Hund med grimme tænder, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en gårdhund på knap 9 år. Hun har altid haft meget grimme tænder og rigtig dårlig ånde. Hun har en mavesygdom, som gør at hun er på medicin og det er også den, der er årsag til de grimme tænder.
Jeg har den sidste tid børstet hendes tænder HVER dag, og jeg kan godt se en forskel i den forreste del af munden. Men de allerbageste tænder er stadig meget brune, og er ikke blevet pænere.
Jeg kan ikke lade hende få tænderne renset hos dyrlægen, da hun har problemer med at tåle narkosen (hun var på et tidspunkt ved at miste livet netop under en tandrensning).
Mit spørgsmål er så, om der er nogen, der kan komme med nogle gode råd? Måske anbefale en bestemt slags tandpasta, der kan hjælpe en hund med rigtig dårlige tænder?
Vil jo gerne have hun har sine tænder mange år endnu.
jun 2009
Følger: 32 Følgere: 51 Heste: 8 Emner: 144 Svar: 1.170
Måske dyrlægen kan hjælpe..de ordner jo også tænder..og det lyder lidt som om at det er tid til den lille hund at få renset sine tænder.
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 163
Jeg bruger dog personligt bare en kartoffelskræller der er spids i enden, men også skarp i spidsen. Det er nu også mest hjørnetænderne det bliver galt på.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
kun dyrlægen kan rense ordentligt. med lyd.
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Gulerødder, kødben og tandrensende godbidder er også rigtig godt.
Hund med grimme tænder, hjælp søges!