Skrækslagen for at det sker igen :'( {{forumTopicSubject}}
Rent ud sagt, så har år 2010 været et lorteår (undskyld sproget)
- Det hele startede med at vores stald brændte nytårsaften som nogle få nok kan huske. Ingen kom til skade, alle hestene kom ud - dog løb de 7 km på glat is og hvad der nu ellers var på deres vej sådan en aften. Efter 2 timer ringede min veninde og fortalte hvad der var sket, og fik atvide at den eneste hest de ikke kunne finde var min... Men de fandt ham..
.. Jeg har haft rigtig svært ved mange ting, udrykninger, flammer, lugten af røg/sod og generelt bare alt der minder om den brand. Er ved at vende mig til udrykninger igen, kan sagtens se flammer igen (fx brandeovn) men kan ikke have lugten af det stadig.. Det er også fair, det kan jeg leve med. Problemet er bare at jeg har maridt om det HVER eneste nat, jeg dagdrømmer om det om dagen, jeg tænker hele tiden osv. Jeg har rendt til psykolog uden resultat.. Det har dog været bedre på et tidspunkt, men nu er det snart 1 år siden (ca) og nu kommer det bare tilbage... Tænker ikke så meget på den staldbrand vi havde, men tænker på HVIS det skete igen det nye sted :S Det gør det ikke, det ved jeg godt - det må det ikke.. Men har bare så svært ved at forstå det inde i hovedet. Regner med at holde min nytårsaften i boksen ved min pony som var med i den gamle brand, for at se om det kunne hjælpe...
Har I en idé til hvad man kunne gøre? Har været igennem en masse det sidste år, og det hele har bare væert nedtur.. Dog har jeg sluppet af med alle de andre tanker, men kan ikke få branden ud af hovedet.. :S
Der er desværre ikke flere jeg kender der ved hvad jeg skal gøre, så nu vil jeg høre hvad I har gjort/ ville gøre i lignende situationer hvis i forstår..
Tak på forhånd (:
Lad venligst vær med at skriv hvis i ikke har noget ordenligt at sige
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
aug 2007
Følger: 177 Følgere: 203 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 456
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.870
aug 2007
vil jeg prøve, håber det hjælper..
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 59
så håber det ok hvis jeg lige følger med her og ser om der kunne være nogle gode råd jeg kunne bruge..
ps er glad for din hest og de andre i stalden slap ud og ikke kom noget til...
aug 2007
Træls at det hele brandte, man mister bare så meget og det er altid det der betyder mest /:
Jeg har også rigtig svært ved lugten, kan slet ikke tage noget der lugter brandt, så begynder jeg at ryste.. Så ubehageligt..
apr 2007
Følger: 147 Følgere: 162 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 807
men vil forslå dig at du søger psykolog hjælp. de plejer og kunne give nogen gode fif til at kunne håndtere sådan nogen ting.. og der kan man virkelig snak om ting, uden man skal være bange for at folk syntes det er dumt osv.. så få en henvisning til sådan en
aug 2007
Kan godt huske du skrev det herinde for lidt tid siden, det er trist /:
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 28 Heste: 6 Emner: 2 Svar: 59
aug 2007
I starten kunne jeg heller ikke klare blinkene på brandbiler osv, men det er bedre. Men bliver stadig usikker når jeg høre lyden.. Men bor lige ud til vejen hvor der altid er trafikuheld osv, så er ved at vende mig til lyden.. Men man mister bare så meget, jeg elskede virkelig at stå dernede, det var det eneste sted jeg kunne holde ud at være... Det betød SÅ meget, og nu er der ikke meget tilbage som er brugbart .. /:
Det er hårdt..
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
dog har jeg ikk haft noget der har brændt(7,9,13 for det), men har selv haft en masse problemer i det her år, og har snakket meget med lægen om det, og min læge har virkelig hjulpet mig meget med mine problemer..
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
Så mit råd er, at du finder dig en anden psykolog:-).
aug 2007
Det kan godt være jeg spørgere rigtig dumt, MEN hvad er pyrofobi?
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 273
sep 2006
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 639
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.551
Skrækslagen for at det sker igen :'(