761 visninger
|
Oprettet:
må få en hest!:D {{forumTopicSubject}}
hej alle:D min forældre har sagt at jeg er ansvarlig nok til at få min egen pony:D det skal dog først være efter min konfirmation men det gør ingenting:) jeg har lige et par spørgsmål til jer:D::
hvor meget gir i for at havde den opstaldet om måneden?:)
hvis i skal på ferie hvad gør i så med hesten?
hvordan ville du synes en førstegangspony skulle være?:)
Ved godt i ikke har set mig ride og sådan noget men hvad ville være et godt forslag?
TAK fordi du gad læse det!:D
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
jeg er så heldig at min hest står herhjemme
en god førstegangs hest/pony, er en du er HELT tryg ved
det er sådan set ligemeget hvor god den er til de forskellige discipliner, bare du er helt tryg når du sidder i sadlen (og selvfølgelig også fra jorden :P)
held og lykke med det hele
feb 2011
Følger: 56 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 108 Svar: 801
den skal være mellem 1.40 og en 1.48:D
det skal være en dressur/hyggepony som ihvertfald kan lære dressur:D det skal IKKE være en springhest men tager gerne et par hyggespring:D
håber det var viden nok:D
og tak skal i havde:D
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
bare den har et godt hoved
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 51
Når jeg skal på ferie passer de søde ejere af gården ham, men der hvor vi stod før, hvilket var et MEGET luksuriøst sted, passede en af mine veninder ham!
Din første pony synes jeg ikke der skal være nogle krav til. Det skal bare være en du stoler på, som du synes du kan lære noget af! Du skal ALTID huske, ALDRIG føle dig tvunget til at vælge en hest, fordi nogle siger det!! Følg ALTID dit hjerte! :-). Det er min bedste råd!
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
Du må bare ud og se på nogle ponyer, når det skal være.
feb 2008
feb 2011
det ved jeg godt men det var jo ikke pointen......
feb 2011
det er fint nok det skriver det, men helt ærligt. hvis du ikke har andet at tilføje hvorfor kommentere du det så?:) og jo en pony er stadig en hest:)
aug 2010
Følger: 21 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 25 Svar: 377
Jeg gi'r 900,- om sommeren og 1000,- om vinteren for opstaldning, skulle jeg mene. Eller også er det 800,- sommer og 900,- vinter.. Er sgu ikke helt sikker, haha!
Jeg har endnu ikke oplevet, at skulle på ferie, mens jeg har haft hest, men når jeg er væk i weekenderne, kigger mine forældre til hende og sørger for hende. Men vil tro, at når jeg skal på ferie med mine forældre, så får jeg mine brødre til, at sørge for hende, og hvis de skal med, må jeg bede en fra rideskolen om, at passe hende
Jeg vil ikke mene, der er en bestemt slags god førstegangspony. Ville jo umiddelbart sige, at det skulle være en, du klikkede med fra start af, og som du synes passer rigtig godt til dig - det var sådan jeg blev enig med mig selv om, at jeg skulle have Morgan Find en, du tror du kan udvikle dig sammen med, og som du stoler på og er tryg ved
feb 2011
Bølle,Sølle,Nølle,Følle,Tølle,Pølle,Mølle,DET OS:) *
var det mig du spurgte?:)XD tja det kommer lidt an på hvordan du mener det?:D meen hvis jeg betegner det rigtigt så er jeg mest til de middle og sådan noget;D
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 1.216
Det er jo meget forskelligt fra landsdel til landsdel + hvilke faciliteter stedet har
I storkøbenhavn giver folk op til 4000 om måneden
Med hensyn til pony - kig annoncer igennem, tag ud og kig på nogle? Men som de andre siger; det skal være en hest du er 100% tryg ved og selv kan håndtere, men det skader ikke at den kan lære dig noget
Jeg har hørt, at det er en god idé at have en hestekyndig, altså en med forstand på heste, med sig ved køb.. Hvis mor og far ikke har styr på de firbenede, er det altid godt med en mere objektiv vinkel på dyret
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 211
Hvor er du trist (:
Charlotte M:
Jeg giver Line P ret.
Dog, hvis du ikke har tænkt dig at ride stævner og sådan, så kan du jo godt bare købe en pony, som du har tænkt dig at skulle have mange år fremover, og så behøver du ikke tænke over hvor gammel den er (:
jul 2010
Følger: 101 Følgere: 97 Emner: 124 Svar: 1.995
Når jeg er på ferie får jeg en veninde til at muge ud midt i ugen, og ellers står hun stille i den uge, da hun er meget en enmandshest, og bestemt ikke er meget for at blive redet af andre end dem hun er vandt til, som er min mor og mig selv Men hun har heller ikke behov for at blive redet, da jeg ikke er seriøs som rytter
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
Få dine forældre til at skrive en søge/købs annonce inde på hestenettet.dk
Der skriver du hvilken pris du vil give for ponyen samt hvilke egenskaber den skal opfylde - dvs. god førstegangs pony, velopdragen, nervefast, stille og rolig, tålmodig mm.
På den måde vil du få en masse RELEVANTE henvendelser for hvis du kigger salgsannoncer og spørger køber om ponyen kan bruges som førstegangspony, så kan du alligevel risikere at få et ja selvom ponyen mangler grundridning og måske er farlig at omgåes pga. manglende opdragelse - for folk vil meget gerne sælge!
jul 2010
Følger: 101 Følgere: 97 Emner: 124 Svar: 1.995
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 403
Må jeg spørger hvorfor du ikke kan lide tunge racer?(:
Ej, hvor fedt! Jeg fik også min i konfirmationsgave, og blev mega glad!:-D
Jeg giver 2000 kr./mån. for opstaldning, med ALT inkluderet!(:
Og jeg ville mene at racen på den førstegangspony, er fuldstændig ligegyldig... Du skal finde en som du er tryg ved, og kan ride, ikke en du bare synes er sød, smuk og som kan en masse!(: (Altså ikke fordi jeg tror at du ville gøre det;)) Men også en som du kan have i nogle år, og som kan følge dig når du udvikler dig i din ridning!(:
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 403
- Men nu har 'vi' fået halvpart på!;)
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
hvor meget gir i for at havde den opstaldet om måneden?:
Vi giver ca. 1670 kr. & det er på Øvejens Ridecenter.
hvis i skal på ferie hvad gør i så med hesten?:
Jeg får ejerne af stalden eller en af de andre pasionere til at kigge til hesten også muge og give wrap hver dag. Jeg lader dem kun passe boksen, men hverken strigler eller motionere ponyen.
hvordan ville du synes en førstegangspony skulle være?:)
Det er meget svært at sige, men en pony, som kan lære dig noget, men alligevel kan i uddanne jer videre sammen, så du ikke skal sælge den igen, når du har lært det og mere end den kan.
- Håber det kunne hjælpe
maj 2011
Følger: 94 Følgere: 92 Heste: 6 Emner: 56 Svar: 222
Jeg ville nok anbefalde fjordhest eller new forest det syntes er nogle rigtig gode begynder ponyer
apr 2008
Følger: 135 Følgere: 129 Heste: 1 Emner: 336 Svar: 1.688
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
De er stærke, og har tit deres egen vilje.
Hun skal vel heller ikke have en begynder pony, hun kan da vel ride?
sep 2008
Følger: 37 Følgere: 37 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 222
Alder 7-10 år, passende størrelse i dit tilfælde en stor 1 pony, dressur på min Lc plan, totalt trafiksikker, sikker i spring og kan hjælpe sin rytter.. Være sød og venlig, selvgående men ikke for frisk, middel bygning så den ikke bliver for tung.. race er underordnet, hvis bare de passer sammen..
Held og lykke med din jagt på din første pony..
feb 2008
mar 2011
feb 2008
mar 2011
må få en hest!:D