Er rystet over det danske samfund ! {{forumTopicSubject}}
Hvorfor skal der SÅ meget til, inden kommunen, politiet og dyrenes beskyttelse gør noget ved psykisk syge der har børn og dyr !
Min kæreste går og laver noget tømre arbejde på et nedlagt landbrug ikke langt fra hvor vi bor. Det er en psykisk syg mand som bor derude som har fået polstravmatisk stress.
Min kæreste fortalte mig at det var vildt ulækkert derude og at mandens lille datter på 2 år rendte rundt udenfor i regnvejr kun med en ble på..
Igår kørte jeg så min kæreste derud og fandt ud af at han også havde 4 ponyer. Jeg kunne se på 200 meters afstand at de to der gik ude på marken, var tynde, deres pels hang i klumper under maven, de havde ingen vand og så stod de bundet.. De andre to inde i stalden har jeg dog ikke set, men min kæreste siger at de står i en meters lort, er tynde, ingen vand har og aldrig kommer ud. Min kæreste har idag givet manden en ordenlig sviner og sagt at han skulle passe sine dyr eller skille sig af med dem, derefter har han givet dem mad og vand..
Da han kom hjem og fortalte dette tænkte jeg straks at dette skulle meldes til politi, kommunen og dyrenes beskyttelse, men jeg har lige forhørt mig om ham rundt omkring i byen, hvor jeg fik af vide at han er blevet meldt flere gange, men der ikke bliver gjort noget. !
Hvad fanden skal jeg gøre ved dette hvis hverken politi, kommunen eller dyrenes beskyttelse vil gøre noget ?
Mangler råd og vejlledning.
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Min løsning er nu blevet jeg forlader landet om tre år.
Men altså.. Indsaml underskrifter, ring til dem, klag over det, svin dem til. Jeg ved det ikke, men gør dem opmærksomme på det hele tiden
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 647
Ja underskrifter ville måske være en ide, men tvivler bare på at det hjælper. Poltitet har åbenbart flere gange været derude, unden og gøre noget.. Det enste de gør er og skrive en latterlig rapport..
Det værdste er fandme at der er børn derude. ( Ja undskyld mig ) Men en ting er hestene, noget helt andet er børnene, at de skal leve i det der er jeg så rystet over ! Der ligger hunde og katte lort over det hele indenfor.
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Men altså.. Man ser trods alt også flere og flere Tænder/Brønderslev sager også videre
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
Det er ikke noget nyt at politiet og kommunen ikke gør noget..
Synes der skal skrives til f.eks DR1 eller Ekstra Bladet for at få sat gang i kommunen .. Det er lige en historie som de vil mæske sig i, og det vil nok få fut under den kommune der skal tage hånd om hans sag og få politiet til at reagere. Netop fordi de vil undgå at forarge hele Danmark mere end de er i forvejen.
At give manden en sviner hjælper intet i det lange løb. Han har brug for hjælp.
aug 2007
jan 2005
De sociale myndigheder har opsyn med familien, men det er åbenbart ikke nok til at børnene bliver fjernet..
Sjovt nok er det kun 14 km fra Tønder.. Der er bare rigtig mange socialt belastede familier hernede. Det er forfærdeligt !
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
aug 2007
Man skal ikke glemme mennesket bag facaden. Tror ikke han har det nemt, og derfor skal han have hjælp. Ved at fjerne de ting der gør livet svært for ham lige nu, eller som bare er en "byrde" for ham. For at gøre tilværelsen en smule lettere for ham, også få smidt ham i behandling.
Det er ikke til gavn for nogen. Hverken for dyrene eller for ham.
jan 2005
Ja det kan jeg kun gi dig ret i, men desværre ser man tit at psykisk syge mennesker samler dyr til sig som de ikke kan tage vare på..
Sidder lige og overvejer om man kunne tage ud til ham og spørge om han har brug for hjælp til og komme af med sine heste.. Tror det hele bare er løbet fra ham og at han har for gang i for mange ting på engang..
Manden er jo god nok, de to ponyer der går på marken er nogen han lige har fået den anden dag. Dem har han købt fra en som ikke kunne passe dem, fordi han synes det var synd for dem.. Så han er jo god nok, men tror bare ikke han kan overskue det..
dec 2004
Følger: 172 Følgere: 164 Heste: 13 Emner: 66 Svar: 615
Nå men tilbage til din sag.. Tag en snak med manden på en venlig måde, er sjældent det virker at fare lige i hoved på sådan en mand. Hvis du kan få ham i snak er det nok noget nemmere.
Er enig i han ikke bør have barn og dyr, men det kan gøres på en pæn måde, måske manden et eller andet sted godt selv ved det ikke er rigtig det han har gang i. Og kan man få ham til at samarbejde er det lidt nemmere både at hjælpe dyrene, men også ham og barnet..
aug 2007
Forargelse hjælper ham ikke - barmhjertighed gør
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
jan 2005
Håber så bare at han vil tage imod den hjælp.. Jeg kan kun hjælpe ham med og finde nye hjem til hans dyr. Jeg har simpelthen ikke tid tid og tage derud 2-3 gange om dagen for og lukke hans heste ind og ud og fodre.. Jeg har selv en travl hverdag med børn, arbejde osv..
jan 2005
Jeg vil arbejde på det med hestene i weekenden og kontakte kommunen på mandag
aug 2007
jan 2005
aug 2007
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Skynd dig at kontakte kommunen, og giv en akut anmeldelse, så de hurtigst muligt tager kontakt til manden og får styr på situationen omkring barnet.
Derefter synes jeg at du skal kontakte politi, dyrenes værn og beskyttelse - så har du gjort hvad du kunne.
jan 2005
synes også børnene er det værdste. så må hestene komme i anden række.. Kan desværre bare først gøre noget ved det på mandag
jan 2005
Hvis du læser alle indlæ så kan du også se at det er det jeg er kommet frem til og gøre
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
Du skriver det uden fortolkning fx der ligger det og det rundt omkring, barn går rundt kun i ble i regnvejr, bare fødder hvor det kan komme til skade osv.
Slut brevet af med at du mistænker omsorgssvigt ud fra dine observationer.
Kommunen er forpligtiget til at gemme dit brev og sende dig et svar at det er modtaget.
Du kan så ikke senere tænke at du ikke gjorde noget....
Et telefonopkald til kommunen kan "blive glemt" eller overhørt, det at alle ved noget i en lille by gør ofte at ingen gør noget!
Og flot at du tager dig af det!!
Har du behov for flere råd vedr barnet må du gerne skrive en pb - jeg er rimeligt inde i reglerne:-)
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 28 Heste: 8 Emner: 15 Svar: 174
jan 2005
Jeg har lidt nyt til jer i sagen.. Min veninde og jeg kørte forbi derude idag.. Og gæt hvad.. Hans ene pony løb løs frem og tilbage over hovedvejen.. Vi fik den fanget og om i dens boks. Den måtte springe en meter op i boksen fordi den stod i så meget lort.. Så den er simpelthen bare HOPPET ud af boksen fordi den står så højt i lort.. ( boksen er lavet i beton vægge med en meter høj ''låge'' )
Vi har kontaktet dyrenes beskyttelse som ikke ville gøre noget.. Men pludselig vil politiet gerne tage det alvorligt, nu hvor hestene løber løs. de ville tage en snak med ham og sige at han skulle få muget ud så hans heste ikke kan hoppe ud og huske og give dem vand og mad..
Desværre er det ikke slemt nok derude til at der kan gøres mere.. Men jeg kører jævnligt forbi og holder øje med ham..
Er rystet over det danske samfund !