{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

må en plag få havre? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen:) Jeg har altid hørt at en plag ikke må få havre fordi de ikke kan omsætte det... Og har derfor holdt mig fra det- men efter at have kigget på nyt foder, synes jeg der altid er havre i de forskellige fuldfoderblandinger som eksempelvis fase 2, og hvis de skal have eksempelvis horse balancer fra TM, så skal de have havre ved siden af? Giver i jeres havre, og er det jeg altid er gået ud fra blot en skrøne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må en plag få havre?
  • #1   17. aug 2011 Må og må, jo de må da godt få det, men det er penge ud af vinduet da de ikke kan omsætte stivelsen til noget de kan gro af.

De skal have foder som der er minimalt med stivelse i.

Havre i små mængder tager de ikke skade af, men eter unødvendigt.

• #4   17. aug 2011 Tak for svar- er enige med jer- for hel-havre kommer bare hel ud igen, samt væksten kan forskydes kraftigt... Men igen- hvorfor i alverden er der så næsten altid havre i fuldfoderblandinger til plage? Synes det er svært at finde noget uden?

• #5   17. aug 2011 min får lidt valset havre og hun trives fint smiley

• #6   17. aug 2011 Min fra 2010 får Hors Balance og alt det hø den kan spise. Har fået lavet foderplan hos TM. Hesten er dækket fuldt ind ifølge PC horse. Foderkonsulenten har ikke taget havre ind i foderplanen.
    Har også hørt at de kan vokse for hurtig hvis de får for meget havre.

• #7   17. aug 2011 calista får swur grow og lucerne og havre og hun er sund og rask smiley

• #8   17. aug 2011 Havre, er der mange meninger om....

jeg vil ikke bruge det til plage da det indeholder meget stivelse og energi som de ikke kan udnytte, det kan herfor give vækstproblemer.
    til voksne dyr(rideheste/ponyer) kan man sagtens tildele havre i passende mængder da de forbrænder det under arbejde. og i denne forbindelse er havre ganske godt.

i div foderblandinger er der havre, men i plage-blandinger så er det en begrænset mængde og afpasset til "målgruppen"s behov og derved ikke skadeligt som hvis man kommer til at over doserer det...

Jeg bruger personligt ikke havre til mine heste, men kommer nok til det når den bette skla i ridning om nogle år...

• #9   17. aug 2011 Jeg bruger Pavo Grow, som indeholder BYG i stedet for smiley
    Og når jeg selv blander til dem, har jeg også brugt Byg til unghestene

• #10   18. aug 2011 Min får også kun havre morgen og aften.. Også selfølgelig wrap.. Og det fungere fint han er også sund og rask..

• #11   18. aug 2011 Jeg personligt bruger TM super plus til min plag og er super glad for det ud over får hun lucerne og lidt roepiller og hun vokser pænt jævnt og ser godt ud jeg har valgt superplus fordi der er meget lidt stivelse g

• #12   18. aug 2011 Jeg giver min hingsteplag havre blandet med musli. Man skal bare sørge får at de ikke får for meget, så bland det lidt med noget. Ronaldo arbejder fint på det... men har prøvet i starten hvor han havde en smule for meget energi så skruede vi bare ned på det og det hjalp smiley så prøv evt. at finde den rette mængde til din plag smiley

• #13   18. aug 2011 en af mine kollegaer er uddannet dyrepasser og han siger havre og hvede og en ting mere bør man generelt ikke give heste da de ikke har godt af det og det er som rent sukker for dem, husker så ikke hvad han sagde de burde få i stedet, men han sagde det var i gamle dage at man troede man var god ved sin hest når den fik masser af havre, men det har heste ikke godt af, om de er 1½ år eller 10 år.

Kommentér på:
må en plag få havre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce