{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Tabe sig? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har en fjolle som jeg synes er blevet lidt tyk, og vil derfor have at han skal tabe sig lidt..

han står på en stor rideskole, hvor han kommer på fold hver dag og bliver redet hver dag...
han får rideskolens eget foder 3 gange om dagen, som er noget pille foder som består af 70 % havre. Så ved ikke om det kommer der fra, men han får kun 2 håndfulde?
så får han wrap morgen og aften og om aften får han også lidt af mit eget hø...

men jeg har tænkt lidt på om jeg skal fjerne hans middags mad, men så sætte ham lidt op foder så han ikke sulter hehe:) og så også fjerne hans wrap og kun give ham mit eget hø?

mangler lidt hjælp, så håber nogen kan hjælpe mig:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tabe sig?
  • #1   19. dec 2010 Giv ham roepiller morgen og aften også vitaminpiller med lucerne til middag. Fjern wrappen helt og kun giv ham hø istedet for.

• #2   19. dec 2010 Lad være med at fjerne hans middagsmad, og så give ham mere morgen og aften. Hestens forbrænding er næsten ligesom menneskest, så hvis din hest skal tabe sig gælder det om hele tiden at holde forbrændingen igang. Sæt ham ned i foder (fx. 1/2 eller 3/4) og så giv ham mand 4 gange om dagen. Du kan også fordele høet, så han får 1,5 kg morgen, 1,5 kg ved middag og 2 kg om aftenen. Derudover, så sørg for at han får pulsen op flere gange om dagen , fx morgen og aften, eller sæt ham i en skridtmaskine om morgenen (hvis du har mulighed for det), og så rid ham om eftermiddagen.

- Held og lykke

• #3   19. dec 2010 Fjorheste er utrolig nøjsomme og kan nøjes med en håndfuld korn om dagen.
    Fjern wrappen helt og se som han ikke kan komme på fold hele dagen.

• #4   19. dec 2010 Som signe siger, fjern ikke middagsmaden, del det op istedet.
    Du siger han er tyk? Men har du tænk på at nok hver ag, går der forskellige piger og fodre ham med godbidder? Det bliver hesten også tyk af. Sådan er det ihvertifald på mange rideskoler, at folk gir hestene godbidder, mere og mere for hver dag. Det kunne fek.s være det.

- Hel og lykke (-;

Kommentér på:
Tabe sig?

Annonce