Sommereksem {{forumTopicSubject}}
Jer som har heste med sommereksem er i begyndt og se reaktioner/symptomer på jeres heste ?
Hvad gør i af forbyggende behandlinger som har virket ?
Og hvad behandler i med når de får udbryd ?
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Jeg giver dækken på (det eneste der virker ordentligt), og så får hun var i år Imvet og Divet fra VetCur Biotec. Indtil videre med god effekt.
Om sommeren vasker jeg hende ofte enten med shampoo fra dyrlægen eller i kovaline. Sker skaden først smørrer jeg med kovaline, og ellers kontakter jeg dyrlægen.
Der findes ikke en effektiv behandling ud over binyrebarkhormon, så forebyggelse er alfa og omega ved os.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.338
Plejer at se det mest i halen.
Jeg giver dækken på, sørger for halen er ren og velplejet og så får den ikke for lidt med show shine. Det virker altså..
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.172
aug 2017
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 468
Her hjalp tang os, samt linocrunch fik han ikke dette var den helt gal. Det bedste skulle være insektdækken, men min kunne ikke tåle at have det på (han var altså også bare sart) så de tilskud var “næstbedst”.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
Bruger Ekholm olie og shampoo
jun 2015
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 60
Min har desværre sommereksem i ekstrem udgave, han får nællefeber over hele kroppen, men væskende betændte sår .
Han går med Rambo eksem dækken,hut,og gamascher.
Har også ridedækken på .
Vaskes en gang om ugen,i kløestillende shampoo smøres dagligt med insekt gel og spray,og stop itchy.
Han får en vitamin indsprøjtning i april og noget mod insekter som smøres på hver 3 månede fra dyrelægen.
Og alligevel har han haft udbrud de sidste 3 år, hvor det kun har hjulpet og sætte ham på binyre kur, og det er meget mod min vilje .
Så derfor jeg søgte om der var noget jeg havde overset og prøve ,tak for jeres svar
mar 2008
Min får 4 hver morgen de skal have 1 for hver 100 kg
jun 2015
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 60
Bruger du elholm olie som forbyggende ?
mar 2008
Antihistaminer gør en kæmpe forskel og min kan gå uden dækken med dem.
Du kan også prøve CBD dråber dem er der mange der har stor succes med mod sommereksem, jeg kan godt give dig en PB ved en god vejleder i CBD
Er du på FB er der en gruppe det hedder sommereksem og antihistaminer og også en der hedder sommereksem
mar 2008
Ekholm har tilfredshedsgaranti, jeg vil godt vejlede dig i brug af olien da jeg selv fik god rådgivning i sin tid
mar 2008
https://www.askhim.dk/shop/sommerblanding-hest-495p.html
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Sommereksem