{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

Så rystet over BØRN. {{forumTopicSubject}}

Okay. Måske er jeg "kun" 16. Men jeg synes virkelig, at de børn der er i vores samfund nu, er ALT for meget. De er jo slet ikke børn mere? Jeg er så forarget over det.. Det kan være jeg er opdraget gammeldags, men jeg synes altså, at det er helt vildt. Min kærestes nevø, han er 6 år. Han sætter sit hår med voks HVER morgen, og vil helst ikke vise sig uden for en dør, uden voks i håret. Derudover, så kender jeg en pige på 13, som allerede er seksuelt aktiv, ryger fast og bruger mere makeup dagligt, end jeg gør på to uger. Og de her ting, har altså gået på, siden hun var 11.. Det er virkelig sådan noget, hvor jeg tænker: Hvorfor gør hendes forældre ikke noget?
Derudover, så da jeg sidder og venter på bussen, kommer der en lille dreng hen. Han er max 10 år, vil jeg tro.. Jeg tænker ikke videre over det, før han hiver en iPhone op af lommen. En iPhone til en så lille knægt? Ej, men altså.. Hvad sker der.. Da jeg var 10, måtte jeg tigge og bede om at låne min søsters telefon, jeg fik da ikke afleveret en mobil som spæd..
Er jeg den eneste, som synes, at små børn, ikke er små børn længere? Der hvor jeg stadig legede med barbie, jamen, der har alle børn en computer, mobil osv, og jo før de kan drikke sig fulde, jo bedre er det.
Jeg ved godt, at det har været meget omdiskuteret.. Men forsatan, hvor bliver jeg forarget, når jeg ser på det der skulle være børn.. De smider bare hele deres barndom væk.. Og deres forældre gør intet, for at forhindre det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så rystet over BØRN.
  • #2   20. sep 2010 Præcis. Og jeg føler mig bare så gammel når jeg siger: Børnene i dagens danmark, er ikke børn..
    - Og så sidder man og tænker; fedt, jeg er 16, og lyder som en på 30.. Men jeg synes bare udviklingen har været så voldsom, og jeg kan slet ikke komme mig over det.

• #4   20. sep 2010 Jeg er også helt enig med jer.... smiley

• #5   20. sep 2010 Kan kun være enig. Jeg synes det er så vildt forældrene ikke griber ind oO

• #6   20. sep 2010 Er helt enig.. Jeg er 18 og tænker ofte over at børn i dag ikke var som da jeg var barn smiley Og det er jo ikke en gang mange år siden.

• #7   20. sep 2010 Helt enig..=)

• #8   20. sep 2010 ENIG! smiley

• #9   20. sep 2010 BELS: ©JAK - HØJDESPRINGSMESTER 2010! .
    Jeg tror også jeg begyndte med mascara og sådan, da jeg var de der 13 år.. og der sagde min mor til mig: "Du bliver bare sådan en sminkedukke, når du starter så tidligt!" - og det har jeg så aldrig været, men altså smiley
    Men det er mere, man ser de der små piger på 12 år komme vadende, med farvet hår, og et ordentlig lag foundation osv.. Jeg synes virkelig at det er for meget, og jeg forstår virkelig ikke forældrene..

• #10   20. sep 2010 Det er ikk engang løgn, min nevø på 2½ år gør allerede i dyrt tøj og dyre sko.. Det er fuldstændigt vanvittigt, jeg forstår ikk hvordan børn i 0 klasse for lov til at gå i dyrt tøj masser af makeup osv.. Men deres forældre må jo åbenbart ha penge i røven, siden de har råd til det? Jeg fik ikk engang en mobil før jeg var 12-13år, indtil da måtte jeg tikke min søster om at låne hendes mobil

• #11   20. sep 2010 Og hvor er det fedt at se, at jeg ikke er den eneste på min alder, som har den holdning.. Synes bare man lyder så gammel når man siger det :b

• #12   20. sep 2010 Præcis. Det er virkelig vildt synes jeg, som børn skal være voksne og være med på moden osv.. Da jeg var lille, der var mærket af mit tøj sgu totalt ligegyldigt, (er det så også stadig, eftersom jeg ikke går ind for at give en formue for reklametøj xD), men altså.. det er helt vildt. Lad dem dog være børn, altså..
    Og også tit, at pigerne skal være sammen med meget ældre fyre.. Altså, en pige på 13 og en fyr på 18, det kan jeg slet ikke forstå. Nu har jeg selv en kæreste på 21, men jeg vil så nok også mene, at jeg lige er den smule mere voksen, at jeg kan ha' en kæreste på den alder..

• #13   20. sep 2010 alle børn idag fra 10-12 års alderen har allerede kæreste på der og ja de går jo allerede til fest.. Selv sådan en som mig jeg er jo så 17, men jeg har aldrig haft kæreste på og jeg har aldrig været til fest.. For efter min mening så er det spild af tid, det gir ikk andet end bøvl.. jeg begyndte først at gå med makeup da jeg var 14-15 år

• #14   20. sep 2010 ja det er helt skørt! Jeg er 13 jeg synes da det er sjovt at "lege":D
    - en fra min kllasse har lige fået højhælet sko, jeg tænke altså lidt ad, vi går kun i 8! Og jeg synes det er ad med alt den make-up. Det er ok hvis man har lidt mascara på, men så hellerikke mere! smiley

• #15   20. sep 2010 Jeg er SÅ enig! smiley

• #16   20. sep 2010 For mit vedkommende gider jeg heller ikk gi 1000 kr for et par bukse som måske holde i en uge.. Det er spild at penge, så hellere gå i bilka tøj som holder dobbelt så lang tid og det er 20 gange billigere? Det kan godt være at det ikk lige er moden, men altså hellere gi 80kr for et par bukser som nok holder 3 år end gi 1000kr for et par bukser som holder 1-2 uger

• #17   20. sep 2010 Kunne ikke være mere enig.. Altså, første gang jeg drak mig fuld, var jeg 15. Og der havde alle mine veninder rendt til fester to år forinden, og havde kærester, var seksuelt aktive og så videre.. Og så sidder jeg der og tænker, jeg var 15 da jeg drak mig fuld første gang (som endda var til familiefest) var 16 før jeg blev seksuelt aktiv, og sørgede for at være i fast forhold med en sød og forstående fyr, hvor imod, mange andre, jamen, de har så travlt med at blive voksne, så de er ligeglade med kvaliteterne i forhold osv, de skal bare prøve det hele..

• #18   20. sep 2010 Jeg er også 16, og jeg har det på FULDSTÆNDIG samme måde som dig!
    Jeg ville dælme gøre alt for at få barndommen igen, og de der så er heldige at være børn, vil bare blive voksne.. syg verden.

Men jeg er så evigt enig med dig.. og ja, man føler sig sgu lidt gammel smiley

• #19   20. sep 2010 Jeg er helt enig, det er bare for meget (: jeg sidder tit og tænker tilbage på hvor let det enligt var at være barn, jeg fatter ikke at de bare kyler deres barndom væk for at opnå puperteten i så ung en alder smiley Hvis de bare vidste hvor svært det kan være at være voksen / teenager... Jeg fik også først min første mobil da jeg var 12 år ca. hvilket jeg mener er en okey alder (: Jeg er 15 ½ nu jeg ville tit ønske jeg var et barn, og bare kunne lege i evigheder uden at skulle bekymre mig om noget....

• #20   20. sep 2010 ja jeg er jo så 32 og jeg kunne ikke være mere enig. men problemet ligger i opdragelsen, ikke børnene, men forældrene.

jeg bliver set mærkeligt og nærmest kaldt børnemishandler når jeg sætter grænser for bonus datteren på 7år

• #21   20. sep 2010 Selvfølgelig er det forældrene, der skal gøre noget.
    Børn bliver meget prægede af omgivelserne, så derfor, er der først én i deres klasse fx, der begynder, jamen så skal de følge med. Og forældrene lader dem bare gøre det. Der vil jeg så mene, at som forældrer skal sige nej til at børnene lader sig rive med.

• #22   20. sep 2010 Jeg synes det er vildt morsomt med de 13-årige der har såkaldte "gangstergrupper" (XD) og har et stort make up forbrug...
    Jeg synes bare det viser, hvor umodne de faktisk er.

Men på den anden side tror jeg bare at vi må vænne os til, at barbiedukken du er skiftet ud med computeren.:)

• #23   20. sep 2010 *du=nu

• #25   20. sep 2010 Synes bare det er forkasteligt. Helt ærligt. Hvor er forældrene til at ryste i deres børn, så de ikke render rundt i jakkesæt som 7 års.. Altså..

Og jeg synes jo mere jeg diskuterer det, jo ældre lyder jeg.. :b

• #26   20. sep 2010 ja maria, du lyder faktisk gammel og klog.... men vær du glad for at dine forældre har formået at opdrage dig godt og med nogle gode værdier, og giv endelige alt det gode videre når du en gang selv får børn

• #27   20. sep 2010 Min søn er 10 år og forstår ikke sine kammerater, han vil lege og de vil bare laave alt andet end at lege. Når min søn så spørger hvad de så skal lave, ved kammeraterne det ikke...10 år så leger man ikke, man keder sig hellere ihjel....mærkeligt.

Kammeraterne har større søskende og det er der dillen er kommet fra... man leger ikke....det for små børn, nu ved de ikke hvad de så skal, for de jo for små til alt andet. Forældrene kan desværre ikke altid gøre så meget, de ser jo op til de store og er i en svær alder, teenager med stadig børn.

• #28   20. sep 2010 Jeg er snart tretten, og har intet imod at lege i frikvarterne. Eller når jeg er sammen med veninder, lege med figur heste ovs..

Jeg fik min første rigtige mobil som 8 års, KUN så jeg kunne kontakte mine forældre så de viste hvor jeg var. Jeg var omkring 11 da jeg fik en mobil der kunne lidt mer såsom at tage billeder.
    Jeg bruger dog stadig ikke min mobil så meget, sender måske 100 sms'er hver måned.

• #29   20. sep 2010 Tiderne har ændret sig UTROLIG MEGET - det er ret uhyggeligt at tænke på! :o/

• #30   20. sep 2010 Rikke: Tak, det ser jeg som en stor kompliment (:

Melisa: Respekt til det. Nyd din barndom mens du har den smiley Jeg synes altid, da jeg var de 12-13, at jeg havde så travlt med at blive voksen, fordi jeg havde mange veninder der var 15-16 år, men jeg kan da godt se, at jeg kan da ikke helt følge med i, hvor hurtigt det går nu, hvis man kan sige det sådan smiley

• #31   20. sep 2010 Hvem vil LEGE smiley

• #33   21. sep 2010 ja gør det maria, for det var en kompliment.... det glæder mit gamle hjerte at der trods alt stadig er fornuftige unge mennesker (og hvem lyder gammel nu.. host host)

Kommentér på:
Så rystet over BØRN.

Annonce