{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

sommereksem? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en frieser jeg har haft siden hun var 1 år, hun har aldrig vist nogen form for eksem/kløe før sidste år, hun i tilridning. Der var 4 forskellige dyrlæger der kiggede på det, ingen mente det var sommereksem, vi fik shampoo, forskellige kurer mod utøj, kløestillende cremer, og andre spændende ting, intet virkede, indtil jeg skiftede foder i slut november, så holdt hun helt op med at klø sig.
Juhu så troede jeg faktisk at det var fodret der havde været skyld i hun kløede sig...
men men... i forgårs er hun så begyndt at klø sig igen smiley
Hun går på helt åbne marker, vi har en del blæst da vi bor tæt ved vandet.
Og det eneste jeg kan komme i tanke om det er, er sommereksem, selvom diverse dyrlæger har sagt andet.
Hun klør et helt bestemt stykke af manen, ikke andre steder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommereksem?
  • #1   25. apr 2012 glemte lige, hun er 7 år kan sommereksem sådan komme pludseligt når hun aldrig har vist tegn før?

• #2   25. apr 2012 Det kan sagtens komme ud af den blå luft. Men når den nu ikke har vist tegn på det i 7 år , så plejer 'udslaget' ikke at være lige så slemt som hvis den fik det i dens første leveår. Håber du kan forstå mit lidt kringlede sprog smiley

• #3   25. apr 2012 Hun har boet her i alle de 6 år jeg har haft hende, så sjovt det først giver udslag nu, eller hun begyndte jo at klø sig hos hende hun blev tilredet ved, øv bøv hvis det har gjort hun er begyndt at få det smiley

• #4   25. apr 2012 nogen mirakelkurer så jeg kan få det stoppet i tide? har læst om økozon men syntes ikke rigtig jeg kan finde ud af hvor man køber det?

• #5   25. apr 2012 har hørt at RØd solhat hjælper det skal de bare ha sammen med foderet men ved ikk om det passer

• #6   26. apr 2012 økozon holder det bare nede mener jeg. desværre har jeg ikke hørt om mirakelkure der helt fjerne det helt.

• #7   26. apr 2012 hov og økozon kan du med garanti få hos dyrlægen.

• #8   26. apr 2012 Jeg har nøjagtigt samme problem med min haffer. Jeg har valgt at ligge et eksem dækken på ham i år, og kløe han ikke, får jeg ret og dyrlægerne uret, så er det sommer eksem.

Dækkenet er ret effektivt, men lidt bøvle smiley

• #9   27. apr 2012 Jeg havde heller ikke regnet med at det kunne forsvinde for altid, men hvis jeg bare kunne få hende til at stoppe med at klø sig, ville jeg være rigtig glad...
    Har også overvejet dækken, jeg høre dyrlægen når hun kommer hvad hun syntes er bedst, hun kommer nemlig og skal vacc hende, jeg havde noget kløestillende creme liggende fra sidste år som jeg også fik af dyrlægen, men det virkede ikke så godt sidst, men hun var også den 4. der vurderede hende, det har fået hende til at stoppe helt med at klø sig indtil nu, så håber jeg kan holde hende i ro i de dage vi venter på dyrlæger smiley

Kommentér på:
sommereksem?

Annonce