{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Det simpelthen for meget -.-' {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen så vildt sur!!!!!!!!!! arggg

Hej kære HG

Det står sådan her, at vi har en velfungerende rideskole, som nærmest er et slags fritidshjem for børne der kommer , og såvel voksne. vi kommer selvom vi ikke skal ride den dag også.

Når men nu står det så sådan her, at vores (undskyld mit sprog) LORTE kommune har tænkt sig at lukke vores rideskole.
Og det er der rigtig mange der er sure over. og de vil måske også lukke den anden rideklub i kommunen.
hvilket vi er rigtig meget imod.

og alt det skyldes bare fordi at, kommunen har lavet en regnefejl på 200,000 millioner kr! så det skal gå ud over vores fritidsområde -.-'

når men, vi skal så lave en demostration på lørdag, og jeg skal sammen med en ven lave et banner,,, men hvad kan der stå på det??, det vil vi gerne have nogen forslag til (;? bare skriv løs :D!!
og andre forslag til hva vi kan gøre til demostration så ørk(rideskolen) ikke lukker!!

tak for opmærksomheden og håber i vil hjælpe

ps
hvis i keder jer på lørdag og vil hjælpe med en go sags tjeneste >>

mød op lørdag d. 6/11 kl. 12.00på stengade i Helsingør 3000. SÅ SKAL DER DEMONSTRERS

ja jeg måtte lige af med mine aggrationer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det simpelthen for meget -.-'
  • #1   2. nov 2010 I kan os lave en underskriftsindsamling, de ville lukke svømmehalen der hvor jeg bor og pga alle de underskrifter bliver den ik' lukket.

• #2   2. nov 2010 GO IDE smiley ! det vil jeg da forslå 8)

• #3   2. nov 2010 ved ikke hvad i kan skrive.. men måske det er en ide at fokuser på det er et godt milijø for børn og unge mennesker, og der giver anledning til de får rørt sig og kommer ud blandt andre børn og unge mennesker.
    det er jo noget at det de sætter højt kommunerne,.

motion og velvære for børn og unge

• #4   2. nov 2010 ja (:,
    men det jo lidt svært at sige, når vi er til en demostration (;;

• #5   2. nov 2010 ja men måske få det sat op på jeres banner, eller skrevet i underskrift indsamlingen. smiley

• #6   2. nov 2010 vi har nemlig kun forslag som at skrive ØRK på banneret,
    men vi vil gerne have et budskab/slogan

• #7   2. nov 2010 Har i husket at søge om jeres demostration? Ellers er det ikke lovligt.

Men ellers skriv blot Bevar rideskolen ? Ved ikke helt hvad jeres slogan kan være.

• #8   2. nov 2010 Lukker I os, havner vi i gaderne!!

Støt os, der ved at motion og frisk luft, er grundstenene i en sund opvækst!!

Noget i den dur?

• #9   2. nov 2010 ja det tror jeg (:

• #10   2. nov 2010 Det er noget rigtig tis at de vil lukke rideskolen - og så endda dem begge!

Jeg synes, at I skal finde én af dem som I vil støtte op om, og vælge at DEN ikke skal lukke. For 2 rideskoler er dyre - og der kommer mange omkostninger i forbindelse med det nu hvor de nye love kommer til at træde i kraft.

Det er sure ting at se i øjnene, men lille Danmark mangler penge, og de lukker, skoler, sygehuse, plejehjem - eller i hvert fald sparer vildt og nu også rideskoler. Men noget bliver de NØDT til at lukke, for at Danmark kan hænge økonomisk sammen.
    Jeg læser til lærer, så jeg er meget berørt af emnet også. Men lige så snart at kommunerne - uanset hvilken - siger, at vi bliver nødt til at spare, går det ud over nogen. Og hvis de bare giver os ret, pga demonstrationer, og underskrifter, kommer Danmark til at mangle MANGE penge. Så bliver vi et fattigdomssamfund, og skatten sættes op. SÅ tror jeg at folk råber højt! smiley

Så mit råd. Vælg ÉN og støt kun den. Så må I alle sammen samles omkring den der forhåbentlig bliver ladt tilbage smiley

• #11   2. nov 2010 I kan også lave en internet underskriftsindsamling, så er jeg sikker på der er mange hestemennesker der gerne vil skrive under, - jeg vil i hvert fald gerne smiley

• #12   2. nov 2010 LUK IKKE VORES STALD

og lav en sang
    vi er så glade for vores stald lad den blive lige der lige der
    hvis i lukker vores skole så demostreger vi resten af tiden vi vil heller have lukket vores kummune

find selv en melodi

• #13   2. nov 2010 Manja.

nej det er det kommunerne SIGER at de sætter højt, men her et bevis på at de ikke gør det... man får jo ingen vælger hvis man siger, at man ikke sætter børne aktiviteter højt, og vil lukke mange fritidssteder for unge...

• #14   2. nov 2010 Hvad med: "Hellere lugte af hest end hash" ? smiley

• #15   2. nov 2010 JustADreamer: NICE ONE! 8D

• #16   2. nov 2010 Altså nu lukker en kommune jo ikke lige en rideskole sådan lige. Det må jo være fordi rideskolen har fået økonomisk tilskud fra kommunen og at det er det tilskud kommunen ikke længere vil betale. Det er jo så rideskolen/bestyrelsen der lukker rideskolen. Man kunne jo også overveje om en sådan rideskole ikke skal kunne løbe rundt i sig selv uden kommunalt/offentligt tilskud. Altså måske i skulle bruge noget krudt på at undersøge hvordan man kan tjene flere penge fx. via sponsorer osv. Bare en ide...

• #17   2. nov 2010 det her er grunden

Helsingør kommune er ved at trække tæppet væk under en velfungerende
    rideklub.
    Fremtiden for ØRK afgøres d. 16. november.

På et møde i idrætsudvalget i Helsingør Kommune d. 14. oktober blev det besluttet,
    at Øresundskystens Rideklubs kontrakt med kommunen om retten til benyttelse af
    Stenbjerggård til rideskoleaktiviteter ikke vil blive forlænget efter 31/6 2011,
    hvor den nuværende kontrakt udløber.

Reelt betyder det, at bestyrelsen bliver nødt til at opsige rideskolens daglige
    leder senest med udgangen af november i år, da hun har 7 måneders opsigelse.

Herefter skal vi sætte rideskolens ponyer til salg, da det forventes at tage en del
    tid at sælge så mange ponyer. I takt med at ponyerne afvikles bliver vi nødt til at
    lukke ridehold og opsige rideskolens øvrige ansatte.

Dette vil sandsynligvis betyde, at vi allerede i det tidlige forår ikke har mulighed
    for at tilbyde alle klubbens 350 ridepiger undervisning, og at alle klubbens
    aktiviteter vil blive afviklet inden sommerferien 2011.

Denne udvikling kan kun undgås, hvis Helsingør Kommune senest inden udgangen af
    november i år beslutter at forlænge brugskontrakten med klubben.

Kommunen besluttede også på mødet d. 14 oktober, at der på idrætsudvalgets møde d.
    16. november skal foreligge en redegørelse om rideskolernes fremtid i Helsingør
    Kommune.
    I denne redegørelse skal der tages stilling til, om der fortsat skal være kommunalt
    ejede rideskoler i Helsingør, eller om de skal sælges/privatiseres.

Baggrunden for redegørelsen er, at kommunen har fået lavet en konsulentgennemgang af
    kommunens to rideskoler (NØR og ØRK) for at få vurderet bygningernes generelle
    vedligeholdelsesstand, samt hvad der skal til for at få bygningerne til at leve op
    til hestelovens krav.

Der er nemlig kommet en lov om hestehold, som bl.a. stiller krav om staldindretning
    (størrelse på bokse, lofthøjde, lys og ventilation, foldarealer m.m). Lovens krav
    skal være opfyldt senest 1/1 2020, men nogle krav er allerede trådt i kraft, og
    andre gælder fra 2016. Konsulenterne konkluderede, at det bedste ville være at rive
    samtlige bygninger ned på begge rideskoler og bygge nyt til et budget på 25-35 mio.
    kr.

Det er klart at et budget i den størrelse kan få enhver kommunalpolitiker til at gå
    i panik - specielt med den økonomiske situation Helsingør er havnet i.
    I Øresundskystens Rideklub (ØRK) mener vi dog, at der er tale om en voldsom
    overreaktion.
    Konsulentrapporten viser nemlig, at der ikke er væsentlige problemer i forhold til
    at anvende Stenbjerggård (Kellerisvej 50) som rideskole helt frem til udgangen af
    2019.
    Til den tid skal det bygges et nyt staldanlæg til 45 heste, som ifølge rapporten kan
    bygges for ca 4,5 mio. kr. Konsulentrapporten anbefaler også, at der bygges nye
    ridehaller og klublokaler, og det ville da være dejligt, men ikke strengt
    nødvendigt.

