Succes(: {{forumTopicSubject}}
Heej alle HG'ere
Er simpelthen så glad i dag, har bare haft en skøn dag med hesten! Jeg har kun reddet Emma en månedstid, og hun er en meget speciel hest, smeden kalder hende altid dragen fordi hun ser så sur ud. Da jeg startede med og ride hos Ole gik jeg altid og kiggede på Emma, hun er nemlig gudesmuk! (stor flot engelsk fuldblod), men hvis man gik over til hende tog hun ørene tilbage og vendte sig om.
Nå men jeg kom så op på hende en dag, skulle egentlig bare prøve hende for sjovs skyld, men har var skøn og ride, kunne virkelig mærke en udfordring. Hun er dog ikke blevet redet i flere år, og har derfor ikke været specielt meget i hænder.
Nå men jeg begyndte og ride på hende men hun havde stadig lidt den der "sure" attitude, jeg læste så nogle forskellige forum herinde, hvor nogle skrev at nogle gange passer hest og rytter bare ikke sammen, det blev jeg virkelig bange for da Emma virkelig er min drømmehest. Så i dag tog jeg ned til hende, vi var helt alene på gården, har ellers aldrig været helt alene med hende, altså hvor der ikke har været en hyggeven hun kunne stå sammen med når jeg striglede hende, men i dag skulle det være!
Hun rykkede sig lidt i starten, men faldt hurtigt til ro, hun stod faktisk pænere end hun plejer, så kom også i tanke om at min ridelærer har sagt at hun ikke kan lide der sker for mange ting omkring hende, så bliver hun stresset, så helt alene i en varm stald var åbenbart perfekt(:
vi gik så over i ridehuset bare med en grime og træktov hvor vi løb lidt rundt og hyggede os.
Jeg har ikke kunne få hende i nærheden af en presenning, så i dag skulle det bare være, vi (jeg) sat mig med og kiggede på den, så gik vi tættere og tættere på med meget ros (bruger ikke godbidder). til sidst kunne jeg sidde på presenning hvor hun stod lige med siden af den med hovedet nede hos mig. Jeg nussede hende og roste hende så hun fandt ud af at presenningen var et dejligt sted.
Så rejste jeg mig og gik væk med hende følgende efter mig, så lavede vi lidt noget andet også gik vi tilbage til den, jeg sat mig igen på presenningen og denne gang gik hun med det samme helt tæt på den, dog rørte hun den ikke! men sådan blev vi ved mange gange, jeg kaldte lidt på hende, trak forsigtigt i torvet og roste hende hver gang hun tog det mindste skridt mod den, til sidst trådte hun op med en hov på den og stod stadig helt stille(:
Så tog hun et par hurtige skridt også var hun ovre, ville faktisk slet ikke have bedt hende om mere, da det var en kæmpe succes bare at hun stod på den:D
hun kom så over og stod og nussede mig i håret, det var simpelthen så hyggeligt! Skal lige siges hun havde ørene fremme hele tiden og lyttede til mig, er simpelthen så glad, hun er som en helt anden hest og jeg er slet ikke i tvivl om at vi nok skal få det rigtig godt sammen:D
Nå det var lige min succes historie, hvad med jer andre?? Det er altid så dejligt og læse sådanne indlæg:D
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 121
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 137
Succes(: