{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Det er Altså Ikke iorden!!!! {{forumTopicSubject}}

Det er et indlæg jeg forventer og håber på bliver i holdt i en ordenlig tone, og det er ikke mening at det skal lyde som om det er alle (:

Jeg gik med en af dem fra gården i dag, vi var ude og gå med vufferne, og kom til at snakke om at der mange der har fortalt osse begge, at så har de små børn, der leger at hunden er hesten, og rider rundt på den. Har osse selv oplevet hvor, jeg har set børn for lov og rive hunden i ørne, og den så har sagt fra, og forældrende har skældt hunden ud.
Da jeg var omkring 13 år, var min mors veninde Heidi, hendes kæreste Lars, og deres børn Martin og Midas på besøg ved os. Vi havde mange Maine coon Katte. så var jeg gået op på min lille brors værelse hvor, Midas og Oliver(min lille bror) leger. Midt på gulvet ligger vores katte killing Louis, sådan helt ud som om den er død. Jeg tager den op, og den er så levende, og piver meget. Da jeg spørg Oliver hvad der er sket, har Midas haft kastede den ind i væggen, og kørt den over flere gange, med Legetøjs maskiner. Altså legetøjsmaskinerne, er fx. en skraldebil. Da jeg så løber skrigende og gradene ned i stuen med den killing, skal lige siges at min mor og hendes veninde ikke var hjemme, bliver jeg stoppet af min mors kæreste, og jeg viser ham den forsvarsløse killing. Det *BIIIIIIP* faren havde og sige var 'det kan jo ske'. Øhm? Ja sikkert! Men hvorfor gir du ham så ikke en skideballe af den anden verden over det. Killingen overlevede, men lever stadig med ribben, der er direkte forkert. Man kunne mærke hvordan, de var blevet trukket, og bulede ud på den anden.
Jeg kan bare ikke se hvorfor det er iorden, at børn gør sådan? Jeg syns det er langt fra i orden!!! Jeg har jo en lille bror selv, og han har ALTID lært, at dyrene behandler man med respekt. Syns bare det er alt fra små dyr til større dyr.
Var til et ridestævne en gang, hvor der stod, en hest på en lille fold, og hver gang den kom hen til hegnet, stod en lille dreng, og smækkede den i hovedet med en pind, imens faren så på. Jeg blev så sur, jeg gik over og sagde til ungen han sku stop. Så kunne faren til affære der. Der havde han stået og slået den stakkels hest, i 10 min. Er det kun mig der har den holdning, at børn skal lære fra starten at dyr skal behandles med respekt!!!!
Jeg er ikke meget til børn selv, men har såååå stor respekt for de folk jeg ser, der har taget et ansvar, og lært deres børn, at resptekere dyr.
Såå Respekt til jer forældre, der har valgt og tag Ansvar for jeres børn, og lært dem at ha repsekt for alt levende!!

Stavefejl er gratis smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er Altså Ikke iorden!!!!
  • #1   21. jan 2012 Stakkels Dyr!
    Desværre er der så mange udvidne folk i denne verden! Og mange som ikke er opvokset med dyr og som ikke kan lide dyr (dem der ikke kan) jamen de syntes ofte det kan være sjovt (hvilket jeg slet ikke forstår) imens andre er ligeglade fordi det jo bare er et dyr...

Hvis jeg oplever noget lignende så bliver jeg tosset... Også hvis jeg har venner og kan se de ikke lufter deres hunde og deres hund går over 12 timer uden vand ovs... så får de også en skideballe af mig (fordi jeg ved det er hver dag)

• #2   21. jan 2012 Åhh stakkels kat - og hest for den sag skyld!

Nu har jeg selv en søn på 4 år - og heldigvis har han så meget pli, at han ved man ikke gør dyr ondt!

Han er opvokset med hund og heste - og så jeg at han gjorde et dyr fortræd, ville jeg bestemt ikke lade det ubeset hen!

Det samme gælder hvis jeg så andre børn behandle dyr uforsvarligt - jeg er ikke i tvivl om at jeg ville få det stoppet promte - og var forældrene i nærheden, ville jeg tage en snak med dem om det!

Lyder måske hård lige nu - men blev virkelig berørt over at læse dit indlæg!

Jeg ville skamme mig som mor, hvis min søn havde gjort sådan mod din stakkels kat - og forstår vitterlig ikke at forældrene ikke tog affære " det jo hvad der kan ske" Tror nok lige jeg var sprunget i luften....
    Havde den nu forsvarret sig selv, og revet deres barn, eller ligende - så tror jeg næppe de havde sat stille på stolen!!!

Hvis din kat har haft brug for dyrlæge - så tvivl ikke et sekund med at give den videre til barnets forældre!

Håber din kat kommer sig efter den forfærdelige behandling - og ikke går hen og bliver bange for børn fremover...

Mvh Carina

• #3   21. jan 2012 Ja, man kan undre sig over børn og voksne...men børn ved kun hvad voksne lærer dem.

Jeg købte hvide mus, da min søn var 4 år. Tager barnet for hårdt ja, så bider de og de lærer at tage nænsomt på dyr. Men leg kan kamme over og så det os voksne der må have øjene godt skruet på og reagere promte. Ikke altid med skideballer, men med vejledning om hvordan dyret føler sig godt tilpas i legen fx give barnet hundens eller kattens legetøj og vis hvad man gør. At stoppe barnet lærer de ikke omgangen af, andet at dyr er no go og kedelige.

