{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Hund med grimme tænder, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en gårdhund på knap 9 år. Hun har altid haft meget grimme tænder og rigtig dårlig ånde. Hun har en mavesygdom, som gør at hun er på medicin og det er også den, der er årsag til de grimme tænder.
Jeg har den sidste tid børstet hendes tænder HVER dag, og jeg kan godt se en forskel i den forreste del af munden. Men de allerbageste tænder er stadig meget brune, og er ikke blevet pænere.
Jeg kan ikke lade hende få tænderne renset hos dyrlægen, da hun har problemer med at tåle narkosen (hun var på et tidspunkt ved at miste livet netop under en tandrensning).

Mit spørgsmål er så, om der er nogen, der kan komme med nogle gode råd? Måske anbefale en bestemt slags tandpasta, der kan hjælpe en hund med rigtig dårlige tænder?
Vil jo gerne have hun har sine tænder mange år endnu. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med grimme tænder, hjælp søges!
  • #1   25. mar 2011
    Måske dyrlægen kan hjælpe..de ordner jo også tænder..og det lyder lidt som om at det er tid til den lille hund at få renset sine tænder.

• #2   25. mar 2011 Det er tandsten som skal skrabes af. Du kan få dyrlægen til det, ellers er det også muligt at gøre selv hvis du har en sød hund. Du kan bruge sådan en lille spids dims som tandlægen har til at skrabe det er. (det sidder ofte rigtig godt fast i store flager, hvis det er blevet for slemt).
    Jeg bruger dog personligt bare en kartoffelskræller der er spids i enden, men også skarp i spidsen. Det er nu også mest hjørnetænderne det bliver galt på.

• #3   25. mar 2011 tandsten er oftest på de kindtænder ved spytkirtlerne.
    kun dyrlægen kan rense ordentligt. med lyd.

• #4   25. mar 2011 Når du har fået det af, kan du holde det nede med Plaque Off, som du kan købe hos dyrlægen eller dyrehandleren. Det er pulver der drysses over maden og som gør at der ikke sætter sig tandsten.

Gulerødder, kødben og tandrensende godbidder er også rigtig godt.

Kommentér på:
Hund med grimme tænder, hjælp søges!

Annonce