{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Ville i gå til lægen? {{forumTopicSubject}}

Jeg står her og skal flytte til Sverige indenfor de næste 1 - 3 uger, men jeg har nogle ting jeg skal have styr på eller ... det ved jeg egentlig ikke, og det er derfor jeg spørger jer kloge mennesker til råds! - Det kan måske blive lidt langt.

1. Jeg havde i en periode i sommerferien hvor mine lymfekirtler hævede fuldkommen sindssygt og gjorde noget så ondt. Jeg tog til lægen med min kæreste, og han sagde at der ingen tegn var på infektion og at hvis de blev ved med at være hævet skulle jeg skrive en mail til ham og komme tilbage for en blodprøve.
Jeg er dødsens ræd for nåle og kan jeg slippe for at komme i kontakt med dem, så er jeg lykkelig. Hævelsen gik væk efter 4 - 5 dage og jeg vurderede at så skulle jeg ikke til lægen og stikkes! smiley

Nu er sagen så bare at min venstre lymfeknude (den har hele tiden været mest hævet) er hævet IGEN. Den har været hævet i perioder, men hævelsen har altid lagt sig igen. Nu er den så også øm hvis jeg rører ved den, men jeg vil virkelig for alt i verden gøre alt for at slippe for en blodprøve.
Min mor fortalte mig så lige i dag at min oldemor på hendes side havde lymfekræft og min farmor som havde flere forskellige kræftformer bl.a. også lymfekræft døde af det.

Min kæreste er enormt bekymret, og vil have jeg skal gå til lægen og få taget den blodprøve, men bare tanken skræmmer mig, og jeg vil bestemt ikke stikkes med en nål og tappes for blod uden han er der til at holde mig i hånden.
Hvad fanen gør jeg?

2. Vi ordnede have og jeg skulle rive græs sammen. Jeg har formodentlig græsallergi og min næse løb som en sindssyg. Men lige pludselig fik jeg sådan en tung fornemmelse i kroppen, det sortnede for øjnene af mig og det brændte nærmest i fingerspidserne og op i armen og tilbage til brystet hvor det bare føltes tungt.
Jeg prøvede at ignorer følelsen og rive græsset sammen, men til sidst blev jeg nødt til at stoppe fordi det simpelthen sortnede for øjnene af mig og jeg følte at jeg var ved at miste bevidstheden.

Jeg har ingen idé om hvad det var der skete og følelsen lettede hurtigt igen da jeg holdt op med at rive græsset sammen. Jeg har aldrig oplevet det før - og heller ikke siden.

Har i nogen idé om hvad de to ting kan være, men det egentlige spørgsmål er om i ville gå til lægen? For jeg frygter virkelig ordet blodprøve, nål og hvad der dertil hører ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville i gå til lægen?
  • #1   16. nov 2011 Jeg ville da i hvert fald tage til lægen. Hvis det er kræft, er det jo med at finde det så hurtigt som muligt. Slut prut smiley Og med det andet er det jo tog blodprøver i streg smiley

• #2   16. nov 2011 Bare kom afsted til lægen og få det overstået!
    smiley

• #3   16. nov 2011 Jeg havde noget i 2006 som lyder fuldstændig som det du beskriver i nr. 1, lidt sjovt for jeg har aldrig mødt nogen der har prøvet noget lignende smiley
    Jeg fik taget et hav af blodprøver, da jeg stoppede med at tælle de glas jeg havde flydt med blod, var jeg oppe på 38, så stakkels ting hvis du ikke kan lide at blive stikket smiley
    På et tidspunkt blev jeg også indlagt et par dage for mulig blindtarmsbetændelse, men det viste sig at blindtarmen også er et lymfeorgan og var hævet op og gav de samme symptomer som blindtarmsbetændelse...
    Jeg endte med at få fjernet en lymfekirtel i halsen under fuld nakose, da lægerne også mistænkte at det var kræft..
    Efter et halvt års tid gik det væk og vi fandt aldrig ud af hvad det var andet end en ukendt virus... Så hvis du finder ud af hvad det er vil jeg rigtig meget gerne høre det smiley
    Efter det er mit immunforsvar blevet dårligere men det er også det eneste jeg har af "efter virkninger"...

• #4   16. nov 2011 Cecilie Løkke - Det plaster hjælper ikke på min skræk overfor nåle (:

Rikke Astrup - Det er jeg ked af at høre ...

Nu vil jeg i hvert fald skrive til min læge og høre om han også mener jeg skal komme op ...

• #6   16. nov 2011 Jeg var selv hunderæd for nåle, men så blev det offentliggjort at livmoderhalsvaccinehalløjsaen ikke ville være gratis for min aldersgruppe. Min mor fik lavet en tid til mig, om jeg kunne lide det eller ej. Og jeg syntes da ikke det var fedt at sidde som 17 årig og tude og ryste, og skulle have personlig støtte fra min mor, men det blev gjort, og jeg er da glad for at være mere beskyttet.

Da jeg fik tjekket mærkelige modersmærker blev jeg sendt til plastikkirurg. Lægen sagde der ikke var kræft i, men jeg kunne få dem fjernet, os for min egen sikkerhed. Og hvis der er noget jeg hader mere en nåle, er det fucking sting. Og jeg modtog da os et fint panikanfald da bedøvelsen forsvandt og jeg kunne mærkede at de få sting strammede lidt.

Og jeg siger ikke at når andre kan, kan man også selv, men man må spørge sig selv om man vil have tappet blod, der er ovre efter nogle minutter, eller møde et eventuelt kræftforløb, eller anden sygdom, som kunne være påbegyndt helbredelse tidliger, så det ikke ville være sådan en stor omgang.

• #7   16. nov 2011 Og nåle er stadig ikke min favorit ting, men jeg er blevet stukket fem gange siden det, og det begynder lige så stille at hjælpe lidt på det smiley

Kommentér på:
Ville i gå til lægen?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce