Ville i gå til lægen? {{forumTopicSubject}}
Jeg står her og skal flytte til Sverige indenfor de næste 1 - 3 uger, men jeg har nogle ting jeg skal have styr på eller ... det ved jeg egentlig ikke, og det er derfor jeg spørger jer kloge mennesker til råds! - Det kan måske blive lidt langt.
1. Jeg havde i en periode i sommerferien hvor mine lymfekirtler hævede fuldkommen sindssygt og gjorde noget så ondt. Jeg tog til lægen med min kæreste, og han sagde at der ingen tegn var på infektion og at hvis de blev ved med at være hævet skulle jeg skrive en mail til ham og komme tilbage for en blodprøve.
Jeg er dødsens ræd for nåle og kan jeg slippe for at komme i kontakt med dem, så er jeg lykkelig. Hævelsen gik væk efter 4 - 5 dage og jeg vurderede at så skulle jeg ikke til lægen og stikkes!
Nu er sagen så bare at min venstre lymfeknude (den har hele tiden været mest hævet) er hævet IGEN. Den har været hævet i perioder, men hævelsen har altid lagt sig igen. Nu er den så også øm hvis jeg rører ved den, men jeg vil virkelig for alt i verden gøre alt for at slippe for en blodprøve.
Min mor fortalte mig så lige i dag at min oldemor på hendes side havde lymfekræft og min farmor som havde flere forskellige kræftformer bl.a. også lymfekræft døde af det.
Min kæreste er enormt bekymret, og vil have jeg skal gå til lægen og få taget den blodprøve, men bare tanken skræmmer mig, og jeg vil bestemt ikke stikkes med en nål og tappes for blod uden han er der til at holde mig i hånden.
Hvad fanen gør jeg?
2. Vi ordnede have og jeg skulle rive græs sammen. Jeg har formodentlig græsallergi og min næse løb som en sindssyg. Men lige pludselig fik jeg sådan en tung fornemmelse i kroppen, det sortnede for øjnene af mig og det brændte nærmest i fingerspidserne og op i armen og tilbage til brystet hvor det bare føltes tungt.
Jeg prøvede at ignorer følelsen og rive græsset sammen, men til sidst blev jeg nødt til at stoppe fordi det simpelthen sortnede for øjnene af mig og jeg følte at jeg var ved at miste bevidstheden.
Jeg har ingen idé om hvad det var der skete og følelsen lettede hurtigt igen da jeg holdt op med at rive græsset sammen. Jeg har aldrig oplevet det før - og heller ikke siden.
Har i nogen idé om hvad de to ting kan være, men det egentlige spørgsmål er om i ville gå til lægen? For jeg frygter virkelig ordet blodprøve, nål og hvad der dertil hører ...
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Sammen med min kæreste føler jeg mig tryg og rolig, det ville hjælpe mig så enormt meget at han kunne være der, men det kan han ikke
jun 2008
jan 2005
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 256
Er det selve nålen du er bange for eller er det smerten? Jeg er selv dødsens angst for nåle og det er selve smerten jeg er bange for, jeg får så "trylleplaster" på og så sørger jeg for at ligge ned, da jeg stortset besvimer hver gang. og så hjælper det altså at snakke grundigt med sin læge om frygten! de fleste læger forstår det godt og forstår at det ikke er en rationel frygt, men noget man ikke selv kan styre
Du kan også vende den rundt og sige at der måske er en grund til at din kæreste er skide bekymret. hvis det var ham der havde dine symptomer, ville du så ikke også gerne have han fandt ud af hvad det var!?
Mange gange held og lykke Håber det bedste for dig. og sgu da også lige held og lykke i sverige det lyder MØG-spændende!! ;D
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 788
Var det mon ikke godt nok lige at få taget den blodprøve og så er det overstået. Du kan på apoteket købe tryllecreme/ bedøvende creme så du intet mærker, min søn fik det på 1 time før og kunne intet mærke.
2 dage senere var vi derude igen hvor de ikke smurte det på og der gjorde det ondt sagde han
Held og lykke med det
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 10 Emner: 79 Svar: 949
Hvis der intet er galt, har du beroliget dig selv og din familie, hvis der er noget der skal undersøges nærmere, var det måske heldigt nok at få det tjekket i opløbet istedet for at trække det ud.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
aug 2006
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 1.177
Jeg har det ligesom dig, men hvis bare du fortæller ham/hende som skal stikke dig at du er hunderæd for det er de som regel rigtig søde.
Mht. tryllecreme, pas på .. Jeg prøvede det engang og af en eller anden mærkelig grund besvimede jeg (Det kan også være pga nervøsitet før blodprøven, men det har jeg ikke oplevet før)
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 201
Nr. 2: det kan skyldes jernmangel, hvilket kan ses enten ved et lille prik i fingeren eller i den blødprøve du alligevel skal have taget ;-). Det kan også skyldes dehydrering.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Men alligevel synes jeg du skal gå til lægen og få det overstået; tænk over risikoen ved netop IKKE at kontakte lægen - og så at få en blodprøve.
Nu har jeg aldrig nogensinde selv fået taget en blodprøve (7-9-13), men held og lykke med dit valg, og det er helt klart bedst at få taget blodprøven
jun 2008
Jeg har ikke haft nogle sår de seneste par måneder, så jeg tvivler på at det er det.
Men vil da skrive til min læge og høre hvad han siger.
Ville i gå til lægen?