hest, uddannelse - min fremtid? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at jeg fra 1. september skal til at læse på uni i ålborg, og mine forældre bor i Esbjerg hvor jeg har mine heste..
den eneste jeg rider af dem er Safir, min 4års hoppe - MEN jeg har ikke råd til at få hende med i hvertfald ikke i starten..
hvad havde i gjort?
Jeg har selv lagt meget arbejde i hende (hun kunne intet da jeg fik hende og betyder meget for mig) og vil helst ikke sælge, men er det ikke egoistisk og lade hende blive her hjemme .. altså om hun står et år sker der ikke noget ved, men hvis jeg så stadig ikke har tid/ råd til at få hende med - så har hun mistet alle sine muskler og endnu sværere at sælge/ låne ud ..
men er det dumt at låne en unghest ud?
ville i sælge hesten ?
blev vidst lidt rodet, men har bare brug for lidt råd..
okt 2007
Følger: 50 Følgere: 46 Heste: 3 Emner: 435 Svar: 3.028
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Tja. Hvad er der galt i et hesten går og pynter ind til du kender situationen bedre? Og evt. de næste 5år?
Med job + udeboende SU så har folk som regel råd til hest hvis de vil leve skrabet....
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.320
Katrine: uforudsete udgifter - dem ville min mor nok hjælpe mig med hvis jeg stod i den situation.. men vil bare helst klare mig selv med opstaldning og sådan HVIS hun sku med.. pt giver jeg ikke noget for at den står her hjemme ved mine forældre, men her vil jeg jo så heller ikke have muligheden for at ride i studieperioden ..
udlån har jeg nemlig selv samme tanker om som du har og os det der holder mig tilbage..
Therese: det kunne jo være super fedt, men tror bare det er svært at finde sådan et sted, men måske det kan lade sig gøre..
Krikken: ser ikke noget galt i hun går og hygger sig hjemme til jeg kender situationen, men nej hun skal ikke gå i 5år, hun fortjener ganske enkelt mere opmærksomhed og kærlighed end bare blive lukket ind og ud og gå på mark ..
men ja måske kan det lade sig gøre..
sep 2007
Det er DIN holdning, hesten vil jeg tro er ret ligeglad så længe den får mad :).
De kan jo sagtens leve uden vores indblanden.
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
-TR
mar 2005
mar 2005
sep 2007
Lad for guds skyld være med at ifole for at hesten skal have noget og lave, så er det bare nr 117 føl i den række som folk ikke kan komme af med - og tjene på dem gør man aldeles ikke.
Så hellere lade den gå og kigge, for som sagt - så er det kun vores menneskers samvittighed der tænker at nu får den ikke kærlighed nok, hvor hesten er ligeglad.
mar 2005
jeg mener så ikke hun bare skal gå og kigge, enten skal jeg selv finde råd til at ha hende ellers skal hun sælges eller finde en der har tid til hende..
sep 2007
Følger: 55 Følgere: 48 Heste: 1 Emner: 160 Svar: 816
Krikken: Du er da bare en lille smule nedladende at høre på! (-;
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 53
mar 2005
Malle: det ville jo være det bedste, men kender ik rigtig nogen der mangler hest ..
Rikke: ja os lidt det jeg selv er kommet frem til efterhånden.. nej ved jo ikke hvor meget tid jeg får så det er lidt svært.. men synes os bare opstaldning virker ret dyrt deroppe, men måske lettere at finde noget privat når jeg er deroppe.. ja er os super glad for at jeg har muligheden for at hun kan stå her hjemme
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 127
Måske du skal prøve at starte deroppe på studiet først, og når du så er komme godt igang, så kan du se om du har tid/lyst til at få hesten op.
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 53
Men jeg tror da uanset hvad, at jeg først ville se hvor meget tid der er ved siden af studiet. Der er fx. stor forskel på at skulle læse et hum fag (meget fritid) eller et nat/tek fag (meget lidt fritid).
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Så hvis du virkeligt har lyst til at have hende med, tror jeg godt du kan finde en løsning..
hest, uddannelse - min fremtid?