{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Min frieser kløer sig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en frieser hoppe som lige har været i tilridning, hun begyndte at klø sig frygteligt derover, og har nu kun en sølle tyndslidt man tilbage, hendes dyrlæge kiggede hende og og mente det var noget utøj så hun er luse behandlet, det hjalp ikke, så havde hun prøvet at vaske i desinficerende sæbe. det hjalp heller ikke. jeg havde så dyrlæge i går og han sagde hun havde tør hud, så jeg har i dag hentet en shampoo hos ham, som jeg har vasket hende i.
Jeg kan se det ikke kun er tør hud der er også sår i manen og jeg har også fundet sår på krydset? Jeg tænker jo så sommereksem, men jeg forstår det ikke helt... jeg har haft hende i 5 år og der har aldrig været noget, og hende jeg købte hende af "lovede" også der ikke var sommereksem, hvilket der jo heller ikke har været i de 5 år? kan sommereksem godt komme sådan pludseligt? Jeg får dyrlæge i morgen til mine hunde og jeg regner med han også lige kan kigge på hende (han har også hestepraksis) så har der godt nok snart været mange øjne på, men jeg vil jo meget gerne redde resterne af den engang ellers så flotte man....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min frieser kløer sig?
  • #1   12. jul 2011 sommereksem kommer ved at hesten bliver bidt af mitter som hesten ikke tåler - jeg tænker at du måske ikke har denne mitte hjemme ved dig selv (heldigvis) men det du beskriver lyder meget som sommereksem - jeg ville få hende hjem igen, og håber på at hun holder op med at være generet ar kløe!

Ved du om der løber å, eller er vand områder der hvos hun er i tilridning? Der er ofte flere mitter!

• #2   12. jul 2011 Hun er kommet hjem i lørdags smiley
    Det vil sige jeg måske så er heldig det ikke kommer til næste år? eller hvordan når det først er brudt ud så kommer det hvert år? har godt læst det med mitterne, men er ikke klar over om hun boede tæt på å, vi bor selv meget tæt på havet men det giver jo rigtig meget luft, måske kan mitterne ikke lide det?
    hvad vil i så anbefale til at behandle med? tænker at når det er brudt ud skal der næsten gøres noget alligevel, så håber jeg det falder til ro når hun er hjemme igen...

• #3   12. jul 2011 Det er da godt hun er kommet hjem igen. Due r heldig at bo ved vesterhavet, der er netop ikke så mange mitter smiley Jeg vil tro at hun stopper med at klø sig (hvis der ikke er så mange mitter) ellers er der jo insektdækkener som er det mest effektive imod sommereksem.... Men kan du ikke se om hun klør sig mindre nu når hun er kommet hjem???

Jeg ville nok vaske hende godt(mild shampoo) også sørge for at sår og andet bliver renset i klorhexidin!

• #4   12. jul 2011 øhh sorry - jeg læste vesterhavet (hvor du skrevt - havet) det kan jo selvfølgelig også være andre steder i landet smiley

• #5   12. jul 2011 hehe det er det også det er på nordfyn hihi...
    Hun er lige blevet vasket i dag med en shampoo jeg fik af dyrlægen.
    Hun klør sig forsat men sårene ser også irriteret ud, håber det hjælper når hun er vasket, så ser jeg senere om hun klør sig mindre ellers må hun have et eksemdækken i løbet af de næste dage. det kan godt hjælpe selvom det er brudt ud?

• #6   12. jul 2011 Jeps, det hjælper med insektdækken, du skal dog være obs på at hun ikke skal kunne klø sig op af noget når hun har den på, da den vil går lyn huritg i stykker!

• #7   12. jul 2011 super mange tak for hjælpen smiley

• #8   12. jul 2011 Det var da så lidt, håber din hoppe holder op med at klø sig!

• #9   12. jul 2011 Fik hun præcis samme foder hos berideren? Min venind var ude ror næsten det samme efter hendes hoppe havde været til berider, og det var fordi der var blevet skruet op for proteinen i foderet ....

• #10   13. jul 2011 ellers er blue horse antikløeliminent genialt dit at mildne kløen.. det er det eneste der har været effektivt, på en islænder der står opstaldet der hvor mine også står, med sommereksem... hun har dækken på også... hun elsker at få det på... det er da værd at prøve..

Kommentér på:
Min frieser kløer sig?

Annonce