Min frieser kløer sig? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en frieser hoppe som lige har været i tilridning, hun begyndte at klø sig frygteligt derover, og har nu kun en sølle tyndslidt man tilbage, hendes dyrlæge kiggede hende og og mente det var noget utøj så hun er luse behandlet, det hjalp ikke, så havde hun prøvet at vaske i desinficerende sæbe. det hjalp heller ikke. jeg havde så dyrlæge i går og han sagde hun havde tør hud, så jeg har i dag hentet en shampoo hos ham, som jeg har vasket hende i.
Jeg kan se det ikke kun er tør hud der er også sår i manen og jeg har også fundet sår på krydset? Jeg tænker jo så sommereksem, men jeg forstår det ikke helt... jeg har haft hende i 5 år og der har aldrig været noget, og hende jeg købte hende af "lovede" også der ikke var sommereksem, hvilket der jo heller ikke har været i de 5 år? kan sommereksem godt komme sådan pludseligt? Jeg får dyrlæge i morgen til mine hunde og jeg regner med han også lige kan kigge på hende (han har også hestepraksis) så har der godt nok snart været mange øjne på, men jeg vil jo meget gerne redde resterne af den engang ellers så flotte man....
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 121
Ved du om der løber å, eller er vand områder der hvos hun er i tilridning? Der er ofte flere mitter!
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 15
Det vil sige jeg måske så er heldig det ikke kommer til næste år? eller hvordan når det først er brudt ud så kommer det hvert år? har godt læst det med mitterne, men er ikke klar over om hun boede tæt på å, vi bor selv meget tæt på havet men det giver jo rigtig meget luft, måske kan mitterne ikke lide det?
hvad vil i så anbefale til at behandle med? tænker at når det er brudt ud skal der næsten gøres noget alligevel, så håber jeg det falder til ro når hun er hjemme igen...
jun 2005
Jeg ville nok vaske hende godt(mild shampoo) også sørge for at sår og andet bliver renset i klorhexidin!
jun 2005
okt 2010
Hun er lige blevet vasket i dag med en shampoo jeg fik af dyrlægen.
Hun klør sig forsat men sårene ser også irriteret ud, håber det hjælper når hun er vasket, så ser jeg senere om hun klør sig mindre ellers må hun have et eksemdækken i løbet af de næste dage. det kan godt hjælpe selvom det er brudt ud?
jun 2005
okt 2010
jun 2005
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 294
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
Min frieser kløer sig?