{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Jeg vil ikke lyve mere... {{forumTopicSubject}}

Jaa, kender i det når man bare har noget man vil ud med?.. Det har jeg, i stor grad faktisk.

Det startede med at jeg købte min dejlige pony i August. Jeg havde i forvejen en pony, men min far gav mig lov at få ponyen på en betingelse. Betingelsen hed sig at jeg IKKE måtte sige noget til min mor, om at jeg havde en ekstra pony. Mine forældre er skilt, så regnede ikke med at det ville være det største problem. Havde faktisk regnet den ud, og som sådan ville jeg ikke lyve for hende, men bare snakke udenom emnet, hvis hun skulle finde ud af det. Det væreste er bare at jeg har fundet ud af at min far på en måde bruger mig, han hader min mor virkelig inderligt. Det kan slet slet ikke beskrives, og så længe jeg har ponyen kan jeg ikke bare pludselig flytte hjem til min mor.. Det er en meget lang historie!

- Jeg synes bare pludselig det er blevet enormt svært at holde hemmeligt. Inderst inde ved jeg godt det ville være dumt at fortælle det, men på den anden side vil jeg bare være ærlig. Min far siger at man ikke må lyve, men jeg laver jo ikke andet. Synes ikke det er fair, for det går udover mig i sidste ende..

Hvad ville i gøre? Ved ikke om jeg TØR fortælle hende det /:

Skal holdes i en pæn tone tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil ikke lyve mere...
  • #1   26. apr 2011 det er svært for dine forældre gør det ik nemmer for dig sys du skal snakke med din far og fortælle ham at det er svært at lyve hele tiden og du ik har det godt med det og det gør dig ked af det for du vil jo kun gøre det beste for at dine forældre er solte og glade for dig men det holder ik og skulle lyve for den af dem snak med dem om det

• #2   26. apr 2011 sikke en situation o:
    hvad vil der ske, hvis du fortæller din mor det?

• #3   26. apr 2011 Ej helt ærligt, det lyder da helt vildt...

Synes faktisk det er din far, som har et seriøst problem. Tænk at han på den måde har valgt at binde dig til ham. Han har da virkelig spillet på, at gøre dig glad ved at give dig en pony, imens han på samme tid virkelig udnytter dig!
    Kan slet ikke forstå at din far, kan få sig selv til, at sætte dig i den situation!

Nogle vil måske mene, at du burde have sagt nej til ponyen. MEN hånden på hjertet: hvor mange hestepiger på 15-16 ville sige nej til, at få en pony mere?!
    Sikke en ubehagelig situation du er i.

• #4   26. apr 2011 Min far er i pengeproblemer, eller det udgiver han sig for at være. Min mor må åbenbart ikke vide at han faktisk har lidt penge. Pga skilsmissen kan min mor gå ind og tage nogle af hans penge, og det vil han ikke have. Så længe det er skjult, kan hun ikke tage noget fra ham.

Min far vil gøre ALT for at såre min mor, derfor synes han det er fedt at jeg lyver overfor hende smiley (FLOT!) smiley

• #5   26. apr 2011 Det lyder ikke rart. Kan du ikke starte med at tage en alvorlig snak med din far, eller sørge for at din mor på en eller anden måde finder ud af det uden at du "sladrer". Sæt evt. et billede af den som baggrund på din computer eller sådan noget og sørg for at hun "kommer til" at se det.

• #6   26. apr 2011 Åhh altså skilsmisse og penge kan bare virkelig bringe det ALLER værste op i folk, som man ellers troede man kendte godt...
    Har selv oplevet det.

• #7   26. apr 2011 Havde overvejet at sige nej til hende, men hun stod ved hestehandler. Ville købe hende for at give hende et nyt og bedre hjem. Men jeg kan bare ikke skille mig af med hende, for hun betyder alt.

Sådan er min far. Flink i perioder, ond i andre perioder. Når han så har en af sine trælse perioder, truer han tilgengæld med hesten. Ikke at sælge dem, men at lade vær med at betale opstaldningen, så jeg kan stå med den selv.

• #8   26. apr 2011 søde din mor kan intet ta af hans penge så længe de har skrevet under på skilsmisse papirne og der er gået 6 mdr hvor de ik har boet sammen så hvis de opfylder de krav er det noget din far bilder dig ind:-) snak med ham og sig du ik vil lyve mere og så snak med di n mor

• #9   26. apr 2011 Hun har set et billede af hende smiley Min onkel har også fortalt at jeg har to heste, men måtte jo desværre nægte det.

• #10   26. apr 2011 Okay. Har ikke rigtig forstand på det smiley

• #11   26. apr 2011 Jeg ville fortælle min mor det, hvis jeg følte, jeg havde brug for det. Fortælle det hele som det var!

• #12   26. apr 2011 stutteri maunsholt: Umiddelbart burde du have ret, i at hun ikke kan tage nogle penge. MEN jeg kan love for, at der er så mange snørklede regler og paragraffer ang. skilsmisse og bodeling, at det nærmest er umuligt at finde rundt i.
    Jeg lå selv i skilsmisse i ikke mindre end 3 år... Så ved da lidt om, hvor besværligt det er.

