{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Graviditet - {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley
Er der nogen af jer der ved, om hvis jeg har taget min ppille midt på dagen, og jeg fx havde været sammen med en ca kl 4 om morgenen bagefter - virker den så stadig der?
Og hvor hurtigt viser graviditetssymptomer sig?

(Det er ikke mig, men min veninde)
- Amalie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Graviditet -
  • #1   9. apr 2011 Hvis du mener p-piller så beskytter de dig altså hele tiden, så fremt du tager dem rigtigt smiley

• #2   9. apr 2011 Ja, men hvis jeg har taget den fx. kl 14 om eftermiddagen, virker den samme pille så stadig kl 4 om natten?

• #3   9. apr 2011 ved ikke, nogen bliver jo gravid ved ingenting og andre ikke.. men graviditetssymptomer kommer ikke allerede indenfor et par dage, der går noget længere... vil sige første tegn er en udebleven menustration.. men prøv at læs på gravid.dk el. minmave, der kan I nok finde flere svar

• #4   9. apr 2011
    Slf gør den det.

De virker 24/7 - det er først når du helt stopper med at tage dem ( ikke i pausen ) at de ikke virker.

• #5   9. apr 2011 Pillen virker helt frem til det tidspunkt hvor du skal tage den næste pille, men de er jo ikke 100% sikre mod graviditet, og slet ikke kønssygdomme. Kender flere der erblevet gravide på p-piller op til flere gange...

Med hensyn til graviditetssymptomer så skal man en 4-3 uger hen før de begynder at vise sig, og det første er som regel udeblevet menstruation, mega ømme bryster og derefter følger kvalme hos nogle.

Er hun i tvivl så er der kun én ting at gøre, og det er at kontakte egen læge, for de kan bedre svare end vi kan...

• #6   9. apr 2011 Ja de virker hele døgnet rundt, hvis du tager dem på nogenlunde samme tidspunkt hverdag, et par timr fra eller til gør ikke det store, men det er bedst at tage dem på samme tidspunkt smiley

Hvis du tager minipiller derimod, SKAL du tage dem på samme tidspunkt hver dag...

Hvis du/i er tvivl så køb nogle graviditetstests i matas og tag dem og få afklaring om der er et lille barn på vej..

• #7   9. apr 2011 Ja selvfølgelig gør de det. Hvis man er på p-piller, virker de hvert eneste minut i de 3 uger, og også hvert eneste minut i pausen, såfremt man tager dem korrekt, altså ca samme tidspunkt på dagen, hver dag (på nær i pausen)

• #8   9. apr 2011 Kunne være hun skulle sætte sig ind i p-piller, når hun nu tager dem? smiley

Men hvis hun er bange for at kunne være blevet gravid, kunne et kondom have været en god ting smiley heh. Ej, nu ved jeg ikke hvor lang tid siden det er, men hvis det er indenfor de sidste 72 timer, kan hun købe fortrydelsespiller på apoteket. Der skal ikke bruges recept, og forældre behøver ikke med smiley

Men har hun taget pillerne som hun skulle, så er der minimal chance for at hun skulle være blevet gravid.
    Mener der på mange p-pille-pakker står, at de er omkring 99,9% sikre. Ligesom kondomer smiley

Kommentér på:
Graviditet -

Annonce