datter!

    Syntes også det er mærkeligt den måde de gør det på - Jeg vil jo kun fortælle dårligt om stedet fra nu af, og bestemt ikke anbefale det nogen steder. Min veninde vil gøre det det nye sted hun skal hen, og min mor til den rideskole hun rider på... - Det er ikke et godt ry de skaber sig selv ved at opføre sig på den måde! smiley


  • #10   27. jan 2012 Da jeg startede med at gå til ridning blev jeg også bare smidt op på en hest, og sådan har jeg det egentlig helt fint med. Jeg føler ikke at folk behøver at have en trækker på.
    Men at hun ikke fik hjælp og opmærksomhed af ridelæreren er jo helt væk. Det er jo meget væsentligt!


  • #11   27. jan 2012 Det er heller ikke så meget det med trækkeren, det er det med hun ikke fik nogen hjælp, og da hun endelig fik lidt hjælp forsvandt den hurtigt igen. smiley
    Syntes heller ikke en trækker er nogen god måde at gøre det på, hun var også mest ved siden af, for at få ponyen til at holde traven, da min veninde kun kunne i max ½ omgang. smiley


  • #12   27. jan 2012 Men så vil jeg konkludere at den rideskole og undervisningen ikke er pengene værd!
    ... det havde du nok også selv fundet ud af smiley

    Tror også at din veninde bliver nødt til at finde et andet sted inden hun begynder at føle sig for knyttet til hestene.

    Sådan er det med min kærestes lillesøster. Jeg har aldrig set værre undervisning i hele mit liv... og hestene er kørt virkelig træt i bare at lave det samme hele tiden... Det er så trist.
    Hun har gået til ridning i over ½ år, og hun har ikke engang lært at ride ordentlig letridning endnu...


  • #13   28. jan 2012 Jeg skal spørge derude hvor min part står, om der er plads på elevundervisnings hold - Der ved jeg at man får ordentligt undervisning fra dengang jeg selv gik der! smiley

Kommentér på:
Dårlig rideskole/behandling

Annonce