{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Forvirring omkring godt foder... {{forumTopicSubject}}

Jeg har den her hest, som tit er på den tynde side, ligemeget hvor meget mad man propper i ham.

På det tidligere sted fik han 3 kg havre, 1,2 kg salute, olie og 7-10 kg hø. + det græs han spiste på fold. + 0,5 kg roepiller.
Det var selvfølgelig noget han fik i løbet af en hel dag :o)

Nu er han blevet flyttet, og skal til en start have noget kraftfoder, kan ikke lige huske mærket, men den nye ejer af stedet vil i hvert fald skifte - har selvfølgelig også glemt mærket.

Men inden jeg glemte mærkerne på de forskellige foderblandinger, har jeg selvfølgelig googlet dem, og fundet frem til at det ikke er noget jeg ønsker at foder min hest med, med mindre det er blandet med noget andet, altså müsli etc.

Jeg havde lidt tænkt mig at tage forbi min dyrlæge, og høre om han måske kunne hjælpe med at sætte en fornuftig foderplan sammen, men jeg skal lige have nogle ideer til hvad jeg kan fodre med.

Har meget kig på eggersmann, men hvis nogle herinde nu kunne anbefale noget, ville det være kanon at have det med i overvejelserne.

Hvis i har brug for at vide lidt om hesten og hvad den bruges til, før i anbefaler foder, så her:
Str. 170, vallak. Bruges som en hest i den størrelse skal, altså han får lov til at arbejde. Han bliver brugt til spring og dressur, pt går vi mest op i dressur, men har valgt at tage fat på springning når vi flytter til nyt sted (på onsdag) .

Skriv endelig, og hvis i blander fodret med andet, må i gerne lige skrive hvad i blander op med også smiley
Mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvirring omkring godt foder...
  • #1   31. jul 2011 nu regner jjeg selvfølgelig med at han er passet med ormekur og får ordnet/tjekket tænderne jævnligt.
    men derudover findes der jo mange gode slags foder, hver hesteperson har sit mærke, de hælder mest til.
    først og fremmest ville jeg sørge for fri adgang til hø/wrap.
    dernæst ville jeg finde et foder der "feder" godt, altså giver de helt rigtige ting.
    men ville helt klart også få lavet en proffessionel foderplan.

• #2   31. jul 2011 Ja, må nok hellere lige skrive han er tjekket for orm og tænder. Han fejler intet, sund og rask hest. Har bare lidt svært ved at tage på, og går tit og taber sig, men han spiser al sin foder med største fornøjelse.

• #4   31. jul 2011 hva med hø/wrap??? det er som regel det der virker bedst, sammen med et godt foder.. men et godt foder virker ikke nok i sig selv...

• #5   31. jul 2011 Som skrevet har har fået 8-10kg hø. Når han bliver flyttet, kommer han til at få det samme,selvfølgelig mere hvis han begynder at tabe sig.

• #6   31. jul 2011 ok. ikke at jeg ved det, men måske det ikke er nok?? han er jo en stor hest.
    mine har fri adgang til hø/wrap året rundt. også selvom de går på græs. samt de får foder året rundt (selvfølgelig mest om vinteren)
    men få fat i en der er god til foderplaner, det får du mest ud af.

• #7   31. jul 2011 Eggersmann er et godt foder:) Du kunne prøve struktur equichamp fra dem, det går en af hestene her på og det er et rigtig godt foder smiley
    Tekst om foderet hentet fra katalog (Norsk):
    En virkningsfull blanding av mye struktur, basert på naturlige energibærere. Dette er et fôr for alle hester, men er også spesielt anbefalt til islandshester. Inneholder naturlige ingredienser som urter, berghøy, johannesbrød, hvitløk, gjær og diatomeenjord, som understøtter verdifulle vegetabilske ernergibærere som linfrø, solsikkekjerner, hvete- og maiskim og mariatistelolje. De leverer høyt omsettelige, fysiologisk betydningsfulle umettede fettsyrer, slik som de naturlige forekommende vitaminene, mineralene og sporstoffene. Vi har nå tilsatt den levende gjærkulturen Yea-Sacc®1026 for optimal tarmflora i blind- og tykktarmen. Dette resulterer i en bedre fordøyelighet og opptagelighet samt at man reduserer faren for kolikk.
    Struktur Equichamp stabiliserer tarmfloraen, fremmer tyggeaktiviteten og fôraksept gjennom naturlige veksttstrukturer.
    Med tanke på å redusere protein- og stivelsesoverskudd beriker Struktur Equichamp den daglige fôrrasjonen på en harmonisk og naturlig måte. Resultatet er en behovstilpasset fôring med positiv innvirkning på velbefinnende og en god arbeidsvilje.

Ellers ville jeg give den Havens Reform Herbal "green vet" og Havens Slobber Mash.

Spør bare hvis det er noget du vil vide:)
    -TR

• #8   31. jul 2011 Synes den her er god, hvis man skal have en der ikke er så dyr:
    (link fjernet)

Ellers giver jeg selv naturmusli fra hippolyt..
    Kan også anbefale eggersmann og brogaarden

Kommentér på:
Forvirring omkring godt foder...

Annonce