692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

graviditet??? graviditet???

Jeg er gravid i 5 måned og har svært ved at indfinde mig i et liv ved siden af mine heste i stedet for oven på dem:(

Nogen der har haft gode el dårlige erfaringer i forbindelse med ridning mens de har været gravide?

Sidste gang jeg var ude og ride var for 3 uger siden, og syns mine hofter brokkede sig meget de efterfølgende dage, så derfor var jeg nysgerrig om der var nogen der havde oplevet det samme og eventuelt kunne sige hvad der kunne modvirke smerterne??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  graviditet???
  • #1   28. mar 2010 jeg kunne ride under hele graviditeten, undtagen til sidst hvor jeg var så stor så jeg ikke kunne trække vejret smiley
    dog synes jeg det var ubehageligt at trave, men lyt til din krop, gør det ondt, så skal du ikke gøre det, hvis ikke, så er det bare op på hesten, det er super sundt for både dig og baby smiley

• #2   28. mar 2010 personligt ville jeg nok ikke ride når jeg var gravid, men det bestemmer man selvfølgelig selv smiley

Hvorfor laver du ikke noget fra jorden af sammen med hestene, det er jo trods alt kun 9 måneder ud af et helt liv....Når du siger at dine hofter brokkede sig efter sidste ridt, vil jeg da sige at du skal passe på ikke at få bækkenløsning. Det havde jeg da jeg var gravid, og det kan BESTEMT ikke anbefales smiley Ved selvfølgelig ikke om ridning kan være skyld i bækkenløsning, men har du ondt skulle du tage af at snakke med lægen.

• #3   28. mar 2010 jeg rider endnu og er i 6 måned.. jeg kan sagtens ride men i starten havde jeg ikk redet så meget så synes det var lidt hårdt at komme op og begynde men når man rider stort set hver dag synes jeg kroppen er vant til det så man ikk bliver øm nogle steder..
    men vil give nana s ret i at det er lidt ubehageligt at trave.. smiley

• #4   28. mar 2010 Mit største problem er at komme op på dyret.. Synes godtnok der er langt at få benet i bøjlen og bagpartiet med op.. Når først jeg sidder oppe døjer jeg ikke.. Skal dog ikke eksperimentere alt for meget med nedsidning alt for længe.. Så knager det lidt..

• #5   28. mar 2010 min læge sagde i starten af graviditeten at det ville være sundt for mit bækken fortsat at ride... derfor er jeg blevet ved i det små.. men da jeg har travheste er det ikke nemt at træne dem fra jorden af uden kun at longere dem.. det er de jo ikke vandt til.. men har da longeret de dage jeg ikke har redet..
    var bare i tvivl om det på et bestemt tidspunkt i graviditeten kunne blive usundt for mig og baby hvis jeg blev ved..

• #6   28. mar 2010 ..Jolly&Camino-Stjerneponyerne .
    min læge og jordmoder sagde det var godt at fortsætte ridningen så længe at det ikk føles ubehageligt..
    men giver dig nok ret i at hvis hun har ondt i hofter så skulle man måske overveje kun at skridte hesten eller arbejde med den fra jorden.. smiley

• #7   28. mar 2010 Jeg red også hele min graviditet, da min jordemoder sagde at det var godt for bækkenet..

men hvis man har ondt osv, så lad være.

tænk på dig selv og den lille først smiley

og tillykke

• #8   28. mar 2010 lisbeth måske du kunne få en part til dine heste så du kan holde dem igang hvis du ikk syns de skal longeres hele tiden? smiley
    eller måske du har et ridehus eller bane hvor du kan lade dem løbe frit på eller et eller andet så det ikk kun er longering? smiley
    har selv fået en part på min så hun rider den 2 dage i ugen også regner jeg med når jeg skal til at føde at hun skal ride den stort set hver dag..

• #9   28. mar 2010 okey.. det lyder som om jeg godt kan fortsætte... hestene har haft vinterferie og derfor har jeg ikke redet så meget i vintermånederne, da det mildest talt næsten var umuligt pga sne.. derfor fik jeg nok ondt da jeg ikke har været vandt til at ride så meget... men sadler min prins op i morgen og rider i skoven smiley

• #10   28. mar 2010 jeg har faktisk fået en pige til at komme og hjælpe. men da vi har 7 heste pt. kan hun af gode grunde ikke nå dem alle.. og vi bor på Lolland ude på landet og det er utrolig svært at få nogle herud og hjælpe der rent faktisk kan ride.. og vores heste kræver en vis erfaring desværre...

• #11   28. mar 2010 Min mor havde engang en veninde, som red indtil hun fødte (:

• #12   29. mar 2010 Jeg valgte helt at lade være med, at ride af sikkerhedsmæssige årsager. Tænk hvis man falder af eller lign... Detr turde jeg simpelthen ikke risikere... Men gør som du har samvittighed til. Det er individuelt fra person til person.

• #13   29. mar 2010 Jeg red til jeg var i 8. måned. Uden problemer. Men der havde junior sat sig fast, så der begyndte det at blive ubehageligt, så jeg stoppede.

Min læges råd var at jeg skulle ride, så længe jeg havde det godt med det. Det er sundt at holde sig igang, og hvis man tænker sig lidt om, og ikke rider vildt, springer osv., kan det sagtens lade sig gøre.
    Min hest havde jeg kendt altid, og han var en meget stabil stor dreng, så jeg var ikke nervøs for at ride ham.
    Fik en ny hest hjem, kørt før jeg fødte, men hende var jeg først oppe på 3 uger efter fødslen.

• #14   29. mar 2010 jeg er 7-9-13 en stabil rytter og er kun faldet af få gange.. under tilridning af en unghest bl.a.. og kender mine heste, så ved hvem der er sikre at ride på og hvem jeg skal la stå.. jeg var i skovem på min dreng i dag og tog lige en kort galop tur men ellers skridtede og hyggede vi.. det var simpelthen så dejligt.. og hvis jeg får ondt imorgen fortryder jeg intet. selvom jeg håber der ikke er noget..

• #15   26. apr 2010 hm jeg savner at ride. men tør ikke fordi jeg er gravid.. tænk hvis man faldte af og der skete noget med babyen... ville aldrig tilgive mig selv.. og det ville min kræeste heller ikke.
    tror sagtens jeg kunne, men .... nej

Kommentér på:
graviditet???

Annonce