Problemer med SU {{forumTopicSubject}}
Jeg ville lige ind og tjekke min SU omkring det der med, at man ikke modtager SU i sommerferien.
Her opdager jeg så, at jeg står som "Udenfor uddannelse" helt indtil december, og derfor ikke modtager SU.
Jeg har lige afsluttet 1. år af min HG uddannelse, og skal efter ferien videre på 2. år, så det er ikke fordi jeg skifter uddannelse eller noget i den stil.
Jeg læste mig så frem til, at der skal stå "Studie-inaktiv", hvis min skole har meldt mig ud af uddannelsen (hvilket der ikke gør, der står bare udenfor uddannelse, ligesom ved sommerferiemånederne). I øvrigt ville jeg da også synes, at jeg burde modtage brev/opkald/andet fra skolen, hvis jeg var blevet meldt ud.
Er der nogen af jer, der har en forklaring på dette eller har prøvet noget lignende? I så fald, hvad gjorde I?
Jeg kontakter dem selvfølgelig, men ville lige tjekke herinde først.
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
Men da du ansøgte om su har du måske ikk skrevet rigtig slutdato på? Synes bare du skal prøve at sende ny ansøgning afsted eller spørge på skolen..
mar 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 180 Svar: 1.618
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
Du skal søge SU igen når din skole har reg. du fortsætter, jeg modtager SU i min sommerferie.. så kan du også...
Det er ikke et særlig kompliceret system, ellers burde du have en studievejleder der kan forklare dig det..
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.375
okt 2005
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 2.512
Ellers må jeg have fat i min skole.
Problemer med SU