{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  frieser med sommereksem??
  • #1   17. jan 2012 Jeg har en, der er rimeligt hårdt angrebet (Canna)..
    Og det er absolut ikke altid sjovt at holde hende klø-fri.. Det, der hjælper bedst, er, at tage hende ind ved solop- og nedgang.. + vask i kløestillende shampoo, når det bliver for træls for hende.. Maj/juni og aug/sep er de værste måneder..

• #2   17. jan 2012 Prøv at google det.. smiley Der er ofte mange ting som der skal tages hensyn til, så læs lige lektien inden du køber.. smiley De må bla. ikke gå ude i skumringen, helst ikke gå ved søer og skov pga mitter osv.. Det er jo mitten som de er allergiske overfor.. Hos nogle heste kan det holdes meget nede med forskellige urter, eksemdækken osv, men det er i hvert fald ikke billigt at have en hest med eksem.. smiley Og heller ikke nemt...

• #3   17. jan 2012 sorte perler: hun er en meget smuk hest, hvordan holder du hendes man s¨å pæn med ekse???

• #4   18. jan 2012 Har passet en frieser, der hver sommer gned over 90% af manen af pga. sommereksem. Desuden har jeg set ham virkelig virkelig tynd efter en sommer, hvor han ikke havde stået stille mange øjeblikke, fordi han var så plaget af mitter og andet småskravl. Han bevægede sig konstant og fik derved ikke spist. Så pas på, hvis hesten står meget tæt op af en skov eller mose.

Han endte med at få noget binyrebarkhormon mod kløen. Men det er jo ikke holdbart i længden.

• #5   18. jan 2012 Som oftest kan eksemheste altså sagtens have et normalt liv, hvis bare man anskaffet et godt eksemdækken til dem - det er i hvert fald det eneste, som virker på min. Det kræver dog en masse arbejde og vedligeholdelse - og meget opmærksomhed i foråret, når mitterne begynder at komme.. Må indrømme jeg blev overrasket over arbejdsmængden.
    Desuden, hvis du køber frieseren for dens skønne udseende og hårpragt skal du nok være opmærksom på at det ikke altid er til at holde manen flot.. Min Beo klør sig stadig en smule, men slet ikke halvt så meget som da han gik uden dækken smiley kan anbefale Thermomaster eller Boett dækkener - sidstnævnte laver også gode hætter. Det er vigtigt, at dækkenet er heldækkende og ikke lukkes med spænder eller andet gøjl på hals og bringe, idet det skaber huller, hvor den kan blive stukket smiley

• #6   18. jan 2012 ok dejligt smiley man kan se at hun ik har så meget man o hun har også gnubbet halenfør, men det er 2 år siden og man kan tydeligt se at den er groet ud igen og der hvor hun står pt er der både skov og bæk smiley

• #7   18. jan 2012 Fillippa:
    Canna tager stort set hele manen af i juni hvert år.. Det er kun de øverste ca 20 cm hun lader være.. Fra starten af "strittet" og ned til lancemærket:
    (link fjernet)
    Eksemdækner osv hjælper ikke på hende, da hun bruger bagbenene til at klø med, og så flå hun bare dæknerne istykker.. Og ja - hun kan nå lancemærket med bagbenene på begge sider..

Men som sagt, så hjælper en vask med chlorhexidrin-shampoo i ny og næ en del.. Og smøring med baby-zinksalve for at holde huden blød..

• #8   18. jan 2012 hvor kan man få det shampoo

• #9   18. jan 2012 Hos dyrlægen.. Måske også på apoteket..

• #10   18. jan 2012 ok ss tak for rådet smiley

Kommentér på:
frieser med sommereksem??

Annonce