Kommunen afholder i dag udgifter til ejendomsskatter, el og vand, klipning af hække
    samt almindeligt bygningsvedligehold for i alt ca. 380.000 kr. pr år på ØRK. Hertil
    ydes et driftstilskud på 128.000, I alt koster det kommunen ca. 510.000 kr. om året,
    at ca. 350 piger går til ridning - altså kun 120 kr. pr medlem pr. måned.

Det, mener vi, er meget billigt for at drive, hvad vi mener må være kommunens
    største og bedst fungerende fritidshjem. Klubbens medlemmer er primært piger mellem
    5 og 18 år, og rigtig mange kommer dagligt direkte fra skole og bliver på
    rideskolen, til de skal hjem og spise aftensmad. Der er en rigtig god stemning på
    rideskolen, hvor de store piger hjælper de mindre med at strigle og sadle op og
    løber ved siden af de mindste ryttere, når der skal galoperes. De store piger
    arrangerer springstævne for de små, og om to uger holder vi et Halloween
    springstævne med udklædte heste og ryttere.

Alle kan være med her. Det er en fordom, at ridesport kun er for de rige og deres
    børn, for også de stille piger og de overvægtige, som kan have det svært i en
    holdsport, kan konkurrere på lige vilkår med de små og hurtige. Samværet med hestene
    udvikler pigernes lederevner og giver dem selvtilllid. Vi har også ridning for
    handicappede, hvor specielt personer med mentale handicap har stor gavn og glæde af
    ridning og samvær med heste.

Klubben drives af en bestyrelse af frivillige, ulønnede forældre. Vi har ansat en
    daglig leder/ridelærer og en staldpasser på fuld tid, samt en staldpassere, en
    sekretariatsmedarbejder og to ridelærere på deltid. Hertil kommer en del
    timelønnede, som hjælper med at fodre og muge om aftenen og i weekenderne. Klubben
    ejer 19 ponyer og låner 5, så vi har i alt 24 rideskoleheste. Hertil kommer 17
    private heste og ponyer, som primært benyttes af de store piger til
    konkurrenceridning.

Klubben blev som alle andre ramt af finanskrisen, men vi har igen fået styr på
    økonomien. Klubben skal ikke give overskud, og alle midler bruges til at skabe bedre
    vilkår for hestene og klubbens medlemmer. Klubben har fungeret i over 50 år, og
    kendte ryttere som Linea Ericsson, Thomas Majlund og Mille Bisgaard har startet
    deres ridekarriere på små ponyer her i klubben. Vores primære fokus er: kvalitet i
    rideundervisningen for børn og unge, hestevelfærd og et godt socialt miljø.

Vi mener, at vi har en meget velfungerende klub, og vi må derfor opfordre alle -
    kommunen især - men også medlemmer og deres forældre til, at der nu bliver gjort en
    indsats for at bevare Stenbjerggaard som hjemsted for ØRK - mindst frem til 2020.Mon
    ikke kommunen til den tid har fået så meget styr på økonomien, at de kan finde de 4
    - 5 mio kr. der skal til for klubben kan overleve derefter.

• #18   2. nov 2010 Har et lille slogan: ØRESUNDSKYSTENS RIDESKOLE BETALER PRISEN!!!
    For det er jo lige netop det i gør. Fordi Danmark mangler penge kommer det til at gå ud over så mange og alle skal spare, men giv dem en grund til at lade vær med at lukke jeres rideskole.
    Find en ordentlig grund, de ikke kan lade være med at se fornuften i.

• #19   2. nov 2010 Prøv at få den privatiseret..

• #20   2. nov 2010 Som jeg læser det, så er der jo i og for sig økonomi der er grunden. Altså kommunen ønsker ikke at prioritere offentlige midler til rideskolen. Igen er en ide at gøre den udgiftsneutral for kommunen, det kunne i og for sig være via privatisering el. at få sponsorer på banen. Måske kan i også forhandle med kommunen, hvis i har så og så meget at smide i puljen iform at økonomiske midler, så kan de måske slippe billigere?

Kommentér på:
Det simpelthen for meget -.-'

Annonce