• #13   26. apr 2011 Haha, selv Amtet har gevet op med de to.. smiley
    Det er ikke de nemmeste forældre jeg har.

• #14   26. apr 2011 anne mette ja der er mange mærkelige ting men hun bor ik kunne hvis de har skrevet under men det er nok ik meget at gøre uanset hvad hun vælgere vil det jo ik blive nemt for hende uhh hvor bliver jeg sur på hendes vejne for den eneste det går ud over en hende og hun kan jo ik gøre for at de ik kan sammen

• #15   26. apr 2011 Anne lige meget hvad du vælger, at gøre ved det her, så har du sgu min fulde opbakning. Synes simpelthen det er så ledt, at du skal opleve sådan noget, fordi at dine forældre ikke kan finde ud af det.

• #16   26. apr 2011 Tak! :o)

- Ja, men sådan er livet desværre nogengange..

• #17   26. apr 2011 har du begge hestene hos din far?

min store datter er 6 år, og hun ønsker sig meget en pony. Jeg synes dog hun er for lille til ansvaret, så hun må låne min pony, indtil hun er klar... (måske når hun er 12?) men oven i det, så skal hun også bo her, og passe skolen ok, før hun får lov at have hendes helt egen pony. Jeg gider ikke passe alle hendes dyr hvis hun kun kommer på besøg hver 2. weekend, hvis hun helst vil bo hos hendes far...- og jeg betaler ikke for en staldplads i høje taastrup, når jeg selv bor på en gård i jylland... - så et eller andet sted kan jeg godt forstå din far.... hvis du vil have ponyen må du bo hos ham , men så er det også ham der får børnechekken, børnepengene... og evt. tillæg fra din mor og ekstra enlig forsørger tillæg fra kommunen tjuhej.... friplads i evt. institution samt forhøjet boligsikring, hvis han bor til leje (det er en ok forretning at være enlig forsørger)

Det jeg ville gøre hvis jeg var dig, det var at gøre op med dig selv hvor du helst vil bo. Det er ufattelig svært at vælge. Din mor kan ikke gøre ret meget når du bor hos din far, så er det ham der laver reglerne, når du er hos ham... også selvom du og evt.også din mor synes han er urimelig....

der findes telefon linjer du kan ringe til og få støtte, og du har ret til at indkalde dine forældre til møder, samt at blive hørt...men det ved du vel..

Når du har tænkt grundigt over hvor du vil bo, med konsekvenser som evt. skoleskift, nye søskende, nye/ gamle venner, mulighedder for videre uddannelse, din mors husregler og hvilken sport du kan gå til i fritiden.... ( jeg ved ikke hvor langt dine forældre bor fra hinanden)

så kan du jo veje det op mod vigtigheden af ponyen, kan du selv finde en billig opstaldning, få en halvpart og et fritidsjob? så er du ikke afhængig af din fars velvijle mht. betaling af stald. hvor mange pony år har du tilbage, skal du beholde den mens du går i gymnasiet eller på efterskole? - er den løgneliv det værd?

helt ærligt så skal du da bare sige det hele til din mor, hvis du ellers tror hun kan lade være med at lave for meget ravage i det, så er den klemme din far har på dig væk- og det skal du huske at fortælle din mor, den pony skal være til glæde for dig, ikke en krigszone for dine forældre. Hun må æde den, at din far har givet dig en pony mere, men du skal sige at du vil ikke lyve for hende mere, fordi du har opdaget hvordan din far kan styre dig, at du føler dig bondefanget, eller narret til at være på hans side, Men måske vil du stadig gerne bo hos din far? så skal det da helst på et ærligere grundlag. forhåbentligt vil din mor forstå dit dilemma og være glad for den tillid du viser hende, også selvom du ikke flytter hjem til hende.... min datter skal ikke holdes "fanget" her hvis hun hellere vil bo hos hendes far, til den tid når hun kan forstå konsekvenserne af af flytte... men det er hendes valg, jeg må acceptere selvom det sårer måske at blive valgt fra. Jeg håber min datter kan vælge, det der passer hende bedst, selvom der måske er en pony indblandet... men jeg håber også at jeg er en bedre mor end at det bliver en pony der skal afgøre hvor hun vil leve sit liv...

• #18   26. apr 2011 hæh hæh du kunne jo også bare sige til din far at du har sagt /kom til at sige / blev afsløret af onkel/ så din mor nu godt ved, at du har en ekstra pony, uden du i virkeligheden at siger det til hende.... så fortæller du bare farmand at mor siger det er helt i orden med den ekstra pony, for du er jo så glad for den bla. bla...og hvor er det dog godt han vil hans datter det bedste og sætter hans egne behov i baggrunden, støtter dig i dine interesser bla bla.... så kan du jo håbe han krummer tæerne over den uberettigede ros....- men så er du ikke ude af løgnen, og din mor kan stadig finde ud af det- og gøre hvad? hvad kan hun gøre?

Kommentér på:
Jeg vil ikke lyve mere...

Annonce