• #4   21. jan 2012 stakkels Kat kan godt forstaa du blev ked af det...

men I mit hoved burde du have givet den dreng en skideballe af den anden verden...

og det samme med foraeldrene

• #5   21. jan 2012 Jeg har oplevet at en venindes forældre blev plejefamilie for to drenge på 5-6år . De har så også to chihuahua som absolut ikke bryder sig om børn . Børnene får lov at jagte hundene osv. og den eneste straf de får er et forsigtigt fy . ! Det har de stadig intet lært af . I sommers skubbede den ene dreng endda den store chihuahua i søen, så den slog sig og haltede . Hvad var straffen ?? 'det må du altså ikke.'
    Jeg blev tosset, og jeg har faktisk ikke vist mig med mine hunde der siden . Flyttede også hesten derfra kort tid efter .
    Ikke engang mine møgforkælede og irriterende snotunge niecer ville kunne finde på det !

• #6   21. jan 2012 Synes bestemt heller ikke det er i orden! Når mine forældre inviterer deres venner til eksempelvis fødselsdagskaffe, har de ofte deres børn med. Den mindste er ca. 5 år. De synes altid at vores lille hund er meget interessant, men hunden kan selvfølgelig ikke lide at have 5 børn jagtende efter sig. Desuden er det mindste barn en rigtig drillepind, og har før kastet legetøj efter min hund, hevet den i ørene, og generet vores kat, som hader børn. Jeg skælder som sådan ikke børnene ud, men jeg siger bestemt til dem, at det ikke er i orden at behandle dyr sådan.

• #7   21. jan 2012 Det burde næsten være en pligt for forældre at lære deres børn om omgås dyr på en ordentlig måde. Jeg kan ikke forstå forældre, der lader deres børn skade dyr på den måde som du beskriver, uden at gøre noget ved det.
    Selvfølgelig kan det ske at barnet gør noget forkert, fordi det ikke ved bedre. Men så er det da forældrenes pligt at fortælle det, at man altså ikke slår en hest i hovedet, man aer den lige så forsigtigt. Eller at man ikke kaster rundt med katte, for de er ikke legetøj.
    Jeg mener altid at have fået fortalt at dyr ikke var legetøj og at man skulle ae dem. Da vi fik hund var mine forældre også glade for at jeg deltog i hvalpetræning og alt sådan noget. Man lærte omgang med dyret og fandt ud af, at det ikke var et stykke legetøj men et levende væsen.

• #8   21. jan 2012 jeg kan slet ikke udstå børn der ikke er søde ved dyr!!! og bestemt heller ikke forældre der er fuldstændig ligeglade smiley

jeg kan slet ikke holde mund hvis jeg ser sådan noget

• #10   21. jan 2012 Det er simpelthen ikke i orden det der. Der er åbenbart nogle forældre der ikke ved hvordan man omgår dyr, på en fornuftig måde... Da jeg i sidste weekend var ude og ride en tur med min far, ud over hans marker, kom der en famile gående. Ude på marken er der et stort areal med vand/is på. To af de børn der er med deres forældre pude og gå tur, vælger at gå lige ud foran os 3 der kommer på hest, de går ud på isen og begynder fandme og kaste med sten efter os. Jeg red på en 4 års som var på sin anden tur ud fra gården, og ja den reagerede rimlig voldsomt.. Og forældrene til de børn, smilede bare til os.. Nøj jeg var gal. Man kastervsku da ikke med sten efter heste.. Det ved alle sku da, troede jeg!!!

• #11   21. jan 2012 Stakkels dyr!
    Personligt ville jeg aldrig sige folk imod hvis de mishandlede et dyr, medmindre det var virkelig slemt, for jeg er opdraget med at man skal holde sig for sig selv, og jeg er generalt bare ret genert..

Men min tidligere veninde havde noget med at hun skulle kaste rundt med min kat, og i starten var det bare op i sengen, og så hoppede den ned og så kastede hun den (selvfølgelig roligt) op i sengen igen, men da hun begyndte at gøre det mod væggen, blev hun sendt hjem - og jeg var endda max 7 år gammel der. Kan ikke klare sådanne mennesker!

• #12   21. jan 2012 En stor gang respekt fra mig, til de der har skrevet der selv har børn, og har taget ansvar i at lære deres børn at dyr er levende!!

Selvføgelig er det jo svære at opdrage et barn, der ikke har børn i at behandle dyr ordenligt. ALLE KAN LAVE FEJL. Og Ingen af os mennesker, sidder med glorien på, og siger vi ALDRIG har kommet til noget. Fx. at træde på en kats hale, hvor den sad for tæt på, er et godt eksempel.

Men som jeg kan læse, er alle i dette inlæg, enig i det er for dårligt, når børn får lov og ''Mishandle'' dyret, fordi det er bare ''Okay'' med forældrende. Det burde være en pligt, i at lære sit barn respekt overfor alt levende.... store som små.... Ved ikke om nogen har set linket på face, hvor en ung knægt, har proppede en killings hoved ned i et bonrør (til dem der ikke ved det, bruges det til at suge hash igennem) og for den til at suge røg op. Jeg er os fair, og forældrende kan jo sagtens ha opdraget ham godt, hvor han har røget så meget, han er blevet dum og syg i hovdet.

Men til alle der, så smukt har fortalt de har medlidenhed med Stakkels Louis det gik udover, kan jeg fortælle han har det godt.
    (link fjernet) Noget tid inde det skete. Søde lille Lennox lewis (jeps kan ikke stave i tidligere indlæg xD)
    (link fjernet) Han overlevede jo og blev til denne skønhed, og fik lavet nogen gode killinger, men blev senere solgt, da jeg vi fik en anden.

Kommentér på:
Det er Altså Ikke iorden!!!!

Annonce