{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.906 visninger | Oprettet:

Er det etisk okay? Killing {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'ere. Ville blive rigtig glad for jeres mening om dette smiley undskyld der står lidt meget

Min kat fik 7 killinger for 2 måneder siden. Af dem er der en 'dværg' blandt - en lille sort/hvid hunkilling.. Da hun blev født vejede hun omkring de 70 g(hvilken er meget i underkanten). De andre vejede omkring 120 g. Nu er er hun 2 måneder og har lige rundet de 430 g, imens de andre ligger på næsten 1 kg.
Hun har et meget specielt udseende (stort hoved, lidt for korte bagben, (lidt) kort hale, lavtsiddende øjne, meget smalt bækken og svaj i ryggen.
Har læst en del om det - de kan bl.a. have hjerteproblemer, skæv ryg mv. Man kan langsomt begynde at se at ryggen er anderledes (svajet).
Hun er okay med, men er meget menneskesøgende og er tit mere træt. Hun ligger sig tit for sig selv.
Vi har nu valgt at beholde hende, så hun ikke skal ud til en ny familie.
Ville bare høre om I synes at det er etisk okay at lade hende leve, hvis hun ikke kan få den samme livskvalitet som en normal kat?
Vi gør meget for hende - vi har givet hende mælkeerstatning ved siden af og nu får hun mad for sig selv. De andre killinger tager meget hensyn til hende (De er ikke voldsomme + de vasker hende meget)
Hun vil self. blive steriliseret, så hun ikke selv kan få killinger (hvis hun går hen og får for store killinger)

TAK FOR SVAR! ER MEGET I TVIVL OM HVAD VI SKAL GØRE! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det etisk okay? Killing
  • #1   23. nov 2010
    Ville spørge en dyrlæge om det smiley

• #2   23. nov 2010 Hvis hun ingen smerter har, ser jeg íntet forkert i det, vi har en kat i stalden med skæv ryg, som fungere i bedste velgående og nyder livet.

• #3   23. nov 2010 Ville nok aflive hende.. Men spørg din dyrlæge tilråds .. :o)

• #4   23. nov 2010 ville absolut give hende en chance og så snak med dyrlægen smiley

• #5   23. nov 2010 Jeg ville også aflive den.. Hvis en kat ikke kan leve helt som alm. katte, så er der ikke meget ved det..

Så svar på dit spørgsmål..
    nej, synes ikke det er etisk okay.

• #6   23. nov 2010 Tja hvis den ikke har ondt eller lider på anden måde, syntes jeg nu det er ok. at den er lidt mindre vil den jo være vokset op med, så den ved ikke bedre.
    Syntes i skal nyde tiden med den, sålænge den har det godt. og den kan bevæge sig rundt uden problemer. jeg passer mus, og vi har også nogle gange noget som hedder dværgvækst, de bliver bare aldrig rigtig som de andre, men de har det altså helt fint. det sker oftere ved f.eks indavl.
    Ja så længe man ikke avler på denne defekt hun har, så syntes jeg ikke du skal have det skidt.
    nyd den dejlige lille kat smiley

• #7   23. nov 2010 --Vi afliver jo heller ikke handicappede menensker--
    Sikke da en gang biiiib at skrive.

• #8   23. nov 2010 Camilla Stormont - Hvordan kunne de vide at den fungerede super? Er ret sikker på den har været snotforvirret, og ville være bedst tjent med at blive aflivet. Ville aldrig eje et handicappet dyr, for du har ansvaret for at dit dyr har det godt - og eftersom du ikke kan være sikker, så synes jeg det er rigtig uansvarligt..
    Så jeg stemmer for en aflivning af katten, da du ikke kan sikre dig at den har det fint. Den kan jo ikke, ligesom mennesker, fortælle hvis noget gør ondt. At den er væksthæmmet i kroppen, kan jo også betyde at den mentalt er hæmmet. Så nej, synes ikke det er etisk korrekt smiley

• #9   23. nov 2010 Syntes heller ikke den skulle aflives, men altid en god ide at høre dyrlægens råd og lade ham undersøge den..

Det ville jeg have gjort.. Men nu vil jeg jo også helst give alle dyr en chance..

Selv min hund er ikk som andre hunde, men hun er sku det dejligste alligevel og dyrlægen mener hun har det alt alt for godt til at hun burde aflives..

• #10   23. nov 2010 Mille - Wrong, in all the right ways.
    Vil gerne lige kommentere det du har skrevet, du siger at dyrene kan ikke forklare hvordan de har det, så man ikke ved det, kan alle mennesker sige de har ondt? Nej det kan de bestemt ikke vi lader alle mennesker leve uanset hvad, vi holder også mennesker kunstigt i live, så nej ikke alle mennesker kan sige de har ondt og hellere ville dø, jeg har en person i min familie, hun har skelerose, sidder lidt som en grønsag i sin kørestol, vi ved hun forstår også og har følelser, men mere ved vi ikke, vi ved ikke om hun ville ønske at vi blev væk eller besøgte hende oftere?

Så synes din kommentar er helt grotesk. Mennesker og dyr er i min verden lige værdige, og så længe et dyr ikke har smerter og kan spise og drikke selv, (som ikke engang gælder for alle mennesker, men de skal stadig tvinges til at leve) så synes jeg dyrene skal have lov at leve og have mulighed for et rigtig godt liv, i et trygt hjem, og jeg synes sagtens i kan lade killingen leve så længe hun ikke har ondt.

• #11   23. nov 2010 I snakker ....... smiley
    Jeg har min mening, og er intet mindre end fuldstændig ligeglad med jeres. Mennesker og dyr er IKKE det samme. Dét er tilgengæld en grotesk kommentar. Det er utroligt.. vi er mennesker, de er dyr. Og lad nu vær med at kom med en latterlig forklaring om at vi stammer samme sted fra osv osv. I min verden er det SÅ uetisk at holde et handicappet dyr i live. Vi har selv avlet dem, at vi så er pisse dårlige til det, skal ikke gå ud over dyret. Hvis ikke det er sundt og raskt, så afliv dyret. Det er jo kun for vores egen skyld at vi holder vores dyr i live.

• #12   23. nov 2010 Mille - Wrong, in all the right ways.
    Kan du så forklare mig hvorfor vi mennesker holder andre mennesker i live som hellere vil herfra?

Det er for vores egen skyld, det er da det samme? og jo den verden vi lever i er fuldstændig sindsyg hvis du spørg mig, en mand der kan begå voldtægter, mennesker der ødelægger andres liv i deres handlinger er for mig ikke mennesker det er dyr, så jeg vi mennesker er i min verden dyr, for det er sgu de færreste af os der er klogere end dyrene... vi har bare flere evner som nogle bruger fornuftigt og som andre misbruger.

men at vi holder dyr i live for vores egen skyld, vi gør nøjagtigt det samme med mennesker.

• #13   23. nov 2010 Fordi det er ULOVLIGT at aflive mennesker ;-

• #14   23. nov 2010 ja de er jeg udmærket klar over, men hvorfor er det det? burde loven så ikke ændres så man selv kan vælge om man ønsker at leve eller ej?

men synes stadig du er langt ude med nogle af de ting du siger, hvis du spørg mig har du ingen ide om hvad du snakker om, men det er selvfølgelig min holdning, du tænker garanteret det samme om mig.

• #15   23. nov 2010 Vil lige tilføje at hun IKKE er indavlet - de andre 6 killinger er sunde og raske.
    Tak for svarene!

Kommentér på:
Er det etisk okay? Killing

Annonce