{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

hest, uddannelse - min fremtid? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at jeg fra 1. september skal til at læse på uni i ålborg, og mine forældre bor i Esbjerg hvor jeg har mine heste..
den eneste jeg rider af dem er Safir, min 4års hoppe - MEN jeg har ikke råd til at få hende med i hvertfald ikke i starten..
hvad havde i gjort?
Jeg har selv lagt meget arbejde i hende (hun kunne intet da jeg fik hende og betyder meget for mig) og vil helst ikke sælge, men er det ikke egoistisk og lade hende blive her hjemme .. altså om hun står et år sker der ikke noget ved, men hvis jeg så stadig ikke har tid/ råd til at få hende med - så har hun mistet alle sine muskler og endnu sværere at sælge/ låne ud ..
men er det dumt at låne en unghest ud?
ville i sælge hesten smiley ?

blev vidst lidt rodet, men har bare brug for lidt råd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest, uddannelse - min fremtid?
  • #4   30. jul 2011 Kan du ikke finde et opstaldningssted hvor I kan aftale noget med arbjede mod opstaldning?

• #5   30. jul 2011
    Tja. Hvad er der galt i et hesten går og pynter ind til du kender situationen bedre? Og evt. de næste 5år?

Med job + udeboende SU så har folk som regel råd til hest hvis de vil leve skrabet....

• #6   30. jul 2011 Lykke: tror nemlig heller ikke jeg kan undværre hestene helt, men synes det er svært at overskue nu om jeg kan få råd til det..

Katrine: uforudsete udgifter - dem ville min mor nok hjælpe mig med hvis jeg stod i den situation.. men vil bare helst klare mig selv med opstaldning og sådan HVIS hun sku med.. pt giver jeg ikke noget for at den står her hjemme ved mine forældre, men her vil jeg jo så heller ikke have muligheden for at ride i studieperioden ..
    udlån har jeg nemlig selv samme tanker om som du har og os det der holder mig tilbage..

Therese: det kunne jo være super fedt, men tror bare det er svært at finde sådan et sted, men måske det kan lade sig gøre..

Krikken: ser ikke noget galt i hun går og hygger sig hjemme til jeg kender situationen, men nej hun skal ikke gå i 5år, hun fortjener ganske enkelt mere opmærksomhed og kærlighed end bare blive lukket ind og ud og gå på mark ..
    men ja måske kan det lade sig gøre..

• #7   30. jul 2011
    Det er DIN holdning, hesten vil jeg tro er ret ligeglad så længe den får mad :).
    De kan jo sagtens leve uden vores indblanden.

• #8   30. jul 2011 Jeg ville forsøge at tage den med og leve skrabet, og så evt. ifole den til foråret hvis du ser det blir for meget eller det bliver for dyrt at have den med...
    -TR

• #9   30. jul 2011 ja men det er så min holdning at jeg ikke synes den skal det..

• #10   30. jul 2011 Tiril: os min tanke lidt, men ser så alligevel ikke fornuften i at ifole når hun ikke har papirer og vi har to dv'er her hjemme der går som avls hopper .. men må se om jeg ikke kan få råd..

• #11   31. jul 2011
    Lad for guds skyld være med at ifole for at hesten skal have noget og lave, så er det bare nr 117 føl i den række som folk ikke kan komme af med - og tjene på dem gør man aldeles ikke.

Så hellere lade den gå og kigge, for som sagt - så er det kun vores menneskers samvittighed der tænker at nu får den ikke kærlighed nok, hvor hesten er ligeglad.

• #12   31. jul 2011 Ved udemærket godt man ikke tjener på at få føl, og skulle hun ifoles så er det da kun for at jeg har en efterfølger jeg kan gå igang med efter uddannelse..
    jeg mener så ikke hun bare skal gå og kigge, enten skal jeg selv finde råd til at ha hende ellers skal hun sælges eller finde en der har tid til hende..

• #14   31. jul 2011 Evt. kan du jo udlåne hende til en god veninde måske?

Krikken: Du er da bare en lille smule nedladende at høre på! (-;

• #15   31. jul 2011 Synes det kommer meget an på uddannelsen osv. Der er jo nogle uni uddannelser med meget få timer og nogen hvor der slet ikke er fritid. Så jeg ville nok lade den gå derhjemme i starten og prøve at komme i gang. Så kan du jo altid hente den herop eller sælge den. Men du har jo en super mulighed som mange ikke har, fordi den kan gå hos dine forældre :o)

• #16   31. jul 2011 Sylvia..: ja lyder fornuftigt, men problemet er at hos mine forældre går der ingen busser og der er ret meget trafik, så kan kun få part der selv har bil og kan komme derud så gør det nok lidt sværere..

Malle: det ville jo være det bedste, men kender ik rigtig nogen der mangler hest ..

Rikke: ja os lidt det jeg selv er kommet frem til efterhånden.. nej ved jo ikke hvor meget tid jeg får så det er lidt svært.. men synes os bare opstaldning virker ret dyrt deroppe, men måske lettere at finde noget privat når jeg er deroppe.. ja er os super glad for at jeg har muligheden for at hun kan stå her hjemme smiley

• #17   31. jul 2011 Jeg står lidt i samme situation som dig. Skal starte på IHA på Sundhedsteknologi den 17. august og skal have min hest med. Heldigvis har jeg forældre som har råd og lyst til at hjælpe, ellers kunne jeg slet ikke se hvordan jeg skulle få råd. Betaler 5000 i husleje, som bliver delt mellem mig og min kæreste, og det er endda en lejlighed mine forældre har købt til mig. Derudover er der jo en del faste udgifter, og derudover vil jeg også kunne tage i biffen eller i byen.

Måske du skal prøve at starte deroppe på studiet først, og når du så er komme godt igang, så kan du se om du har tid/lyst til at få hesten op.

• #18   31. jul 2011 Nu har jeg selv haft hest i Aalborg og har stået flere forskellige steder heroppe. Priserne svinger meget efter hvad du ønsker selv at gøre, hvilke facaliteter du søger osv. På fx. finstrup koster det knap 4000,- pr måned, men hos private kan du få opstaldning for 1200,- pr måned. De fleste steder ligger lige omkring de 2000,-
    Men jeg tror da uanset hvad, at jeg først ville se hvor meget tid der er ved siden af studiet. Der er fx. stor forskel på at skulle læse et hum fag (meget fritid) eller et nat/tek fag (meget lidt fritid).

• #19   31. jul 2011 Mange af os andre klarer fint at betale hesten, på SU smiley
    Så hvis du virkeligt har lyst til at have hende med, tror jeg godt du kan finde en løsning.. smiley

Kommentér på:
hest, uddannelse - min fremtid?

Annonce