{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
931 visninger | Oprettet:

Behold/giv væk - din mening? (hund) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har et dilemma som jeg længe har tænkt over, og nu vil jeg gerne have jeres mening.

Jeg har en schæfertæve på godt 2½ år, som pt bor hjemme hos mine forældre, som har en gård på landet med juletræsplantage. Jeg var nemlig pga. nogle grimme økonomiske hug og lidt fysiske skavanker, nødt til at starte på en ny uddannelse, og jeg kunne desværre ikke have min skønne Vega med, da jeg bor i en lille ungdomslejlighed på 20 m2 og er væk fra 7 morgen til 17-19 om aftenen (som regel).

Nu har jeg gået på skole i snart 1½ år, og er færdig til juni 2010. Jeg glæder mig til at komme ud og få et ordentligt arbejde og et godt sted at bo. Mit dilemme er bare, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med Vega!!

Hun har jo boet hos mine forældre i lang tid nu, og hun er bestemt blevet min fars hund. Han har noget specielt med dyr, og min Vega elsker ham over alt på jorden! Hvis han går ud mens jeg er hjemme kan hun godt lige pive lidt til mig, men lægger sig ellers ud og venter på ham. Hun vil som regel heller ikke spise noget jeg giver hende når han ikke er hjemme.

Det gør lidt ondt på mig, men hvad kan man forvente når det er ham, der lufter hende og snakker med hende, og generelt er sammen med hende hele dagen lang (han er "hjemmegående" idet han arbejder i plantagen...).

Og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op når jeg er færdig og finder et sted at bo. Jeg har virkelig tænkt meget på, at det vil være synd at fjerne hende fra mine forældre, fordi hun er så glad der og altid får rigeligt motion og frisk luft. Det er jo det ultimative hundeliv! Og hun er SÅ glad for min far. Jeg er en klar nr. 2 ;o) Og det har jeg for lænst accepteret nu, selvom det var svært at "finde sig i" i starten.

Hvad er din mening? Er det bedst at lade hende blive hvor hun er, nu hun har det så godt og har "adopteret" en ny <i>herre</i>..?

Der bliver ikke tale om at nogen andre end mine forældre tager hende, og hvis de ikke ønsker at beholde hende, er problemet jo løst, udover at jeg måske får en ulykkelig hund, men vil gerne lige have lidt styr på mine tanker og meninger inden jeg diskuterer dette med de gamle...
Overvejer kun at lade hende blive fordi jeg kan se hende regelmæssigt og fordi jeg elsker hende så højt :')


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behold/giv væk - din mening? (hund)
  • #1   12. okt 2009 jeg kan slet ikke se problemet?
    som jeg læser det (måske er det mig der læser forkert) så kan hun blive boende hos din far, ik?

    hvis hunden er glad for at være der, hvordan kan du så overhovedet bare overveje at tage hunden væk fra ham??

    der er det altså dig der må være fornuftig og tænke på hunden fremfor dig selv. smiley


  • #2   12. okt 2009 Jeg tænker lidt at det lyder som om du allerede har taget beslutningen. Så ja, hvis dine forældre har lyst til at beholde hende, så ville det nok være det bedste for alles parter. Og hvis du så savner en ny bedste ven så må du jo anskaffe dig en anden hund når du finder et sted du kan have den!
    smiley


  • #3   12. okt 2009 <b>¤ Marie-Louise - Nu med Gero ¤</b>
    Tror du har misforstået mig :o) Jeg ønsker at lade hende live hos mine forældre - ikke at tage hende igen. Men det er jo ikke fordi jeg ikke vil have hende. Så ville bare høre hvad andre mente om sagen...


  • #4   12. okt 2009 Jeg synes bestemt du skal lade hende blive hos din far - hun er jo pricippet allerede adopteret af ham - og hun befinder sig super hos ham. Så hvis din far vil, synes jeg bestemt du skal lade hende blive....
    Du ku jo så overveje om du selv skal have en anden hund, når du har styr på livet og økonomien igen ;o))


  • #5   12. okt 2009 Jeg er klart enig med de andre hvis din far ønsker at beholde hunden så er det der den skal være, jeg ser ikke det store problem det er kun hvis ikke din far ønsker at beholde hende at der er et problem som jeg ser det......

  • #6   12. okt 2009 Jeg ville helt klart lade hunden blive hos dine forældre, hvis de ønsker hende. Der er der hun helst vil være, synes jeg jeg kan læse mig til smiley

  • #7   12. okt 2009 Hej jeg syntes da hun skal blive hvor hun er og syntes du evt du gerne vil have en hund kunne i jo lade hende parre og så kunne du jo beholde en af hendes hvalpe jo....

  • #8   12. okt 2009 ville lade hunden blive, stod selv med debatten engang med min kat. men efter min mor have passet den, mens jeg var på skole, tror jeg end ikke jeg havde råd til at få den igen smiley den havde fået ret dyre spise vaner. Så ja har de godt sammen, ville jeg nok sige ok, det jeres julegave eller noget smiley for ja vigtigt at i lige får talt sammen, for blir hunden syg eller andet, hvem tager så beslutning og hvem betaler.
    Men jeg ville klart opgive hunden, og finde mig noget andet smiley


  • #9   12. okt 2009 Jeg synes helt sikkert du skal lade hunden blive, du har jo mulighed for at se den og du ved den har det som blommen i et æg. Du har så til gengæld chancen for når der er styr på det hele at give en anden hund et godt liv. Forstår selvfølgelig godt at det er svært at se sin elskede hund knytte sig til en anden.



  • #10   12. okt 2009 Jeg ville også lade hende blive, lyder jo som om hun har det fantastisk.. så kan du jo til den tid købe en anden skøn hund der bliver din.. det er næsten synd og flytte hende igen :0)

  • #11   14. okt 2009 Kan slet ikke se et problem. smiley
    Hvis dine forældre gerne vil beholde hunden, så skal den da helt klart blive hvor den er! Hunden har det super skønt skriver du, så hvorfor ikke lade det forblive sådan? Det er dine forældre og de ville jo aldrig lade den lide nogen nød og du kan endda se den regelmæssigt. Du er da super heldig at have forældre der har haft mulighed for at hjælpe dig på denne måde.


Kommentér på:
Behold/giv væk - din mening? (hund)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce