Træning fra jorden - forløbet? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har været en tur på biblioteket, hvor jeg fandt en bog, som jeg rigtig gerne vil træne min pony efter. Der er omkring 15 forskellige øvelser (tillidsøvelser, gymnastiske øvelser, dressurøvelser + berøringsteknikker.)
Så jeg har lige lidt spørgsmål
1) Hvor lang tid skal jeg bruge hver gang? Hesten skal jo helst ikke miste interessen fordi man har trænet for længe ad gangen.
2) Hvis du selv træner fra jorden er du så gået lidt væk fra ridningen? Eller rider du også selvom du har valgt at træne fra jorden.
3) Jeg har skrevet at der er omkring 15 forskellige øvelser i bogen. Hvor lang tid skal jeg bruge på hver enkelt øvelse. (Ved godt at jeg kan se på hesten om den er klar til at gå videre, men den kan vel også køre træt i den samme øvelse!) - eller skal jeg gøre det at jeg køre med 2 øvelser på en gang og så veksle lidt?
Jeg håber på at få nogen gode svar, da det er helt nyt for mig. Jeg vil helst skabe mindst mulig forvirring både for hesten og min skyld
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
feb 2007
feb 2007
Fra hest til rytter
Kropssprog som kommunikation
- Noget i den stil, hehe
feb 2007
Jeg tror bare jeg tager det stille og roligt med en øvelse ad gangen. Vil hellere have at hun forstår det hele
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Hvis hesten har gjort øvelsen korrekt efter 5 min, vil jeg hellere stoppe og fortsætte næste dag, især hvis det gælder om nye ting hesten skal indlære.
Jeg syntes ikke man kan sætte et bestemt tidspunkt på hvor lang tid man kan træne
I en periode gik jeg lidt væk fra ridningen for at træne fra jorden af - men man kan sagtens træne fra jorden af også og ride. Jeg gjorde det fordi min hest skulle lære nogle ting som vi skulle bruge i ridningen, og derfor startede jeg fra jorden af.
Træning fra jorden - forløbet?