Etisk korrekt - moralsk forkert? {{forumTopicSubject}}
Jeg har part på en plag der går i løsdrift. Han går sammen med 12 andre hingste og vallaker og 4 af dem er fra 2011 (de yngste). Alle 4 har øjne der løber i vand og det har de haft længe. Ham der har stedet har 2 af plagene og han fortalte pr. mail at man kunne købe sådan noget Fucithalmic eller andre øjendråber fra apoteket.
Den ene plagejer kommer kun én gang om ugen og den anden plagejer har ikke tid til at gøre det! Stedets ejer gør heller intet! Nu har de øjne løbet i vand i 2-3 uger og jeg har taget sagen i egen hånd og været på apoteket og købt øjendråber for 34 kr og de sidste 3 dage har jeg givet de 4 plagede plage øjendråber. Det har virkelig hjulpet.
Jeg tør dog ikke henvende mig til plagenes ejere og jeg har nu fået moralske skubler - Skal jeg fortsætte uden ejer ved det eller skal jeg stoppe "behandlingen"?
Til de af jer der mener jeg skal sige det, så er det IKKE en mulighed. Det er enten stop eller fortsæt. Hende der har den plag jeg har part på, har forsøgt at spørge om hun skal hjælpe, men der er ikke kommet svar og hun mener bare at jeg skal fortsætte lidt endnu uden at sige det.
Skal jeg hjælpe hestene, for hestenes skyld eller stoppe for ejerens skyld?
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.652
Men utroligt at man har et dyr men alligevel bare er ligeglad og ikke har tid til at passe det :s
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 6
Denne plageløsdrift er et sted, hvor man kan sætte sin plag af og så bare komme en gang om ugen. Så det er helt okay at den ene plagejer ikke kan gøre det hver dag, men så kunne hun da tage imod en udstrakt hånd fra min parts ejer. Den anden plagejer kommer stort set hver dag, men hun går aldrig ind på folden, så hun taler bare lige 5 minutter med dem fra den anden side af hegnet. Stedets ejer mener ikke at der skal gøres noget - at det bare var et forslag.
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 208
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 6
Er der nogen der kan finde et link til hvor der står hvilke følgesygdomme der kan komme af ikke at behandle en hest med problemer med øjnene, for så kan jeg få partejer til at sende den videre til plagejerne.
Jeg kan ikke tale med dem af personlige årsager som jeg ikke vil kommer ind på.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
og hvis jeg ikke kunne snakke med stedets ejer så ville jeg nok også overveje at flytte min hest fra stedet men kan godt se at man ikke sådan bare lige kan flytte den når det er en part
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 22 Svar: 348
jeg ringede til dyrlægen for at høre hvad jeg kunne gøre, fik af vide at jeg kunne ikke ringe og bestille dyrlæge da de ik var mine men at jeg skulle give salt i noget vand og holde den ren bag i, det hjælp heldigvis og anden gang den fik det ringede hun så heldigvis selv til dyrlægen da hun så jeg stod og vaskede den bag i og havde hældt salt i vandkoppen.
men er du kalr til at tage ansvaret så forsæt, er du ikke så stop, da det er ulovligt det du gør, dog skal staldejer være opmærksom på at er plagenen syge og de har noget som smitter kan han komme i klemme i retssystemet da det er hans pligt til at tilkalde dyrlæge ell sørge for der bliver det.
sep 2006
Følger: 119 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 29
- Meen hvis jeg skal være helt ærlig, så havde jeg nok også gjort hvad var hestens bedste, uanset hvad lovgivning og ejerne siger. Man skal bare have riscikoen i mente.
Etisk korrekt - moralsk forkert?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside