498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Når verdens føles sur.. (Rygsmerter) Når verdens føles sur.. (Rygsmerter)

Årha... Vi i ikke har andet at lave, kan i høre min triste historie der er foregået inden for de sidste 5 dage.

Jeg har i forvejen en scoliosis i ryggen, godt nok kun på 17 grader, derudover har jeg en overbelastning pga. af det.
I Mandags var jeg til kiopraktor, det går jeg til hver mandag, da vi (På Ågård Efterskole) har gymnastiskopvisninger hele marts måned.
Tirsdag skulle jeg med vores fodboldhold ud og spille fodbold på BGI akedemiet.
Dog var jeg kun med i 20 minutter da jeg fik ondt i ryggen smiley
Hen over onsdag blev det bare meget værre..
Og Torsdag blev det så slemt at jeg knap kunne ligge ned. Min gymnastiklæere bad mig om at tage til kiopraktor igen Fredag (Da de går meget op i hvordan vi har det, men også gerne vil have os med til opvisningerne.)

Jeg får så en akuttid Fredag formiddag.
Jeg bliver tjekket for Discuspolaps og Bækkenbrud.. Det viser sig at være det brust der sidder imellem ryghvivlerne der er revnet, så der løber noget væske ud, der hæver op, og går rigtig ondt smiley

Jeg var ikke med til opvisning Torsdag, Fredag og i dag Lørdag.. I morgen har vi to rigtig store opvisninger på fyn som jeg bare ville ØNSKE jeg kunne være med til.
Dog er der stadig en lille chance, hvis smerterne forsvinder i nat.. Det håber jeg virkelig...!

Men Øv! Hvor er det irriterende.. Jeg er kun 16 år.. Synes det er for tidligt at få rygproblemer smiley

Nogle andre herinde der har rygproblemer som mine?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når verdens føles sur.. (Rygsmerter)
  • #1   19. mar 2011 Ved hvordan du har det.

Jeg selv har facetter i ryggen, som dannes hele tiden pga en hudsygdom jeg har og det medicin jeg tidligere har spist. De sidder og trykker på min rygsøjle på steder hvor der slet ikke er plads til andet end rygsøjlen, det gør også bare sindsygt ondt smiley .

Håber du kan komme med til opvisning i morgen!

• #2   19. mar 2011 Æv, hvor træls.

Kender det ud og ind. Det sidste halve år har jeg ikke måtte ride overhovedet. Kan i lige forestille jer at få afvide at man måske aldrig kommer til at sidde på ryggen af sin bedste ven mere? Puuha, det var hårdt. Jeg lider af Scheuermann som er en forskydning af rygsøjlens tingester, det gør ondt som en i helvede, og her det sidste år har jeg ikke måtte løbe eller være med til sport af nogen art...

Jeg håber smerterne går væk i løbet af inat! Krydser fingre! smiley

• #3   19. mar 2011 Orv.. Føler også med dig så da!
    Ja... Håber for alt i verden også jeg kan komme med smiley

• #4   19. mar 2011 Jeg har selv døjet med ryggen siden jeg var 12 år. Der begyndte jeg også at gå til kiroprakter. Kunne tit ikke sidde ned i timerne, i folkeskolen. Måtte ofte stå op, man følte sig så dum.

I dag har jeg ikke længere synderlige rygproblemer, dog smerter af og til, men i dag 22 år gammel, har jeg et slemt piskesmæld og påvirker mig meget i det daglige, samt en skulder jeg jævnligt for betændelse i, altså inde i leddene.

Det er hårdt at have problemer med kroppen når man ikke er ældre, men jeg tror desværre at mange har det.

Jeg kan godt forstå du er ked af ikke at komme med til opvisning smiley men når det så er sagt, så er det VIRKELIG vigtig at du passer på din ryg nu, den skal holde mange år frem, og når du allerede nu har så massive problemer, så skal du passe ekstra godt på og ikke presse den for meget, og jeg tror næppe gymnastik lige nu er særligt godt for dig.

Hvilken gymnastik er det? Rytmisk, spring ??

• #5   19. mar 2011 Årh hvor er det træls at se så mange unge som har rygproblemer! Håber virkelig det går bedre for jer! (:

• #6   19. mar 2011 Ja det er det samme jeg har...
    RIGTIG træls

• #7   19. mar 2011 Kender det alt for godt. Jeg har haft virkelig store rygsmerter og lægerne har ikke/kan ikke sige hvad der er galt. Det har medført at jeg er blevet nød til at stoppe til min kampsport judo. Jeg var to gange danmarksmester, tre gange sjællandsmester, mest vindende pige i min årgang, årgangen et år ældre og årgangen et år yngre tre år i træk + jeg var udtaget til landsholdtræning. Jeg er 14 og kan ikke dyrke "min" sport smiley heldigvis kan jeg ride smiley
    God bedring!

• #8   19. mar 2011 Rytmisk og spring..
    Jeg ved godt min ryg skal kunne holde MANGE år endnu..
    Hvis smerterne går væk i løbet af natten, siger min kiopraktor jeg godt kan være med.

Kommentér på:
Når verdens føles sur.. (Rygsmerter)

Annonce