Hjælp, tur jeg ikke vil på! {{forumTopicSubject}}
Hej HG:)
Her det sidste år (Siden jeg startede på en ny skole) har jeg haft det rigtigt svært, bla. med at koncentrere mig og ikke forstyrre i timerne.
Den anden dag (Fredag) Fik jeg så et papir med hjem fra min klasselærer, om en tur.
Turen er gratis, og den går til Prag. Den vare 5 dage og vi skal ud og se en masse og bo i nogen campinghytter (...)
Sagen er den at min mor har tænkt sig at melde mig til, selvom jeg egenligt ikke har lyst:/
Jeg kan ikke forsklare hvorfor, men det er kun mig fra min skole der har fået den her mulighed så vidt jeg ved..
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre, jeg ved at jeg kommer til at have det rigtigt skidt, fordi jeg ikke har nogen at støtte mig op af hvilket der helst skal være plus også at det er langt hjemmefra:/
Har i nogen ideer til hvad jeg kan gøre, for at forhindre i min mor i at tilmelde mig?
MVH.
aug 2014
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 180 Svar: 1.447
Jeg kan heller ikke rigtigt forklare hvorfor jeg ikke vil med, det bliver sådan halv volapyk:)
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
aug 2014
Jeg prøver også at snakke med hende men hver gang vi snakker sammen ender det med at vi råber og skriger af hinanden.. Vores kommunikation er generelt virkeligt dårlig:/
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 182 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 746
Selv havde jeg nok sagt ja til at være med, da jeg absolut intet har i mod at være alene, det er en god mulighed til at få nye venner på :))
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
når jeg skriver dette så er det fordi du kan jo eventuelt hvis du bliver træt af dem du går med så bare tage hjem til hotellet
snak med din lære om du kan støtte dig op af ham/hende
apr 2008
hvis det viser sig ikke at være den fedeste tur så kan du bare tænke godt jeg ikke brugte penge på det lort
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Ellers så sæt dig ned og skriv et "brev" om hvorfor du ikke vil afsted, og så snak med din mor om det, så har du det i hvert fald på papir så det ikke bliver noget "vulapyk"
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2014
Hvilket også er med til at gøre mig utryg.
Jeg skal have en ''støttepædagog'' med + jeg er bange for der lige pludseligt kommer en og kidnapper mig.
og lige i dette tilfælde tænker jeg ikke på pengene. Jeg er så utryg ved at tage afsted, og bare tanken om det får mig til at græde og få ondt i maven.
Også er jeg bange for at tage lige præcis dertil. Jeg har hørt om så mange grufulde ting. Det er self. ikke noget jeg skal gøre mig klog på.
apr 2008
(self kan der ske uventede ting)
du vil fx aldrig høre en skole tage til Syrien på nuværende tidspunkt så længe der er krig
(nu kender jeg kun til byen prag) og der var det kun "utrygt" om aftnen men ikke mere end hvis det havde været københavn så længe man bare går med nogle man kender)
sørg for at have nogle gode film med og en god bog med til om aften i lejeren
når I ikke laver noget sammen med klassen (der når det er "farligt")
(døde piger lyver ikke og kære fucking dagbog kan anbefales hvis man er til realistisk fortælling)
aug 2014
jeg kender ikke nogen af dem der skal med, udover at det er børn der er udsatte eller har det svært.
jan 2008
Tænk nu hvis du møder andre der står i samme situation som dig og kæmper med de samme problemer - der kan endda komme venskaber ud af det
Så jeg ville også lige overveje HVORFOR du får det her tilbudt - det er jo fordi der rent faktisk er mulighed for at du kan få noget ud af det
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Og Prag er altså ikke et farligt område -kidnapning behøver du ikke skænke en tanke. RIGTIGT mange unge tager til Prag på ferie -det er en flot by (og lur mig om ikke i skal ind og se byen når i er der). Det farligste er vist den billige alkohol -Prag er jo et af de steder Danmark sender politifolk afsted til, fordi danske unge har lidt for svært ved at opføre sig ordentligt. MANGE danskere holder ferie der, og jeg mindes ikke at jeg på noget tidspunkt har hørt om hverken kidnapninger eller andet farligt (udover self den gængse kriminalitet i nattelivet som vi også har herhjemme).
Jeg mener du bekymrer dig unødigt, og jeg synes da du skal pakke fordommene væk og give det en chance
Men vil du virkeligt ikke afsted, så er det jo ret simpelt: Drop undskyldningerne for hvorfor du ikke kan tale med din mor og tal med hende alligevel. Hvis ikke du fortæller hende hvad du mener, kan du heller ikke forvente hun tager hensyn til det... hun er jo ikke tankelæser. Men det kræver altså at du ved hvorfor du ikke vil afsted.
aug 2014
Også det med at jeg ikke snakker med min mor, men jeg syntes ikke det er et problem..
jan 2008
"Jeg kender ikke nogen, men det er børn der er udsatte og har det svært"
Vendes til:
"Jeg får tilbudt en mulighed for at møde nye mennesker der forstår hvad jeg går igennem"
Osv osv.... Hvis du egentlig gerne vil prøve at rykke dine grænser, så vend de her ting helt om, for der er jo en GRUND til at turen er som den er
(Edit: og det var så præcis det Michelle skrev.. hehe )
jan 2008
nov 2007
Se det dog som et super tilbud -det sker næppe igen i dit liv, at du får sådan en gratis ferie tilbudt
Nogen gange kan det være ganske gavnligt at finde ja-hatten frem, osse selvom det er et tilbud man normalt ikke havde takket ja til
aug 2014
både fordi jeg ikke kan undvære min mormor men jeg har også hjemve når jeg er utryg.
Jeg vil heller ikke ''have'' nye venner. De 3 jeg har er rigeligt for mig, og jeg er feks aldrig sammen med nogen af dem efter skole. Jeg nyder at sidde alene hjemme, eller sove. Men når min mor kommer hjem går jeg normalt op på rideskolen:)
aug 2014
Jeg syntes mere jeg ser det som en ''Arbejdslejr''.
apr 2008
(som jeg ikke har heldigvis kun 3 dage tilbage så er jeg fri for dem)
det værste der kunne ske på turen var at du ikke fik nogle nye at snakke med
så står du samme sted som før du tog afsted
det gode kunne være nogle du kunne blive venner med så har du mere med hjem end da du tog afsted
tag kamera med bog og film eventuelt et instrument hvis du spiller musik (det er med til at skabe sammenhold)
nov 2007
Jeg ved ikke hvor længe i skal afsted, men går ud fra en uge e.l. Og sådan en uge skulle være til at overleve. Vi andre har med sikkerhed også nogen vi savner, når vi er hjemmefra -men det er altså sundt at komme lidt væk fra hverdagen, opleve noget nyt, møde nye mennesker osv. Og så kan man glæde sig, når man igen kommer hjem til dem man har savnet
apr 2008
nov 2007
Ja, i er der jo af en årsag, og der er sikkert ting i skal arbejde med mens i er der. Men ud fra dine indlæg her, tænker jeg at du skal prøve at øve dig i ikke kun at se det negative, forhindringer osv. Ikke specifik i forhold til denne tur, men sådan generelt -du virker lidt til at være en der hurtigt tager sorgerne på forskud (og det er altså ikke negativt ment, det er vi ganske mange der gør -det er bare god træning at prøve ikke at gøre det)
Og igen: vil du ikke med, så er der jo altså ingen vej udenom at tale med din mor. Uanset hvad i måtte have af problemer, så kan hun ikke bebrejdes for ikke at interessere sig for din holdning til det, hvis ikke du selv vil give udtryk for den. Hun KAN ikke tankelæse.
jan 2008
Men start med at snakke med din mor og se hvor det går derfra
aug 2014
Om jeg så skal forsvinde hjemmefra 2 dage før og først komme igen dagen efter de er taget afsted.. Jeg bliver hjemme:)
Jeg kan ikke snakke med min mor, for hver gang jeg snakker til hende ignorerer hun mig eller snakker udenom:)
jan 2008
apr 2008
jeg snakker en gang i mellem med 2 fra min tid før jeg sluttede 9. klasse (3 år siden) ellers er der ingen før det jeg snakker med
og dengang følte jeg at jeg snakkede godt med alle fra min klasse og et par stykker uden for skolen (nok 17-25 personer)
du snakker med 3 personer i dag hvordan ser statestikken ud i forhold til hvordan min ser ud den lyder ikke godt
(undskyld den lyder hård)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Hvis du og din mor, køre hinanden helt op, tænker jeg det mega godt at få et pusterum. Og prag er et fint sted til udflugt. Og der faktisk ikke ret langt hjem
Mangler du nogle at tale med, er der stadig hedder det børne tlf. Eller unge linien. Brug det hjælp du kan få tal med folk omkring dig og vær ærlig mod dig selv. Håber dog du kommer afsted og få venskaber bygget op og en skøn oplevelse:-) selv om det virker uoverskueligt.
nov 2007
Ang. at snakke med din mor: hvordan forestiller du dig at du kan undgå at blive tilmeldt turen, hvis ikke du vil fortælle hende at du ikke vil med?
Tror du det sker automatisk via noget tankeoverførsel?
Jeg kan sagtens forholde mig til at du ikke har lyst -men så må du altså åbne munden og sige det.
Og lytter hun ikke, så må du jo kræve at hun sætter sig ned og taler med dig - ikke ved at blive "hysterisk teenager", men kort og kontakt "Mor, det SKAL vi snakke om" (eller hvad du nu siger").
Men bare at ville stikke af, viser egentligt lidt for mig hvorfor du er blevet tilbudt turen (hvis det da var alvorligt ment).
aug 2014
Og hun gør mig hele tiden opmærksom på det er den uge hvor min mor, søster, moster, kusine og onkel tager til KBH. som hun ved jeg gerne vil med til.
Så jeg tager afsted mandag, og kommer hjem fredag til et hus hvor der ikke er nogen hjemme før tirsdagen efter jeg er kommet hjem
aug 2014
Jeg har haft stress, men min mor sagde jeg bare skulle gå i skole så det blev der ikke gjort noget ved..
aug 2014
Men det har jeg det helt fint med, jeg kan bedst li at være mig selv og være alene hjemme når jeg har fri
apr 2008
aug 2014
Den anden er jeg kun sammen med i vores pauser nogengange.
Og den sidste rider jeg med, min vi er kun sammen i timerne i skolen.
Jeg er tit alene i skolen også, hvilket jeg har været fra 0. klasse til start 5. klasse og så fra 7. klasse og så til idag hvor jeg skal i 8. klasse om et par måneder.
Jeg har lært fra lille at skolen er et sted man frygter og ikke tør gå ind i klassen uden den voksne følger efter.
jan 2008
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 182
apr 2008
alle de kedelige dage i stalden uden veninden
alle de kedelige pauser uden veninden
aldrig ville der komme nogle at snakke med dig en gang i mellem
aldrig skulle du sige andet end
ja
nej
tak
undskyld ved du hvor ...... er henne kan ikke finde det på hylden kortet mm.
til andre end din familie for det vil det eneste du skulle bruge når du var ude at handle i butikker eller skulle finde rundt
godt forestil dig så at en fra den lejer kunne være der bare er der nogen gange
en som kunne få dig til at sige
nå hvad har du så lavet idag
ej hvor fedt
skal vi tage ud at skøjte
hvad siger du til at finde noget slik og en film i aften
kan du finde de nye kims chips på hylden jeg kan ikke
ej godt du fandt dem
kom nu gider jeg fandme ikke være i den her butik der er alt for mange mennesker lige nu
puha hvor er det godt at kunne flade ud her på sofaen med slik vi bliver bare så fede af det
så kan vi tage ud og løbe sammen i morgen
aug 2014
Min far snakker jeg ikke med, så jeg har kun min mor og mormor.
Min moster derimod syntes jeg selv skal vælge, også fordi hun selv havde det sådan da hun var mindre:)
mar 2008
Følger: 41 Følgere: 34 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 182
aug 2014
Men som sagt før; jeg kan ikke li at have venner.
Jeg vil gerne være alene:)
apr 2008
så tag lige alle dine sociale medier væk
hg fb twitter skype instagram youtube osv.
så kunne du ikke snakke med os fra hg
du kunne ikke få din vrede til denne tur ud for du kunne ikke snakke med os
og i bund og grund snakker du med os lige nu fordi du mangler nogle i den virkelige verden at snakke med
så det med at jeg kan lide at være alene er en meget dårlig undskyldning
for jo du er alene lige nu når du sidder på skærmen sådan rent fysisk
men du sidder faktisk sammen med mig/os og snakker over skærmen
og du får dækket lidt af dit sociale behov lige nu
(derfor hg er et socialt medmedi
for ellers havde du ikke oprettet dette emne
for så havde du selv fundet en løsning
og selv diskuteret dette med dig selv
og så havde du ikke brug for at lave emnet
men du bruger emnet fordi du mangler en at snakke med dette problem
fordi du ikke kan lide at være alene
aug 2014
Hvis ikke jeg kunne få min "vrede" ud her, så kunne jeg jo have gjort noget fysisk, det plejer at hjælpe, som eks. at ødelægge mit skrivebord, og vælte hække:)
apr 2008
så jeg i morgen kan komme op og få dækket mit
tryghedsbehov og det
sociale
ego og
selvrealiserings behov
og derved være et helt og tilfreds menneske i følge maslows behovs pyramide
apr 2008
det giver en fængselsdom for hærværk
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
Jeg har selv haft mine udfordringer i min skoletid, og jeg ville ønske at jeg havde haft en lærer noget før der virkelig ville mig det bedste. I mit tilfælde 6 år med mobning, før jeg fik sagt det til mine forældre. Vi endte med at få en ny klasselærer, hun satte alt ind på at få klassen til at fungere igen - og det lykkes!
Din lærer ønsker dig kun det bedste, selvom det er svært så spring ud i det. Når I er afsted, så er 5 dage ikke så lang tid.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Så havde vi kunne læse om, hvor ond din mor var, og hvor gerne du lige ville på netop denne tur!
Jeg synes, at det er alletiders chance for at komme ud og opleve noget helt andet. Og man ved jo ikke om det er godt eller skidt før end man har prøvet.
Så på med ja-hatten og afsted med dig
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Befinder man sig i en negativ tilværelse (hvilket det lyder til at du gør), så bliver man skide bange for positive oplevelser, succesoplevelser osv, og man vil egentlig helst bare blive i sine "trygge" omgivelser, trods den er negativ.
På med ja hatten, afsted med dig og pak de dårlige undskyldninger væk.
Det er måske hårdt skrevet ja, men ment med de bedste intentioner.
okt 2009
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 1.267
Og selvom det er svært, og det tror jeg de fleste mennesker ved, så tror jeg helt sikekert du ville få noget ud af at se positivt på turen. Hvad ville det værste der kunne ske ved at tage med på denne tur? Ikke andet end at det ikke lige falder i din smag. Der er voksne med der kender jeres problemer, og de er der kun til at passe på jer!
Forrige år kontaktede jeg selv sådan et socialt projekt, selvom jeg ikke selv har nogen problemer socialt. Men jeg fik lov at deltage alligevel, og det endte med at blive en af de aller bedste oplevelser i mit liv. Derudover har det givet mig en masse mod på livet, erfaringer og lyst til selv at gøre noget. Og prøv at tænk hvis du selv kunne få sådan en succesoplevelse!
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
At du ikke selv synes du har problemer ud over din mor synes jeg er lidt skræmmende, en 'normal' teenager har ikke brug for at ødelægge et skrivebord, vælte en hæk eller stikke af for at undgå ting de ikke bryder sig om eller komme af med vrede. Generelt virker det som om du kæmper med langt mere end du tror, tag imod den hjælp du får i stedet for at kæmpe imod.
At du på nuværende tidspunkt ikke tror du får brug for venner i dit liv er da umådelig sørgeligt! Alle har brug for venner, nogen i større grad end andre, jeg havde det på samme måde i din alder, og fortryder meget mit valg om at lukke mig inde i dag. Jeg har ikke en kæmpe omgangskreds, og dem jeg kender har kærester, børn og mange venner at 'vælge' imellem. Det er da dybt ensomt at sidde hjemme uge efter uge, år efter år resten af sit liv fordi man var for stædig til at melde sig ind i kampen tidligere i sit liv!
Spænd hjelmen og æd din stolthed en smule. Ydmyghed over den hjælp du får ville du komme langt med. Du har kun et liv, og det kan blive virkelig langt og meningsløst hvis du allerede nu har den indstilling til tingene.
Hjælp, tur jeg ikke vil på!