{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Skrækslagen for at det sker igen :'( {{forumTopicSubject}}

Rent ud sagt, så har år 2010 været et lorteår (undskyld sproget)

- Det hele startede med at vores stald brændte nytårsaften som nogle få nok kan huske. Ingen kom til skade, alle hestene kom ud - dog løb de 7 km på glat is og hvad der nu ellers var på deres vej sådan en aften. Efter 2 timer ringede min veninde og fortalte hvad der var sket, og fik atvide at den eneste hest de ikke kunne finde var min... Men de fandt ham..

.. Jeg har haft rigtig svært ved mange ting, udrykninger, flammer, lugten af røg/sod og generelt bare alt der minder om den brand. Er ved at vende mig til udrykninger igen, kan sagtens se flammer igen (fx brandeovn) men kan ikke have lugten af det stadig.. Det er også fair, det kan jeg leve med. Problemet er bare at jeg har maridt om det HVER eneste nat, jeg dagdrømmer om det om dagen, jeg tænker hele tiden osv. Jeg har rendt til psykolog uden resultat.. Det har dog været bedre på et tidspunkt, men nu er det snart 1 år siden (ca) og nu kommer det bare tilbage... Tænker ikke så meget på den staldbrand vi havde, men tænker på HVIS det skete igen det nye sted :S Det gør det ikke, det ved jeg godt - det må det ikke.. Men har bare så svært ved at forstå det inde i hovedet. Regner med at holde min nytårsaften i boksen ved min pony som var med i den gamle brand, for at se om det kunne hjælpe...

Har I en idé til hvad man kunne gøre? Har været igennem en masse det sidste år, og det hele har bare væert nedtur.. Dog har jeg sluppet af med alle de andre tanker, men kan ikke få branden ud af hovedet.. :S

Der er desværre ikke flere jeg kender der ved hvad jeg skal gøre, så nu vil jeg høre hvad I har gjort/ ville gøre i lignende situationer hvis i forstår..

Tak på forhånd (:

Lad venligst vær med at skriv hvis i ikke har noget ordenligt at sige smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrækslagen for at det sker igen :'(
  • #1   23. okt 2010 Puha. Husker det godt. Kan godt forstå du er urolig for at det skal ske igen! smiley Mon ikke en psykolog kan hjælpe dig? Synes i hvert fald at du først og fremmest skulle snakke med din læge. Dét at det forhindre dig i at få din nattesøvn og det ikke lader dig få ro er jo meget alvorligt! Så synes du skal tage en snak med din læge og forklare ham/hende situtationen. smiley

• #2   23. okt 2010 Det vil jeg prøve smiley

• #3   23. okt 2010 Synes jeg du skal. For det er bestemt ikke noget der er sjovt at rende rundt med smiley

• #4   23. okt 2010 Overhovedet ikke, det er rigtig ubehageligt smiley

vil jeg prøve, håber det hjælper..

• #5   23. okt 2010 forstår dig og hved hvordan du har det.. mit hus brændte i feb i år og mine børn og mig mistede alt.. har også meget svært ved lugte og lyder der minder om det..:( jeg har meget svært ved denne tid nu her hvor de tænder op i brændeovne og fyr osv. har også været ved psykolog og det har ikke hjulpet overhovedet.. er helt i panik hvis der er noget der lugter bare det mindste af sod eller brændt træ...

så håber det ok hvis jeg lige følger med her og ser om der kunne være nogle gode råd jeg kunne bruge..

ps er glad for din hest og de andre i stalden slap ud og ikke kom noget til...

• #6   23. okt 2010 Det er helt iorden smiley

Træls at det hele brandte, man mister bare så meget og det er altid det der betyder mest /:

Jeg har også rigtig svært ved lugten, kan slet ikke tage noget der lugter brandt, så begynder jeg at ryste.. Så ubehageligt..

• #7   23. okt 2010 ja 2010 har været et lorte år ;s jeg har mistet 2 heste, med præcis 6 måneder i mellem samme dato bare forskellige måneder smiley

men vil forslå dig at du søger psykolog hjælp. de plejer og kunne give nogen gode fif til at kunne håndtere sådan nogen ting.. og der kan man virkelig snak om ting, uden man skal være bange for at folk syntes det er dumt osv.. så få en henvisning til sådan en smiley

• #8   23. okt 2010 Ja det er rigtigt smiley

Kan godt huske du skrev det herinde for lidt tid siden, det er trist /:

• #9   23. okt 2010 ja man mister alt.. jeg stod med 2 børn og havde ingenting.. hverken tøj legetøj personlige ting eller noget af alt det som ungerne havde lavet til mig gennem årene.. .. alt var væk... min datter var mest ked af at hendes hesteting var væk.. havde sadel osv da det var i stalden men alt hvad hun ellers havde fået til jul og det var væk det hele.... det med psykolog er bare ikke altid det hjælper.. jeg fik krisehjælp i nogle mdr og har gået til psykiater med de kan ikke fjerne lugte og lyde og det er dem vi reagere på ...

• #10   23. okt 2010 Nemlig..

I starten kunne jeg heller ikke klare blinkene på brandbiler osv, men det er bedre. Men bliver stadig usikker når jeg høre lyden.. Men bor lige ud til vejen hvor der altid er trafikuheld osv, så er ved at vende mig til lyden.. Men man mister bare så meget, jeg elskede virkelig at stå dernede, det var det eneste sted jeg kunne holde ud at være... Det betød SÅ meget, og nu er der ikke meget tilbage som er brugbart .. /:

Det er hårdt..

• #11   23. okt 2010 jeg vil også sige snak med lægen..
    dog har jeg ikk haft noget der har brændt(7,9,13 for det), men har selv haft en masse problemer i det her år, og har snakket meget med lægen om det, og min læge har virkelig hjulpet mig meget med mine problemer..

• #12   23. okt 2010 det lyder lidt som om at du har pyrofobi.
    Så mit råd er, at du finder dig en anden psykolog:-).

• #13   23. okt 2010 Kuhlmann:-)

Det kan godt være jeg spørgere rigtig dumt, MEN hvad er pyrofobi?

smiley

• #14   24. okt 2010 det betyder at man er angst for ild:-).

• #15   24. okt 2010 find dig en anden psykolog.. Nu ved jeg ikke hvilken du gik til, men evt. prøv en psykolog som anvender kognitiv frem for psykoterapi..

• #16   24. okt 2010 Ja og hold du endelig nytår sammen med hesten, så du ser det går godt, og ikke skal tænke på stalden hele tiden... prøv evt. at få nogen venner med, og skru godt op for hyggen, så bliver det sikkert en dejlig (men nok også kold) aften. - frem med skisokkerne og thermokanden.

Kommentér på:
Skrækslagen for at det sker igen :'(

Annonce